/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
luftvarmeanlæg af mærket Scano
Fra : kirstenRap
Vist : 1364 gange
100 point
Dato : 28-11-06 19:10

Jeg har set at andre med et gammelt varmeanlæg har fået hjælp,måske er der også nogen der kan hjælpe os!!! vi har et luftvarmeanlæg af mærket ScanoTerm tilsluttet fjernvarme,er der nogen der kender til det så vi kunne få det efterset,da vi ikke synes det varmer rigtig som det skal. HJÆLP HJÆLP

Accepteret svar
Fra : XeraX

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-06 09:08

Hmmm. Det er lidt svært at hjælpe dig når du ikke kommer nærmere ind på hvad det er der er galt med dit varmeanlæg.
Hvis du har et luftvarmeanlæg der ikke giver nok varme kan det skyldes flere ting.
Dybest set har du et ventilations anlæg med en varmeblæser. I den sidder der flere komponenter der kan være noget galt med.

HUSK ALTID AT STOPPE VENTILATOREN INDEN DU ARBEJDER MED ANLÆGET.

1. Har du renset filteret? Hvis filteret er tilstoppet er luften der kommer ud af dine kanaler varm nok. Der kommer bare ikke nok af den.

2. Sidder der skidt på selve ventilatoren? Hvis ja har du samme problemer som ovenfor samt at anlæget larmer.

3. HESS KLIMA A/S. Er et special firma der forhandler luftvarmeanlæg. Ikke lige det du har men de har sikkert et godt svar hvis ovenstående ikke hjælper.

Godkendelse af svar
Fra : kirstenRap

Dato : 12-12-06 14:40

Tak for svaret XeraX.