/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvorfor er jeg så træt og svimmel
Fra : alice_trauelsen
Vist : 3692 gange
270 point
Dato : 22-08-01 18:06

Hej
Jeg har mange kroniske sygdomme bl.a. sjøgren syndromet, sarkoidose, kronisk øjnebetændelse, mavekatar og jeg får ofte nyrebækken betændelse.
Efter den sidste omgang af nyrebækken betændelse og penselinkur, har jeg nu i snart nogle måneder haft stærke smerter særlig i hele venstre side, jeg kan f.eks. ikke ligge på venstre side om natten og ikke gå almindeligt op af trappen mere. Der er smerter i hver eneste muskel og led. Udover det har jeg en del hovedpine og så er jeg ofte svimmel. Jeg spørger tit for tiden, når jeg kommer ned i stuen om de har et sted jeg kan falde om. :( det er ment både ironisk og meget alvorligt. Det samt den enorme træthed, der mere er som om jeg er totalt bombet af udmattelse. Det er det værste. Jeg har det sidste stykke tid snakket en del med min læge. I dag sagde han jeg skulle på prednisolon, for at se om det er sarkoidosen der driller. Han ved godt at jeg har næsten alle de bivirkninger som man kan få af prednisolon. Men hvad skal jeg gøre ? Skal jeg bare "prøve" om det er sarkoidosen, eller hvad kan der være galt med systemet. Lægerne har også luftet tanken om at jeg måske har haft en lille hjerneblødning, men det er kun formodning. Hvad skal jeg gøre ? ET lille ps. lægerne siger også jeg er for tyk og skal slankes. Jeg vejer for tiden 100 kg. det skyldes den periode hvor jeg fik prednisolon. Så vi har lagt vores kostvaner lidt om. Men hvad skal jeg dog gøre ? Gode råd modtages med tak og undskyld det lange brev.

Mange trætte hilsner
Alice

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 18:11

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev

> Der er smerter i hver eneste muskel og
> led. Udover det har jeg en del hovedpine og så er jeg ofte svimmel. Jeg
> spørger tit for tiden, når jeg kommer ned i stuen om de har et sted jeg
> kan falde om. :( det er ment både ironisk og meget alvorligt. Det samt
> den enorme træthed, der mere er som om jeg er totalt bombet af
> udmattelse. Det er det værste.

Det lyder ikke rart!

Kanske din svimmelhed, hovedpine og træthed er en smertereaktion?

Jeg er kronisk smertepatient og har i perioder de nævnte symptomer.
Især trætheden gør det vanskeligt at fungere og det er min erfaring,
at søvn ikke er en virksom kur. Derimod synes jeg det hjælper, når
jeg husker at få tilstrækkelig med væske, frisk luft og - uanset jeg ikke
orker det - indtage lidt "åndelig føde". Desuden er det naturligvis
vigtigt, at min smertebehandling er passende, så jeg ikke har for
mange smertegennmbrud.

Idet jeg er el-kørestolsbruger, er mit energibehov lavt og jeg kan
ikke få de nødvendige vitaminer og mineraler via min kost. Derfor
spiser jeg dagligt en multivitaminpille og ginsing, som jeg på trods af
en stor skepsis overfor den alternative verden, synes virker. Når jeg
er i en periode hvor trætheden overmander mig, har jeg som regel
sjusket med vitaminer og ginsing. Mon du har lagt din kostvaner så
meget om, at du ikke får de nødvendige vitaminer?

God bedring!

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Kommentar
Fra : Reno

Dato : 07-09-01 22:05

Hvordan har resten af din familie det i jeres hjem, lider de af hovedpine, svien i øjne, træthed i en eller anden grad, så er det forsøget værd at få undersøgt jeres hjem for skimmelsvamp, skimmelsvamp kan give mange symtomer og jeg har så galt som hørt om mennesker der er død af smimmelsvampforgiftninger og årsagen er først fundet ved opduktion.

Med venlig hilsen

Reno

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 08-09-01 09:16

Hej
Nej, min familie har ikke de problemmer, det er kun mig. Det skal lige tilføjes at jeg har været syg, siden jeg var ganske ung. Jeg giver ikke op og trods smerter og træthed tager jeg lige om lidt toget, og afsted på RAdio Luna for at underholde folk med køb, salg og bytte, med Ti på toppen dansktoppen på Radio Luna og Countrybiksen. Når jeg først sidder på min "pind" i studiet, og tænder for knapperne, glemmer jeg alt sammen med musikken nogle timer. Men i det sekund jeg har slukket, og er på vej hjem kommer regningen og det vare også næste dag, men det har jeg taget højde for.
Nu skal jeg afsted tak for svarene og have en god weekend.

