/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvad hedder sangen og kunstner
Fra : minnam
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 29-11-06 18:17

Hej

har hørt en pop rap ting som som jeg søger titel/kunstner på..

sangen er ikke helt ny.. måske 1/2 - 1 år gammel ca.. men
starter med en samplet upspeedet vocal stemme .. sådan
lidt børneagtig.. tror der synges noget i retning af "What you
Say - What you do.. " Derefter kommer der noget rap sang
og så bliver den der uptempo - speedet stemme gentaget. og rappen gentages osv..
bare en ørehænger som jeg er sikker på der er nogen der ved hvad er.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-06 18:33

uf hvor du er go´ til at komme med noget der er svært

ikke do you love me like you say med terence d´arby ??????? (mener den ligger hos tdc)

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 29-11-06 19:11

hej mirit.. du har vist hjulpet mig før.

kender ikke nummeret du beskriver men
mener du at det nummer med terence
passer til mit spørgsmål ?? dvs en
samplet - uptempo stemme som kører
lidt i repeat og lyder lidt specielt
og så kører der en rap sang ind over bagefter..
må være et rimelig nyt nummer..
det er nok noget typisk hitliste radio musik
for 1/2 - 1 år tilbage tror jeg...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-11-06 19:20

Muligvis skudt helt forbi, men

Hva med City High - What would you do --der er nok ikke nok rap i

Den er hos TDC www.tdc.dk og så op til højre i søgefeltet og skrive musik osv, så finder du den

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 29-11-06 19:28

Ved heller ikke om det er rap men titlen lyder fornuftig..
vil lige checke den ud..

øjeblik

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 29-11-06 19:37

Det er vel ikke Nas med "I can"? Et meget populært nummer for vel et års tid siden, og idag er det brugt i Danske Banks reklamer... Det passer i hvert fald meget godt på informationerne med børnestemmer og rap. Sample-temaet er den klassiske "Für Elise"...

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 29-11-06 19:48

Nordsted1 ..der er rap nok i.. men der er ikke den der sjove speedede sample
som sangen lægger ud som jeg efterlyste i mit spørgsmål (ala "what would you do - say".. aner ikke om det er det der synges) men det var det jeg efterlyste i mit første spørgsmål.
lydmæssigt er beatet og tonen lidt i den stil med city high som du foreslå........ jeg er sikker på at der er mange som ved
hvad sangen hedder.. har lige hørt den i radioen for nylig..

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 30-11-06 00:00

Hva med Akon og loney

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 30-11-06 00:11

kender dem ikke.. hvad hedder sangen ?? eller er det sangen.. nej nok ikke..*G*G*
men vil prøve at checke det ud.. tak.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 30-11-06 00:16

heller ikke den.. men det er i den stil.... starter også sådan der med
en speedet stemme ... men den jeg tænker på er nyere....

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 30-11-06 08:57

Hey hey

Det kunne meget vel være Akon med sangen "Loney".

lyt her:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&trackid=926727

Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-06 09:08
Kommentar
Fra : minnam

Dato : 30-11-06 12:01

det er ikke ikon loney og scooter er det da slet ikke.. slet ikke den stil (tekno) sorry.
tætttest på er loney. sangen har kørt i radioen i det sidste års tid tror jeg.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-11-06 13:55

Arrggghhhhh, jeg kan høre den for mig. Kvinden synger med en musselignende stemme, ik´?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-11-06 14:17
Kommentar
Fra : minnam

Dato : 30-11-06 16:43

hej

øv.. heller ikke men lidt i den stil.. den starter helt med den der muse-stemme og så kører der
noget i stil med kanye west through the wire

Kommentar
Fra : timmytommy

Dato : 31-12-06 12:00

Det skulle vel aldrig være
Fort Minor - Where Did You Go - Ved ikke om det er en speedet stemme i starten, men er en meget lys muse-stemme, og derefter noget kanon fedt rap.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 31-12-06 15:16

hej timmy tommy

da jeg læste dit forslag tænkte jeg at det måtte være den.. passer
lidt med det jeg synes der bliver sunget.. men det er ikke den..
det er som jeg har skrevet flere gange en uptempo speedet muse
lignende stemme .. ligesom i lonely og sådan starter nummeret og
rappen kommer bagefter... den er nok fra 2006.. ikke et monster hit
men sådan en sjov ting man lige har i hovedet et stykke tid...

men tak for din hjælp.. kommer du eller andre på noget så skriv endelig..

Annuller spørgsmålet
Fra : minnam

Dato : 06-01-07 01:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål