/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Pigen har ondt også med glide
Fra : DeZZa
Vist : 2786 gange
182 point
Dato : 28-11-06 13:20

Min kæreste, som jeg har haft nu i et år og et par måneder føler smerter hver gang vi har sex og hver gang vi nærmer os området så holder hun igen fordi hun er bange for det skal gøre ondt igen.

Det skal siges at hun er 16 år gammel ligesom mig, men i forhold til mig er hun 1.50m høj hvor jeg er tæt på de 1.90m, hendes menstruation er ikke regelmæssig endnu, og kan tit holde pauser på flere måneder.

Vi har prøvet alt syntes vi. Vi har prøvet vandbaseret glidecreme og vi har spurgt sexlinien uden de kunne hjælpe os.

Hvis jeg har glidecreme på fingrene og røre ved hende er det det samme, hun er meget følsom og hun vil absolut ikke noget hun ikke selv er med på, dog har jeg fået hende til at have samleje med mig mange gange og i starten var det ikke så slemt og jeg fik hende endda til at nyde det 1 gang eller 2 men nu er det hele slut.

Jeg har nu sagt til hende at indtil hun selv beder om det igen vil jeg ikke prøve, men jeg er bange for at hun bliver endnu mere følsom med tiden og lige hvor vi er nu har hun selv sagt at hun har opgivet at det skal blive godt for hende nogensinde at have sex.

Vi er begge kede af situationen og håber på at kunne finde en løsning snarest.

Jeg har selv meget erfaring omkring sex og har haft op til flere partnere jeg har været sammen med og de har aldrig haft det på samme måde som hende, men hun er mit livs kærlighed og jeg håber på at hun kan opleve den samme glæde, som jeg får ved at have sex.

Jeg vil ikke kun give point her på Kandu.dk jeg vil også gerne udlove en dusør på 500 danske kroner til den der kan hjælpe min kæreste med at få noget ud af sex. Hun er tit meget ked af det efter vi har prøvet og det ikke lykkedes og hun må give op igen.

Hun er en meget genert og sød pige, og jeg vil det bedste for hende, jeg har holdt mig tilbage i alt den tid hun har sagt nej, men tit har hun også selv følt sig pligtet til at få det gjort så hun ikke skulle have de bekymringer.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-11-06 13:38

Hvis din kæreste spiser P-piller kan det give meget følsomme slimhinder - det kan også være at hun spænder ufrivilligt i underlivet, hvilket kan medfører en stor smerte ved samleje. Din kæreste skal gå til sin læge og fortælle om problemet, så sygdomme og lignende kan udelukkes (førstnævnte to årsager er ikke sygdomme) - gå evt. i fællesskab.

Ved de to først nævnte kan hun/du smøre hendes underliv med vaseline - flere gange om dagen - den skulle hjælpe og ellers skal u give din kæreste ov til at tage førringen så penetreringen ikke går hurtigere end hun kan magte.

Held & lykke

Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-11-06 13:40
Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-11-06 14:19
Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 28-11-06 14:21

Hej Ampere.

Tak for de gode råd.

Jeg har ladet min kæreste styre det og ligemeget hvad kan hun ikke få sig selv til at presse mig op i hende.

Hun spiser IKKE p-piller men overvejer at starte på det.

Jeg troede at vaseline udtørrede underlivet? Skal det være det de kalder "kløver-vaseline" ? Eller er det bare et varemærke?

Jeg har prøvet at få hende til at gå til læge, men hun er meget bange for at de gynækologiske-undersøgelser også skal gøre meget ondt.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-11-06 14:48

I kan bruge en almindelig vaseline fx. dem i gul dåse - ved ikke om man evt. kan få dem på tube...

Jeg kan godt forstå din kæreste er bange for at tage til gynækolog - eller bare egen læge - det er IKKE en behagelig oplevelse hvis man ikke kan slappe af. Men problemet kan være fysisk såvel som psykisk uden at din kæreste er klar over det, og lægen bør tage en snak med hende indledningsvist for at få afdækket det psykologiske. Når lægen kender til problemet, vil han/hun også (eller bør) være forsigtig, men det er ikke sikkert at hun skal have nogle instrumenter op i sig. Hvis hun vælger at bruge p-piller, kommer hun dog ikke uden om denne undersøgelse også bliver emnet sandsynligvis taget op alligevel.

Indtil da kan du måske hjælpe hende ved at lave en aftale om at du ikke skal op i hende i en periode og heller ikke vil prøve på det - vær lidt opfindsom og udforsk hinandens kroppe istedet for et fuldbyrdet samleje - der er nok masser af ting du kan finde på som ikke lige har med penetrering at gøre

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 28-11-06 15:17

Det er lige præcis det jeg har gjort, at lade være med at bruge penetrering.