Mange trætte hilsner
Alice

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-01 09:08

Hej med dig!!!!
Spørg din læge om han kender til symtomerne på Acusticus Neurinom!!!!Og om
han ved hvad det er????
Jeg tror du skulle gøre det
Venlig hilsen
Dorthe
"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:eJQg7.9769$3q.317606@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har mange kroniske sygdomme bl.a. sjøgren syndromet, sarkoidose,
> kronisk øjnebetændelse, mavekatar og jeg får ofte nyrebækken betændelse.
> Efter den sidste omgang af nyrebækken betændelse og penselinkur, har jeg
> nu i snart nogle måneder haft stærke smerter særlig i hele venstre side,
> jeg kan f.eks. ikke ligge på venstre side om natten og ikke gå
> almindeligt op af trappen mere. Der er smerter i hver eneste muskel og
> led. Udover det har jeg en del hovedpine og så er jeg ofte svimmel. Jeg
> spørger tit for tiden, når jeg kommer ned i stuen om de har et sted jeg
> kan falde om. :( det er ment både ironisk og meget alvorligt. Det samt
> den enorme træthed, der mere er som om jeg er totalt bombet af
> udmattelse. Det er det værste. Jeg har det sidste stykke tid snakket en
> del med min læge. I dag sagde han jeg skulle på prednisolon, for at se
> om det er sarkoidosen der driller. Han ved godt at jeg har næsten alle
> de bivirkninger som man kan få af prednisolon. Men hvad skal jeg gøre ?
> Skal jeg bare "prøve" om det er sarkoidosen, eller hvad kan der være
> galt med systemet. Lægerne har også luftet tanken om at jeg måske har
> haft en lille hjerneblødning, men det er kun formodning. Hvad skal jeg
> gøre ? ET lille ps. lægerne siger også jeg er for tyk og skal slankes.
> Jeg vejer for tiden 100 kg. det skyldes den periode hvor jeg fik
> prednisolon. Så vi har lagt vores kostvaner lidt om. Men hvad skal jeg
> dog gøre ? Gode råd modtages med tak og undskyld det lange brev.
>
> Mange trætte hilsner
> Alice
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : maler

Dato : 30-09-01 07:30

Måske det var en ide at lade ham lægen være og selv finde det på www.krop-fysik.dk

Kommentar
Fra : maler

Dato : 30-09-01 07:40

For ca 1 år siden begyndte min mor at blive svimmel , det blev være og være og for et halvt år siden efter hun var blevet blå og gul af alle de slag hun havde fået når hun faldt blev hun indlagt. Idag, efter at hun både har været indlagt på psykriatisk afd. og på sygehuset har hun fået konstateret at hun har creutzfeld jacob , det er den menneskelige variant af kogalskab.

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 30-09-01 08:57

Hej
Jeg vil bare sige at jeg lige er hjemme på weekend, jeg er indlagt for at de kan finde ud af hvad der er galt. Skal på mandag snakke med en neolog.

Mange hilsner og god weekden
Alice

Kommentar
Fra : krogmc

Dato : 02-11-01 15:50

Det der kan være tale om og som er nævnt tidligere er Acusticusneurinom, Det er en godartet svulst, som sætter sig på hørenerven i øret, operation eller bestråling er de to behandlingsmuligheder, som findes i øjeblikket Og med den rette behandling skulle du kunne få det bedre. Og få gjort noget ved det, for det er ikke noget du skal gå med, da svulsten vokser(ca.2mm pro anno) og kan vokse ind i andre nerver.
Få taget en spinal(rygmarvs prøve) prøve, den vil kunne vise det meste.
Hvis du ikke får prednisolon(binyrebarkhormon) så burde også være muligt for dig at komme ned i vægt igen.
Go' bedring

Hilsen
Krog

Kommentar
Fra : hani

Dato : 18-01-02 20:35

"Lotte M" skrev d. 22-08-01 18:11 dette indlæg :
> "alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev
>
> > Der er smerter i hver eneste muskel og
> > led. Udover det har jeg en del hovedpine og så er jeg ofte svimmel. Jeg
> > spørger tit for tiden, når jeg kommer ned i stuen om de har et sted jeg
> > kan falde om. :( det er ment både ironisk og meget alvorligt. Det samt
> > den enorme træthed, der mere er som om jeg er totalt bombet af
> > udmattelse. Det er det værste.
>
> Det lyder ikke rart!
>
> Kanske din svimmelhed, hovedpine og træthed er en smertereaktion?
>
> Jeg er kronisk smertepatient og har i perioder de nævnte symptomer.
> Især trætheden gør det vanskeligt at fungere og det er min erfaring,
> at søvn ikke er en virksom kur. Derimod synes jeg det hjælper, når
> jeg husker at få tilstrækkelig med væske, frisk luft og - uanset jeg ikke
> orker det - indtage lidt "åndelig føde". Desuden er det naturligvis
> vigtigt, at min smertebehandling er passende, så jeg ikke har for
> mange smertegennmbrud.
>
> Idet jeg er el-kørestolsbruger, er mit energibehov lavt og jeg kan
> ikke få de nødvendige vitaminer og mineraler via min kost. Derfor
> spiser jeg dagligt en multivitaminpille og ginsing, som jeg på trods af
> en stor skepsis overfor den alternative verden, synes virker. Når jeg
> er i en periode hvor trætheden overmander mig, har jeg som regel
> sjusket med vitaminer og ginsing. Mon du har lagt din kostvaner så
> meget om, at du ikke får de nødvendige vitaminer?
>
> God bedring!
>
> --
> Lotte
>
> http://www.handiinfo.dk
> http://www.lotte-m.dk
>
> Hei Lotte M.

Har du tatt stoffskifte prøver ? Gjør det du kan legge på deg hvis stoffskifte er lavt. Jeg har sel tatt kortison og lagt på meg, men det største probleme var stoffskifte.B12 mangel gir smerter i ledd og svimmelhet du kan også bli svimmel i mørke.Animi eller kronisk animi er også vanlig hvis du skulle ha stoffskifte problemer.Har du stoffskifte problemer kan du også få angst til tider også kan du få trege bevegelser.Prøv å ta prøver hos legen.hilsen hani
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 21:13

"hani" <hani.news@kandu.dk> skrev

> Har du tatt stoffskifte prøver ?

Jeps og mit stofskifte er normalt.

> Jeg har sel tatt kortison og lagt på meg, men det
> største probleme var stoffskifte.B12 mangel gir smerter i ledd og
> svimmelhet du kan også bli svimmel i mørke.

I mit tilfælde skyldes smerterne at jeg har en svær rygdeformitet
(skoliose), hvorfor min ryg er stivgjort fra bækkenet til skulder-
bladniveau. I forbindelse med en af operationerne blev jeg lammet
og er nu i den paradoksale situation, at jeg er kørestolsbunden, men
har en ryg, der ikke trives med at sidde i længere tid.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 23:35

Lotte M wrote:
klip

Jeg aner intet om *du* kan have gavn af det, men tror
du skal prøve, det er vist tidligere nævnt i en anden
tråd,
men jeg har oplevet meget forskel, hvis du kan få en
hest til træning, for jer begge.

Og jeg har absolut ingen kendskab til din specielle
lidelse, eller de andre's.

(undlader bevidst unskyldene smileys eller andet)

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - always hope for the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 15:19

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev
> Lotte M wrote:

> Jeg aner intet om *du* kan have gavn af det, men tror
> du skal prøve, det er vist tidligere nævnt i en anden
> tråd, men jeg har oplevet meget forskel, hvis du kan få en
> hest til træning, for jer begge.

For mit vedkommende er ridning en skidt ide - jeg har et par
gange haft kontakt til ridefysioterapeuter og de mener det vil
være for farligt. Problemer er min ryg er sat sammen med
"søm og skruer" - som her:
http://www.handiinfo.dk/skoliose_efter_operation.shtml
og det ikke blot er en lille del af ryggen. Min ryg tåler ikke
stød og rystelser (der er nærmest ingen naturlig "fjeder") og
hvis jeg skulle falde at hesten.... - det tør de ikke risikere.

> Og jeg har absolut ingen kendskab til din specielle
> lidelse, eller de andre's.

Normalt er en skoliose en relativ banal lidelse og hvis jeg
ikke var blevet opereret havde ridning angiveligt været
alletiders ide.

Jeg er sikker på at ridning i /mange/ situationer er god terapi
for dårlige rygge og i øvrigt ved en lang række handicaps.

