/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
NTSC på kodefriafspiller?
Fra : Modidi
Vist : 449 gange
75 point
Dato : 29-11-06 15:17

Hejsa

Hvis man anskaffer sig en kodefri DVD-afspiller (købt i DK) kan man så regne med den kan afspille NTSC? Eller skal man ud i noget ekstra teknik for at det kan lade sig gøre?
Og ville en kodefri afspiller kunne spille brændte dvd'er og cd'er med billeder? Eller det kommer måske an på modellen...

Tak :)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-11-06 15:45

Du skal i hvert fald være opmærksom på om dit tv kan vise NTSC formatet

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 15:46

Halløj

Det er ikke noget problem, for NTSC har ikke noget med landekoderne at gøre, men en frekvensstandard, og mig bekendt kan alle nyere DVD afspillere afspille NTSC.
Vi har selv 3 forskellige kodefri afspillere i forskellige kvalitet rundt i huset, og allesammen afspiller Brændte DVD(både -&+), samt svcd.

SÅ bare klø på og køb dit apparat. God fornøjelse

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 15:49

UPS...... ja det glemt jeg lige... Det er vigtigt at dit TV understytter NTSC.

Godt set kontorverdnen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 15:54

Ja ja - små slag....

Nej det er ikke alle afspillere der kan afspille ALT....

Hvis din afspiller skal kunne afspille dine hjemmebrændte skal du sikre dig at den kan afspille det format du brænder i (+ eller - )....

Om den er kodefri eller ej, har ikke noget med billedvisning at gøre.....

Det drejer sig kun om at den kan vise formatet billederne ligger i (normalt jpg)

MP3 klarer de fleste nyere afspillere også.....

Så det du skal gå efter er hvilke formater afspilleren kan klare og sammenligne med om det er dem du har brug for....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-06 17:16

NTSC? ..et amerikansk format som understøtter:

Never The Same Color

PAL (europæisk format) konvertering til NTFC (Amerikansk format) og omvendt?

Læs mere hér :

1.) http://www.deskshare.com/Resources/articles/dmc_convertbetween_PAL_NTSC.aspx
2.) http://www.blazemp.com/convert_between_pal_ntsc.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-06 21:39

Skal bare tilføje at billederne kun kan vises , hvis de er brændt i et format, som afspilleren kan klare. De fleste dvd afspillere kan vise cd ere med jpg billedfiler.

Det er mere problematisk, hvis billederne er på en dvd.

Kommentar
Fra : Modidi

Dato : 30-11-06 08:20

Takker :)

Okay, det med TV'et vidste jeg ikke...er det noget man skal læse sig til i manualen?....for den tror jeg ikke findes hos mig længere. Det er vel cirka 5-6 år gammelt Grundig TV. Hvis TV'et ikke kan, er der så noget at gøre eller bliver man nødt til at investere i et nyt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 09:23

Så må du ud og investere i et nyt.....

Muligt der kan laves et eller andet men det vil aldrig kunne svare sig....

Mangler du manualen kan det ses i menuen på TVet.....

Der hvor du normalt retter billed til bør kunne omskiftes til NTSC

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-06 10:51

Noget helt andet er: NTSC signalet er af dåligere teknisk kvalitet end PAL signalet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Modidi

Dato : 01-12-06 07:21

Sidste spørgsmål:

Så det hjælper altså ikke noget at have en dvd afspiller der kan vise DVD i NTSC format hvis TV'et ikke kan skiftes til at vise NTSC?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 75 point
Dato : 01-12-06 08:55

Det har du fuldstændig ret i......

Godkendelse af svar
Fra : Modidi

Dato : 01-12-06 10:00

Tak for svaret refi.