/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Uld!
Fra : linec
Vist : 763 gange
40 point
Dato : 29-11-06 12:26

Hjælp mig!
Jeg var ude og rejse for nylig, og købte den flotteste, dyreste og lækreste uldtrøje jeg nogen sinde har ejet.
Min kæreste ville vise sig fra den gode side og vaskede den.... ooh skræk og rædsel!
Den er krympet og er helt stiv i garnet nu.
Er der nogen der har et godt råd?
Jeg vil virkelig bilve meget meget glad, hvis den kan reddes!
Men er desværre ny og kan ikke smide mere end 40 point!

på forhånd tusind tak!

venlig hilsen
linec

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 40 point
Dato : 29-11-06 13:35

tvivler på det kan gøre den helt ok igen - men forsøg at skylle den i eddike - vrid den let og lad den tørre på et håndklæde hvor du glatter den lidt ud

Kommentar
Fra : strits

Dato : 29-11-06 13:35

Hej

Man skal altid læse deklarationen i nakken.

Der er ikke noget at gøre. Uld er et organisk materiale. Når det først er vasket alt for varmt, kan det ikke rettes igen.

Giv din kæreste et stort kram og sig, at du alligevel ikke kunne lide trøjen.

Så bliver hun ikke så ked af det.

hilsen Strit (uddannet inden for textil)

Godkendelse af svar
Fra : linec

Dato : 29-11-06 14:11

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-06 14:27

linec - jeg tror du skal afprøve før du giver point -

helt kan du ikke redde den - men jeg har med held reddet en bluse så den både så rimelig ud og kunne bruges (håber så ikke din har været i en meget for varm vask for så går den ikke)