> (undlader bevidst unskyldene smileys eller andet)

Hvorfor det?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 19:19

Lotte M wrote:
klip
>
> > (undlader bevidst unskyldene smileys eller andet)
>
> Hvorfor det?

Tja, da fangede du mig vist i en form for "modsat" diskrimination

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - always hope for the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 19:40

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev

> Tja, da fangede du mig vist i en form for "modsat" diskrimination

Godt set
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 19:44

Lotte M wrote:

> http://www.handiinfo.dk

Og nu jeg husker det, det er fint med fjernelsen af baggrundsfarven.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - always hope for the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 20:04

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev

> > http://www.handiinfo.dk
>
> Og nu jeg husker det, det er fint med fjernelsen af baggrundsfarven.

Alletiders!

Findes der farvekombinationer, som alle farveblinde kan se?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 20:28

Lotte M wrote:

> Findes der farvekombinationer, som alle farveblinde kan se?

ups, jeg er desværre ikke ekspert, kun handicappet

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - always hope for the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-02 19:58

Hejsa..
jeg er stødt på en side under Statens Information, der fortæller om
forskellige former for farveblindhed, og man kan teste sin sides farver, og
se hvordan den tager sig ud, når farveblinde ser den:

http://www2.si.dk/netsteder/raad/farveblind/index.html
Med venlig hilsen
Charlotte
--
Se vores Hjemmeside:
www.heartnsoul.dk

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C49C8C6.1D31330@post1.tele.dk...
> Lotte M wrote:
>
> > Findes der farvekombinationer, som alle farveblinde kan se?
>
> ups, jeg er desværre ikke ekspert, kun handicappet
>
> --
> Regards Erik G Christensen
> Adviser for danish farmers, economy
> ICQ # 59294864
> Prepare for the worse - always hope for the best

Kommentar
Fra : elda

Dato : 27-01-02 17:15

Hej Alice
Det ka være meget svært at sige hvad din træthed skyldes, men du lider jo af mange sygdomme. Jeg snes du skal forlange af din læge, at blive undersøgt grundigt for din træthed, der kan jo også ligge noget psykisk bag. Jeg tænkte på om du får væske nok, det er meget vigtigt at drikke meget vand, hvad med motion?, her tænker jeg på gåture.
Men jeg synes du skal rådføre dig igen med lægen, og gør krav på en ordentlig undersøgelse. Håber du får det bedre.
hilsen Elda

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 11-02-02 18:53

Hej Alice.
Hænger du på endnu???
Det her er måske helt ude i hampen, men det er højt sandsynligt ikke noget dine læger vil undersøge dig for - måske fordi de ingen behandlingsform har.
Det drejer sig om candida.
Det er en svamp, som lever i vores tarmsystem. Og ved en forskydning i imunforsvaret ved foreksempel brug af p-piller eller gentagende antibiotikaehandlinger kan den overtage og vokse sig "stor og stærk". Den gennembryder tarmvæggen og skaber derved passage for diverse stoffer, som ikke høre hjemme i blodbanerne, og den skaber affaldsstoffer, som med tiden i værste fald kan give nerveskader, depresioner og sindsyge.
Det er nu kun få, hvor det går så galt. De mest almindelige symptomer er allergi, eksem, trærhed, menustrationssmerter mv.
Nu nævnte jeg, at det etablerede system ikke har nogen behandlingsform, og det er da også ganske nyt stof for de fleste læger. Det alternative har dog kendt den i mange år. Eva Lydeking-Olsen har skrevet flere bøger om emnet og angiver kostplaner som hjælp til at komme af med den. Ja, for en langvarrig diæt skal der til, men så kan du jo slå to fluer med et smæk! (diæten betyder ingen sukker og alkohol som minimum) Hvis du da overhovedet har candida. Evas bog "Har du svamp?" kan hjælpe dig til at fastslå, om det er tilfældet.
Vær lidt god ved dig selv! Giv dig et par behandlinger om måneden hos en zoneterapheut eller healer. Du behøver ikke tro på det, men det er dejligt at få den udelte opmærksomhed - og så kan det jo være det hjælper oven i købet

Mange opmuntrende hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : cigarer

Dato : 16-02-02 19:14

Hej

Jeg har lige gennemlæst denne lange diskussion, og vil komme med nogle kommentarer:

Et neurinom som det der er nævnt ovenfor vil udover svimmelhedstilfældene også give en halvsidig n. fascialis parese (lammelse af den ene side af ansigtet), samt ensidig døvhed. Hvis dette ikke også er en af symptomerne må man antage at man kan udelukke acusticusneurinom som sygdom.

