/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SCSI og Win98
Fra : jumbovorre
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 05-01-03 11:23

Hej Alle...

Jeg er ved at samle en gammel computer, men jeg kan ikke få SCSI delen til at virke i windows.... Under opstart finder SCSI-kortet harddisken (har prøvet med to forskellige og begge blev fundet) Men Windows giver problemer!

Jeg har en 1,2GB, som jeg godt kan få windows til at starte op med, men windows finder ikke harddisken i exploreren... Deriomod med Adaptechs programmer kan jeg godt finde disken, men de går ned ustandseligt (altså programmet fra Adaptech, det fryser).
Så har jeg også en 4,3 GB scsi disk, men den vil windows slet ikke state op med... Den siger noget med en divisionsfejl... Kan ikke præcis huske hvad den skrev men noget ligenende....

Er der noget man kan gøre for at få windows til at finde disken?

Jeg er ret nybegynder med SCSI....

Håber på Hjælp...

Steffen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-03 12:56

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vHTR9.25175$Hl6.2816672@news010.worldonline.dk...
> Hej Alle...
>
> Jeg er ved at samle en gammel computer, men jeg kan ikke få SCSI delen
> til at virke i windows.... Under opstart finder SCSI-kortet harddisken
> (har prøvet med to forskellige og begge blev fundet) Men Windows giver
> problemer!
>
> Jeg har en 1,2GB, som jeg godt kan få windows til at starte op med, men
> windows finder ikke harddisken i exploreren... Deriomod med Adaptechs
> programmer kan jeg godt finde disken, men de går ned ustandseligt (altså
> programmet fra Adaptech, det fryser).
> Så har jeg også en 4,3 GB scsi disk, men den vil windows slet ikke state
> op med... Den siger noget med en divisionsfejl... Kan ikke præcis huske
> hvad den skrev men noget ligenende....

Og begge diskene er der kørt fdisk og format på?
Er der andre enheder på SCSI controlleren? Hvis ja
skal du sørge for at enhederne har forskellig ID.
Termineringen skal selvfølgelig også være i orden.
Enten skal den sidste enhed på hvert kabel termineres eller
også skal der en aktiv terminator på kablet efter den sidste enhed.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 10-05-03 07:29

Tak for svaret DWM.