/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kabel i cigarstik
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 1068 gange
49 point
Dato : 30-11-06 17:21

Hej alle

Jeg ved ikke, om dette er formuleret rigtigt, men jeg prøver alligevel
Jeg har et problem med at holde et strømkabel til min computer i cigarstikket, når jeg kører, da det sidder lidt løst
Jeg vil derfor gerne vide, om I har nogle idéer til, hvordan dette problem kan løses?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 30-11-06 17:36

Jeg har haft samme problem og løste det ved at gøre stikket "lidt bredere"
Der sidder (på min i hvert fald) to fjedrende paler på siden af han stikket, som jeg tvang lidt ud, så de binder bedre i hullet!

Gert

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 17:48

g_h> Det gør der desværre ikke på min :(

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 17:49

g_h> Eller jo, men de kan ikke udvides, for de sidder fast to steder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 17:51

Giv dem en lille loddeklat på toppen af buen

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 59 point
Dato : 30-11-06 17:54

Eller kile et eller andet ind under, for at tvinge den lidt ud

Gert

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 17:57

refi > Mig og en loddekolbe ;) Det kan ikke andet end at kortslutte det hele
g_h > Det vil jeg prøve at gøre, hvis der ikke er andre forslag

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-11-06 18:17

Klar tape kan også hjælpe. ganskevist ikke kønt, men det hjælper.
Du kan også prøve med en tandstikker i klemme, den må gerne være brugt.

Bjørn

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-11-06 18:21

Klar tape isolers jo og vil også gå itu, jeg er helt sikker på at du kan bøje de to klemmer ud, hvis du stikker en tynd skruetrækker under på midten, og trækker udaf, hvis de ikke bøjer sig mere så vil du i det minste få en trekant i stedet for en bue, men så spænder de også, det er måske en eller to millemeter det drejer sig om

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 18:31

BjornJ > Klar tape vil da forhindre strømmen, vil det ikke?
stig54 > Det svar minder om det, som g_h kom med, men jeg vil lige se, om der kommer flere, ellers godkender jeg g_h's svar

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-11-06 19:20

Du kan prøve at tage stikket med ind hos T.hansen eller harald skrald og se om det sidder bedre fast i et dobbelt stik eller et forlænger kabel.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6666&n=60100&KundeID=

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-12-06 00:01

sæt en papirclip ind under én eller begge sidefjedre, og bøj clipsene så meget rundt, at stikket kan gå i. Det burde give den ønskede modstand mod at glide ud.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-12-06 00:49

Tapen skal selvfølgelige ikke side inde i stikket, men hplde det på plads.

Bjørn

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-12-06 08:53

BjornJ's tip med tandstikkeren (af træ) bruger jeg også - virker fint...

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 01-12-06 09:38

Tak for svaret g_h.