Jeg kan tilslutte mig ideen omkring trætheden som medvirkende faktor til dine symptomer.

Normalt ser man kun candida albicans kun hos patienter med stærkt svækket immunsystem (f.eks. hiv/aids patienter).

Der er nok desværre ikke noget alternativ til en prednisolon behandling hvis det er det som din læge anbefaler.

Med venlig hilsen
René

Kommentar
Fra : jbj4444

Dato : 17-04-02 10:39

Kære Alice
Jeg tror du skal passe på med alle disse diagnoser som folk velmenende nok skriver. "kogalskab", Candida, osv. osv. Du risikerer bare at få dårligere psykisk når du begynder at granske i sygdommene. Vi kan allesammen fejle alt muligt når vi kigger i en lægebog. Du har været i lægesystemet i mange år uden at du har det godt. Ikke sagt at det er ubrugeligt, men jeg synes du skal prøve at kombinere med noget alternativt. Ikke bare gå i gang med noget du håber hjælper, men opsøge f.eks. en kinesiolog som du skal fortælle din historie. De er kinesiske læger og har altid en dansk læge til at stå inde for deres behandling. Sådan er reglerne nemlig. De kan stille en diagnose og forhåbentlig hjælpe dig ved at have en anden indfaldsvinkel til sygdomme. De behandler ikke kun symptomerne, men gør meget ud af at det er hele mennesket der skal i balance. Ellers synes jeg at det var en god ide at opsøge en "klassisk hømopat" som også behandler udfra krop/psyke/traumer osv. altså igen hele personen. Dette har jeg god erfaring med, og så er det forholdsvis billigt, da man ikke skal gå til behandling hver uge. Held og lykke Hilsen Jeannette

Accepteret svar
Fra : Kiruba

Modtaget 270 point
Dato : 09-05-02 17:19

Hej Alice,
Jeg er blot en 18-årig dreng, men mener selv at jeg har (for) megen livserfaring. Jeg er hverken læge eller psykolog, men måske har dine symptomer som psykisk bag sig. Jeg har selv smerter i både muskler og led, og det skyldes for en stor dels vedkommende psykiske belastninger. Selv om jeg sover meget, er jeg træt for min søvn er overfladisk. SÅ jeg vil varmt anbefale dig at prøve at snakke med en psykolog eller lignende.
Jeg håber at du får det bedre..!
Hilsener
Kiruba

Kommentar
Fra : kallek

Dato : 19-09-02 12:29

Hej kære Alice håber du stadigvæk hænger på,
Sikke da nogel skræmmende forslag folk kan komme med, Jeg har selv Fibromyalgi( kroniske smerter i led og muskler)
og døjer også med træthed og til tider hovedpine,
Jeg er lige begyndt på et kursus som hedder vind i sejlene. for mennesker med smerter,
Vi er ca 10 på kurset med meget forskellige baggrund for at være der, nogle har fået afklaring på deres sygdom andre har ikke, men fælles for os alle er at vi har smerter og er meget trætte, og at man oplever at man simpelhen bliver træt af at have smerter( prøve at ignorrere dem) vi vil alle gerne snakke dele vores erfaringer samligne vores situation og være på mens vi er samlet (3 timer om dagen 4 dage om ugen) men det koster vi bliver trætte of for flere smerter af at bruge så meget energi på at være på det kursus men det er det faktisk værd.
Man kan faktisk også blive meget træt af noget af det medicin man får og af ikke at få hvilet ordentligt ud.
Jeg tager fortiden ikke noget medicin da det jeg fik gør mig træt og meget føelsesmessigt ude af balance, jeg sov godt nok bedre om natten men dagen efter var jeg slet ikke mig selv gik nogle gange rundt i en tåge og var let til tårer, efter 2mrd fik jeg nok af det nu lever jeg med smerter og dårlig søve men jer er frisk og klar i hovedet.
Prøv dig frem med noget alternativ til lægen Massage akupunkttur zoneterapi og ligende, det kan faktisk lindre og gør livet en smule næmmere. Jeg har selv prøvet massage efter Rosenberg teknikken det var vidunderligt bagefter virker i et stykke tid, har også prøvet zoneterapi gav en lidt bedere søve lige i starten og regulerede min mens, men kun under behandling 10 gange.
Håber du finder lindring og får det bedere.
Med venlig hilsen
Anne Kallehauge.