/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Redigere TV-antenne
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 552 gange
15 point
Dato : 30-11-06 17:55

Er det muligt at udsende en mere udseendelse over et antenne-kabel ved at tage den igennem computeren (så der kommer en mere kanal på det ene antenne-kabel, der kommer ud af computeren)?
Hvis ikke, er det så muligt at fordele et Scart-kabel, så det bliver til to?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 18:23

Scartsamledåser fåes i forskellige udførelser......

Det andet forstår jeg ikke helt hvad du mener med......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 18:24

Der er jo ingen kanaler i kablet

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 18:29

refi> Nej, det har du ret i, men det er, om man kan tilføje en frekvens (eller hvad det hedder på antennekablet), så man kan sende noget ud fra ens computer ud til dem, der er tilsluttet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 18:37

Ikke via dit antennekabel.....

Det du vil lave er vel teoretisk bare at køre med flere skærme....

Eller er det en egen TV station du har i tankerne.....

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 18:50

refi > Ja, det er det, men der skal kunne vises forskellige kanaler på de forskellige skærme, men det skal også være muligt at køre med den samme kanal på alle skærme. Det er ikke min egen tv-station. Det kan self også være også Scart, men findes der trådløs Scart?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 19:02

Du kan ikke sådan få lov til at udsende dine egne eller andres udsendelser......

Trådløse scartkabler - nej (så er det jo ikke et kabel)

Hvis det er nettv du så pønser på at sende videre til andres tv - så glem det.....

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 15 point
Dato : 30-11-06 23:22

Trådløse scartkabler - jo da, bare du udviser lidt mere velvilje end Refi med accept af udformningen, så findes de i enhver elektronik-butik. Normalt kun 'punkt til punkt', men der kan osse være nogle med 2 eller 5 kilder.

http://www.emb.dk/category.445.article.1761
http://www.pixmania.com/dk/dk/113111/art/metronic/video-transmitter.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 09:06

Trådløse scart havde jeg godt nok ikke observeret før - skide smart.....

Men de løser nok ikke spørgerens formål....

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 01-12-06 09:27

henrikkrebs > Tak for svaret. Så løser jeg det på den måde
refi > Så vil jeg udsende det trådløs via Scart til mine fjernsyn