/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony DSC-S500. DUO eller PRO?
Fra : Tobster
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 29-11-06 09:25

Jeg har en ven som gerne vil have en ny memory stick i sit Sony DSC-S500.
I manualen står der at det benytter Memory Stick DUO og så er der vist en tabelmatrix der går op til 512 mb.
Men 512 mb ram er jo ikke meget til en 6mp kamera, og derfor vil han gerne have et større kort.

Så går vi ind på www.edbpriser.dk og ser at Memory Stick DUO kun fåes op til 512 mb.

Kan Sony DSC-S500 bruge Memory Stick Pro DUO????
Dem er der jo stort udvalg af og de er også forholdsvis billige som 1 og 2 GB.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-06 10:11

Kamaraet kan kun bruge kort med Memory stick *Duo* (dem der ikke hedder 'duo' er større. Du kan få en adapter der gør de små 'duo' til de store 'ikke-duo', men du kan ikke klippe de store 'ikke-duo' ned til 'duo')
Det kan bruge kort med eller uden 'Pro' i navnet. 'Pro'-kortene er de hurtigste, anbefales og er mest udbredte.

Det fremgår ikke præcis af min kilde på sony.dk hvad den maksimale størrelse på kortet er. Der *er* nemlig et max. I tilbehørsoversigten på sony.dk viser de dog kort op til 4GB, så jeg tror ikke du får problemer op til denne størrelse. Tjek evt. retur-ret.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-06 10:35

Ved tvivl kan du jo prøve her http://www.photoshop.dk/

Mit DSC-H1 kan bruge begge typer, men hvis det ikke er et pro, så kan jeg ikke,
optage video i "høj kvalitet"(640x480) !

Men i følge sony og tilbehør til DSC-S500 så bruges der kun pro,
op til 4GB
Med 6,0 effektive megapixel ville det nok også være mærkeligt , med andet !

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DSC-S500&site=odw_da_DK&pageType=Accesories&category=DCC+Digital+Still+Cameras

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-11-06 10:53

Iflg specs så kan der optages på:
- Memory Stick DUO ™
- Memory Stick PRO™ DUO
- Memory Stick PRO™ DUO (høj hastighed)
- Intern hukommelse (25 MB)

Mit Cybershot (W30) har også begrænsninger for video med den langsomme ikke-Pro, men (stadig efter spec's) kan video på S500 kun optages som:
MPEG-præsentation 320 x 240 8,3 fps (640x480 er nævnt med 'nej')
så om der er forskel i anvendelsesmulighed, det er tvivlsomt.

Then again: Et opslag på to tilfældige butikker: De solgte kun 'Pro', så problemet om valg mellem 'Pro' og ikke-'Pro' er vel ikke så stort.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 29-11-06 10:57

Tak til jer alle for alle de gode svar...

Jeg var meget i tvivl, da der intet stor om PRO i manualen og at mb matrixen kun gik til 512 mb