/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
AMILO L7320W
Fra : MacMadsen
Vist : 1814 gange
310 point
Dato : 28-11-06 21:31

Jeg har netop sat et trådløst netværk op, men er blevet irriteret over et problem.
Man skal manuelt "tænde" for det trådløse netkort efter hver opstart ved at trykke "Fn+F2".
Nogen der ved hvordan man kan sætte det til at starte automatisk??
Jeg har forsøgt både med Windows opsætning af trådløse netværk og Fujitsu Siemens eget program Odyssey. Ingen af disse har muligheden for at "tænde" netkortet.
Jeg kan heller ikke umiddelbart finde en mulighed i BIOS.

Det er jo ikke et stort problem, men et irritationsmoment at man skal gøre det hver gang man tænder computeren.

Håber på hjælp.
Mvh
MacMadsen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 165 point
Dato : 28-11-06 22:11

Jeg mener der er nogen hvor man kan trykke FN+F5
Ellers må du ind i bios (Hold F2 eller delete nede ved start) og enable netkortet, inde i bios, og tryk F10 for at "save and exit".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-06 22:20

Det er egentligt pudsigt nok, for min bærebare starter op med en tændt trådløs forbindelse.
Nu er det godt nok et andet mærke. Men overordnet set, så burde det kunne lade sig gøre, at forhåndsinstille denne funktion, som man kan med så mange andre funktioner.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-06 13:54

Jeg har ikke indbygget, men min eksterne netadapter er klar når jeg vil på nettet efter opstart af comp. Compaq Armada. (ældre)
Mon det er i indstilligre for adgang til internet at det skal stilles.
Eller det er den trådløse forbindelse som skal stilles til default i stadet for netkortet.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 16-12-06 14:34

e.c.
Tjaa det burde stå rigtigt i indstillinger for internet. Tror jeg må se nærmere på den BIOS. Det er som om den ikke får et "tænd" signal i opstarten. Jeg synes bare jeg kiggede BIOS igennem 117 gange, men jeg kan jo have overset noget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-07 17:42

Dette spørgsmål er snart 2 måneder gammelt, og sidste svar er over en måned siden.
Sker der noget eller ikke?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 20-01-07 17:48

Eftersom jeg stadig ikke har har fået et svar der er rigtigt, er det vel ok at det stadig står åbent...

Bare rolig... jeg skal nok lukke spørgsmålet når tid er.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-07 21:00

Det er jo klart at dit spørgsmål går i stå, når du eller andre ikke kan tilføje andet, ud fra de oplysninger der kommer. Det er således dig der skal holde liv i spørgsmålet ved at skrive.
Desuden mangler vi jo flere oplysninger: Hvilken netkort, hvilken software.

MEN, efter at have søgt nettet igennem, får jeg dette:
To turn the wireless on and off you use the Fn+F2 key. There should be a light on the front edge of the case that turns on and off when you do this.

Hjælper det ikke, så se her:
Her er uddrag fra:
http://www.pcworld.dk/art/7200?op=print
Citat:
Windows XP med Service Pack 2 tilslutter sig ikke automatisk et netværk, der ikke er krypteret, og derfor skal man selv klikke sig ind på ikonet og vælge hvilket netværk, man vil tilslutte pc’en.
Er det umuligt at opnå forbindelse fra den bærbare, kan det skyldes, at der ikke er tændt for det trådløse netværk. Normalt tænder man for det trådløse netværk på en lille knap eller ved en bestemt tastekombination.

Det er også muligt, at netværket i stedet skal slås til via software, når Windows er startet op. Når det trådløse netværk ikke automatisk er tændt, er det naturligvis for at spare på batteriet.
Citat slut.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 21-01-07 09:08

Som du ser af mit spørgsmål palle, så ved jeg at man kan tænde manuel ved at trykke "Fn+F2" ned. Det jeg vil have, er at den starter op med trådløs tændt, så man ikke behøver at trykke "Fn+F2". Men efter at have rodet med længe efterhånden, har jeg bare opgivet. Det lader til, at der ikke er anden vej uden om, end at tænde det manuelt.

Men tak for hjælpen alle sammen.

Mvh
MacMadsen

Godkendelse af svar
Fra : MacMadsen

Dato : 21-01-07 09:12

Tak for svaret pallebhansen.
Det virkede ikke,men du var først med det bedste bud... og jeg må hellere lukke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-07 12:03

Selv tak, men du havde nu ikke behøvet at opgive.
Er fejlen måske at du ikke kører med netadptor men kun på ren batteridrift, eller:
Kontrolpanelets strømstyring, står min til:
I fanen strømstyringsmodeller:
Øverst: Altid aktiveret
De andre 8: Aldrig
VH Palle Hansen