Jeg tror vi tænker ens, jeg har også tænkt at det kunne være noget psykologisk, eller også kan det let udvikle sig til det.

Jeg vil opfordre hende til at snakke med lægen og prøve at virke mindre genert dernede, det er trods alt vigtigt at få alt information med.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 28-11-06 15:18

Det er lige præcis det jeg har gjort, at lade være med at bruge penetrering.

Jeg tror vi tænker ens, jeg har også tænkt at det kunne være noget psykologisk, eller også kan det let udvikle sig til det.

Jeg vil opfordre hende til at snakke med lægen og prøve at virke mindre genert dernede, det er trods alt vigtigt at få alt information med.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-11-06 15:28

Tilbyd hende at gå med til lægen, du kan jo altid gå ud under en evt. undersøgelse eller hvis der er ting hun ikke vil fortælle i din nærhed. Du må endelig ikke give hende dårlig samvittighed, ligesom hun ikke må fuldbyrde en samleje som hun ikke er parat til - hun risikerer at den dårlige oplevelse/følelse bliver i kroppen og genopleves i fremtidige samlejer - så giv hende tid (som du også gør nu) og få hende til læge evt. sammen med en veninde hvis ikke dig.

Piger er endvidere mere følsomme i underlivet i nogle perioder end andre og hvis hun ikke har regelmæssig mens. endnu, kan det måske godt have noget med det at gøre - mens kan reguleres med p-piller med det kræver selvfølgelig gyn.undersøgelse - også er det ikke sikkert at problemet er løst alligevel

Jeres højdeforskelle bør ikke have nogen indflydelse, medmindre du er voldsomt godt udrustet , men igen vi er alle forskellige.

Held & lykke - håber at hun tager mod til sig og får besøgt lægen

Ampere

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 28-11-06 19:18

Jeg kender nogle øvelser hun kan gøre, de er lette, når de først er lært, det svære er at man skal være 100% konsekvent, og man skal gøre dem hver dag, uden slinger. Men de virker; og det meget stærkt, nogle af dem kan involvere partner, og konsekvens er stadig svaret, vil I vide mere? mvh B&S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 28-11-06 19:23

p.s jeg er sådan set ligeglad med point og/eller penge, bare i to finder ud af det. MVh B&S

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 29-11-06 08:32

briseogstorm: På hvilken måde af øvelser er det du mener? Jeg vil meget gerne undgå at der er noget der gør ondt på hende.

Ampere: Måske skulle hun bare på gjort det hele på en gang, både p-piller og undersøgelse og få det hele på det rene. Jeg vil prøve at se om jeg kan få lokket hende til lægen her i næste uge og jeg vil melde tilbage til dig.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 29-11-06 10:08

Jeg har været hele møllen igennem selv, og kan virkelig forstå jeres problem. Kan kun anbefale at din kæreste snakker med sin læge om problemet, men det er vigtigt atd et er når hun er klar til det, for et er dælme et helvede når man er genert samtidig med at man ved hvor ondt det gør når lægen skal lave de der forbistrede undersøgelser. For mig startede behandlingsforløbet hos en kvindelig gynækolog, for at udelukke at der var tale om fysiske skavanker. Jeg var dog på ingen måder tryg ved denne kvinde, så jeg tog ikke imod tilbuddet om at fortsætte hos hende. Tilgengæld sendte min læge mig til en læge der var uddannet gynækolog og sexolog, og her var jeg til 5-6 behandlinger. De første gange var det bare samtaler om hvordan vores sexliv og samliv fungerede, Jeg blev sendt hjem med en lille dildo med "ordre" om at lære min egen krop bedre at kende. Min mand var også mad deroppe og havde også en samtale med lægen hvor jeg ikke deltog.
i punktform var forløbet således:

1.) Lær din egen krop at kende, læs Kvinde kend din krop, find ud af hvad du tænder på fysisk og mentalt. jeg har haft meget glæde af erotiske noveller se www.fyldepennen.dk og den statslige dildo er blevet erstattet af en privat
2.) samleje forbudt! men tilgengæld skal der kæles og nusses og røres ved alle andre dele af kroppen end hendes kønsorgan, så hold fingrene fra det område til hun selv "inviterer"
3.) efterhånden som hun bliver tryg ved dine berøringer kan du, med hendes tilladelse, inddrage kønsdelene også.
4.) tålmodighed tålmodighed tålmodighed. Der er ingen der siger at i skal have sex/samleje med et bestemt interval. kvalitet frem for kvantitet.

Men prøv at spørge lægen om der er mulighed for henvisning til sexolog i jeres amt. Det har været guld værd for mig, selvom det stadig kan gøre ondt, er det ikke længere noget der får mig til at afholde mig fra sex.

