/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Køb af Samsung SyncMaster 172T
Fra : peg4608
Vist : 310 gange
60 point
Dato : 05-01-03 13:36

Jeg har et ønske om at udskifte min nuværende monitor med en Samsung SyncMaster 172T, som jeg har set vurderet 'bedste køb' i PCWorld.com. Men kan min gamle PC mon klare dette ? Den er vist 4-5 år gammel og har følgende Mainboard-specifikationer taget med 'SiSoftware Sandra' :

System Mainboard
Manufacturer : Gigabyte Technology Co. Ltd.
MP Support : No
Model : i440BX-8671
BIOS ID : 07/06/2000-i440BX-8671-2A69KG0DC-00
System Chipset : Intel 440BX/DX/ZX Chipset

Jeg skal ikke drive spil, men har brug for almindelige WinOffice funktioner + internet.

Så spørgsmålene er:
1) Kan jeg umiddelbart anskaffe, få glæde af samt installere denne skærm?
2) Skal der evt. også opgraderes f.eks. grafikkort?

På forhånd tak,
Peter

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-01-03 14:09

hej !
her kan du læse hardware skærme:
http://www.mkdata.dk/pctutor/index.htm
f.eks
Selv den dyreste og fineste skærm vil kun give et middelmådigt skærmbillede fra sig, hvis den er tilsluttet et billigt grafikkort

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 05-01-03 14:18

- men vil stadigt give bedre billede end en dårlig skærm...

Mvh

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-01-03 14:24

her er manuel,men jeg kunne ikke finde noget:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/3330_usersguide_da.pdf

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-01-03 14:25

forkert sted sorry

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-03 22:30

"peg4608" <peg4608.news@kandu.dk> wrote in
news:8EVR9.25251$Hl6.2835928@news010.worldonline.dk:

> Jeg skal ikke drive spil, men har brug for almindelige WinOffice
> funktioner + internet.
>
> Så spørgsmålene er:
> 1) Kan jeg umiddelbart anskaffe, få glæde af samt installere denne
> skærm?

Ja

> 2) Skal der evt. også opgraderes f.eks. grafikkort?

Du vil nok få et endnu bedre resultat ved at købe et nyt grafikkort som
har en DVI-udgang (og et dertilhørende kabel - det er der mange der
glemmer, og så vidt jeg ved følger der ikke et DVI kabel med skærmen).
Samsung 172T kan sagtens bruges med en standard VGA udgang. DVI-
udgangen giver bare et endnu bedre resultat.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-03 22:27

> Du vil nok få et endnu bedre resultat ved at købe et nyt grafikkort som
> har en DVI-udgang (og et dertilhørende kabel - det er der mange der
> glemmer, og så vidt jeg ved følger der ikke et DVI kabel med skærmen).
> Samsung 172T kan sagtens bruges med en standard VGA udgang. DVI-
> udgangen giver bare et endnu bedre resultat.

DVI følger ikke med mange steder, men jeg fik et med hos
MultiMedia-Eksperten til min. De er godt nok lidt dyrere der, men X-Data som
har føringen, sætter prisen op igen når de får det på lager, og supporten er
aldeles hæslig

Godkendelse af svar
Fra : peg4608

Dato : 11-01-03 16:13

Tak for svaret Flemming Joensson.