/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook frasorter vedhæng
Fra : Sunnyman
Vist : 520 gange
250 point
Dato : 29-11-06 11:10

Min MS Outlook frasorter vedhæng i mini modtagne emails.

Hvordan opsætter jeg Outlook til ikke at gøre dette ?

Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 11:38

Hvilke filtyper drejer det sig om....

Der er visse filtyper der IKKE kan modtages af Outlook - dette kan IKKE ændres

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 11:40

Det kan så omgås ved at afsenderen "zipper/pakker" filen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 11:47

Det er også muligt de kan gå i gennem hvis de er omdøbt til .txt og så omdøbes igen til det rigtige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 11:50

Kræver jo man ved HVAD det rigtige er

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 11:56

Eks.:
abc.exe
omdøbes til:
abc.txt
ogsendes sammen med:
Du skal lige omdøbe denne fil til abc.exe for at den kan virke.
eller omdøbe til
abc.exe.txt
Du skal lige fjerne .txt for at filen virker.
Men her kan det være at .exe spottes og den ikke får lov at passere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 12:07

Det er da kun et højreklik på filen - så er den pakket......

Både Winrar og Winzip findes i gratisudgaver ......

Meb begge dele er da en mulighed

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 13:15

Det drejer sig om pdf fil, MEN det sjove er at outlook på min bærebar ikke sorter dem fra...
Jeg har prøvet at kigge på indstillingerne, og så vidt jeg kan se er de ens, synes jeg har hørt at der er en indstilling man kan slå fra, så Outlook ikke sorter "mulig skadelig" vedhæng fra...

Og en fil som pdf, burde jo ikke sorteres fra

For øvrigt tak for jeres hurtige svar...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-06 13:32

hvis det er vedhæftede filer kan du blokere fra funktioner - indstillinger - sikkerhed - tillad ikke vedhæftede filer, som muligvis kan indeholde virus osv.... - fjern fluebenet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 13:32

Citat
Niveau 1

Niveau 1-filtyper, f.eks. .bat, .exe, .vbs og .js, blokeres af Outlook, og du kan ikke se eller få adgang til den vedhæftede fil. I Indbakke vises papirclips-ikonet i kolonnen Vedhæftet fil for at gøre dig opmærksom på, at meddelelsen har en vedhæftet fil, og der vises en liste over blokerede vedhæftede filer på informationslinjen øverst i meddelelsen. Når du sender en vedhæftet fil med et niveau 1-filtypenavn, vises desuden en meddelelse, der advarer om, at andre Outlook-modtagere muligvis ikke kan få adgang til denne type vedhæftede fil.

Niveau 2

Hvis der er tale om en niveau 2-filtype, kan du se ikonet for den vedhæftede fil. Når du dobbeltklikker på det, bliver du bedt om at gemme den vedhæftede fil på harddisken. Når den vedhæftede fil er gemt, kan du beslutte, hvordan den skal håndteres.

At den ene kan og ikke den anden er sikkert fordi de ikke er opdateret ens.....

Kan være du ikke har samme outlook version.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 13:35

Miritdk...

Hvor finder du det i OUTLOOK ikke Outlook express

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 13:55

miritdk.

Den funktion har jeg ikke ??????
Hverken på min stationær eller bærebare ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 14:05

Acrobat Reader er som standard indstillet til, at PDF-filer, som bliver hentet fra internettet, skal åbne i browseren. I
nogle tilfælde kan det være årsagen til, at du ikke kan få vist eller få lov til at gemme fx en faktura på din pc.
Du fjerner denne standardindstilling på følgende måde:
Åbn Adobe Reader, klik på ”Rediger”, og vælg ”Indstillinger” i
undermenuen. Klik herefter på ”Internet” i rullemenuen, og
fjern markeringen i ”Vis PDF i browser”.
Afslut med ”OK.”

Det er vel ikke der din fejl ligger

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 14:12

Har lige gjort det....
det hjalp ikke..........

Har også lige prøvet at sende en zip, og en rar fil fra min laptop.... Jeg kan se at outlook rent faktisk downloader filerne, men de er ikke tilgængelige, når outlook er færdig med at downloade dem..

Jeg har heller ikke den clips, der viser at der er et vedhæng i mailen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 14:32

Noget tyder på du har et andet "sikkerhedsprogram" der frasorterer......

Er de ens på begge maskiner ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 14:33

Kan også være din mailudbyder/mailserver.....

Prøv at sende den anden vej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 14:34

Du kan også prøve at HENTE mailen i Outlook express (men så husk lige at tillade vedhæftede filer)

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 14:39

Det ser ud til at du har fat i noget....

Har prøvet at sende en fil den anden vej... det kan den helleer ikke

Fatter ikke en brik af det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 14:58

Så er det din udbyder/mailserver der blokerer......

Måske du der har en opsætning der forbyder vedhæftede.....

Er det webmail eller eget domæne ?

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 15:10

Det er mit egen domain....
Jeg har lige slettet min mail konto, og genoprettet den, men ligeledes hjælper det !!

Men det lyder heller ikke rigtigt at det skulle være min mailserver der bloker, for så ville jeg jo heller ikke kunne modtage på min laptop, som er på samme domaine.

Min laptop modtager bare en kopi af de mails som sendes til min stationære.

Jeg kan ligeledes se i Outlook, at den henter vedhæng, men jeg kan bare ikke se dem når den er færdig med at hente....Mystisk

er i øvrigt vældig glad for at du gide hjælpe med at finde en løsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 15:24

Du må have nogle sikkerhedsprogrammer installeret på maskinerne der blokerer....

Men prøv lige at sende det samme gennem Outlook Express

Har du "digitalt ID" ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 15:28

Næste spørgsmål må jo så være om det tidligere har fungeret ?

Husk lige at din mailadresse skal have SMTP adresse efter din udbyder og ikke efter hvor adressen ligger

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 15:29

Kan bare ikke se hvilke det skulle være.... de 2 maskiner er identiske, med de samme virus, spam prg.

Nej har ikke digitalt ID.

Ups, glemte lige express............. det er ok, det virker, der modtager jeg vedhæng....

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 15:33

Ja, det har tidligere fungeret, men har først lagt mærke til det idag, så checkede lige med laptop, den har ikke modtaget vedhæng i 4 dage....

Og jeg har ikke lavet ændringer i outlook siden da.... eneste ændring er at jeg har klonet min gamle HD, og sat den nye i, som iøvrigt ingen problemer har

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-06 15:41

prøv lige at klikke på videresend og se om der dukker noget op (skulle ikke undre mig - men ved ikke)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 15:43

Fejlen ligger jo åbenbart i Outlook når express kan klare det....., men jeg kan ikke lige gennemskue hvor

Er din Office fuldt opdateret ?

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 15:55

miritdk = har prøvet med Vidresend..... Desværre hjalp det ikke

Refi = Ja, den er fuldt opdateret, og det er endda en original..... ja ved det er lidt flovt at jeg bruger originalt microsoft... haha

Ville blive glad hvis I ville lade et ord falde til jeres Geni venner, om de evt. skulle være stødt på dette problem. Og kender en løsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 16:20

Hvorfor ikke bare "pakke" filerne

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-11-06 17:07

Det hjælper ikke.... Har prøvet at sende rar og zip filer også....

Modtager jeg heller ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-06 17:14

Så er jeg umiddelbart tør for ideer.......

Måske geninstallation af Outlook

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 17:16

kan outlook express klare det så brug da den

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 21:50

så omdøb din fil til .txt og send den
omdøb til bage til .exe fil når den er modtaget.