/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI Radeon x700
Fra : sivenboom
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 29-11-06 22:44

Hej.
Jeg har lige købt et ATI Radeon x700.
Skal kortet have strøm fra pc ud over det, det får ved montering i agp. sokkel, grunden til mit ? er at når jeg har monteret det og prøver at starte pc, får jeg en flashnende rød melding om at jeg ikke har monteret et strømkabel til kortet, jeg er novice på det område da det sidste kort bare skulle i soklen.
På det nye kort sidder godt nok et lille 4 polet stik, men der er ingen info om det.

Pleace help.!

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 210 point
Dato : 29-11-06 22:57

Ja du skal sætte et strømstik i.
Ikke et af de store som til harddiske, men et af de små.
Jeg fandt lige dette link.
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=205

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 03-12-06 22:38

#perchis hvad er det for en gang vrøvl,du skal sætte et molexstik i ligesom dem der sidder i harddisken/optiske drev det kaldes et molexstik grunden til det er molexstik er at det er et agp kort pciexpress kortet behøver ikke noget eksternt stik da denne sokkel kan give kortet strøm nok. et uddrag fra en test
"The X700 continues ATI’s recent tradition of low power consumption, so it’s no surprise to see that the X700 XT doesn’t need an external power connector. "

ALTSÅ bare i med molexstikket så kører det.

Kommentar
Fra : sivenboom

Dato : 05-12-06 07:11

Hej
Beklager jeg ikke har læst jeres indlæg noget før. jeg takker for jeres svar, nu har jeg fået det op at køre og det funker.
Jeg ville godt dele pointene mellem jer, men det kan jeg ikke, så jeg er nødt til at give dem til Perchris for svar og link.
takker og god jul

Godkendelse af svar
Fra : sivenboom

Dato : 05-12-06 07:12

Tak for svaret perchris.