Held og lykke og mange tanker til dig og især din kæreste.

VH En der er/har været i samme båd.

PS. En sød og forstående kæreste som det lyder til du er, er afgørende i dette spil

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 29-11-06 23:07

Jeg er "arbejdsskadet" - og tolker måske "noget" som kun er i min fantasi. Men jeg vil kraftigt råde til en kontakt til PPR .... måske ligger der et misbrug bag reaktionen. Denne kan ligge så langt tilbage, at pt. ikke kan huske den eller med vilje har fortrængt den. Hun kan også føle sig presset - direkte eller inddirekte - til at "give noget" hun ikke helt har lyst til - og - som 16 årig m/K er der rigtig meget at lære for gensidig glæde ved sexlivet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 00:35

Jeg kan ikke lige se, hvad oplysningen om din arbejdsskade har med sagen at gøre, med mindre den skal tjene som forklaring på det vrøvl du skriver.

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 30-11-06 09:28

Hej Klumme. Jeg har arbejdserfaring med piger, som DeZZas kæreste. Problemet kan være psykisk betinget og desværre i nogle tilfælde en reaktion på et sexuelt misbrug. Der skal nok professionel hjælp til. PPR (skolepsykologisk rådgivning) er et gratis tilbud, rådgivning kan foregå anonymt. Det var det, jeg prøvede at fortælle med mit vrøvl.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 13-12-06 12:40

fjendsbo: Jamen hvis det gør ondt på hende bare med en finger, hvordan skulle det så hjælpe med en lille dildo?

Desuden, hendes menstruation er meget forskudt, nogle gange et halvt år, nogle gange kommer den slet ikke, det er helt tilfældigt..

Hvad er det man snakker med sådan en Sexolog om? Hvad hjælper de med og hvordan gør de det?

jivi: Jeg har selv haft en PPR-kontakt, men jeg ved ikke helt om det er noget hun har tid til, hun går jo på efterskole i år så det er begrænset hvad hun kan nå.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 13:23

DeZZa - Det problem er altså ikke noget i kan klare selv.
Hvilken slags professionel hjælp der skal til ved jeg ikke.
Men en læge kan råde og vejlede.
Det er synd for pigen (og dig) som det er nu...........og uden hjælp bliver det måske værre.
Eyvind.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 13-12-06 14:17

Hun siger selv at det svier i indgangen og også gør lidt ondt indeni, og der ikke er nogen irritation i dagligdagen udover når vi har sex sammen.

Med hensyn til vulvodyni, så lyder det lidt somom det er en folkesygdom der ikke lige er til at kurere der måske går væk med tid, men alligevel så giver det en bekymring hos mig, for hvis det er tilfældet hvad skal der så gøres? Der er jo som der står på netdoktor med linket givet af bente64 (http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vulvodyni.htm) at der ikke rigtigt findes nogle behandling for det.

Men det kan være svært at forbinde det der står på siden med det vi oplever.. For nogle måneder siden ca. et halvt år da vi var i sommerhus sammen kunne vi godt være sammen og hun nød det også ihvertfald nok til at hun lå og vred og drejede sig og gav lidt lyd fra sig, men nu noget tid efter er det blevet delvist eller helt umuligt at have sex, hun har komplet mistet lysten til det og vil meget gerne undgå det, hvilket jeg selvfølgelig giver efter. Og dengang hvor vi kunne dyrke sex i den korte periode gjorde det ondt på hende i starten, men når først vi havde været igang i noget tid var det blevet bedre og hun holdte sig våd i den tid det varede. Nu bliver hun ikke våd, og hun får ikke lyst til sex med mindre hun er beruset, men tænker alligevel tilbage på at det gør ondt og det gør det også hvis vi forsøger efter hun har fået lidt at drikke.

Det skal siges at vi begge har været under behandling for klamydia, min tidligere partner har givet mig det, som jeg gav videre til hende, og så snart at hun begyndte at få ondt når hun vandladede søgte vi lægehjælp og fik begge behandling.

Vil forøge dette spørsmål med 20 point hver gang jeg logger ind indtil jeg finder en løsning og penge og point uddeles til den der kom med det hjælpende input.

Takker tusind mange gange til alle der har givet input til denne tråd, håber på at i ydermere kan hjælpe mig med de informationer jeg lige har givet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-06 14:30

Hvis beskrivelsen ikke passer med netdoktorens.............er det måske en idé at opsøge en læge, der kan undersøge hvad der er galt.
Jeg undres over din modstand over for et lægebesøg.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 13-12-06 15:40

Citat
Jamen hvis det gør ondt på hende bare med en finger, hvordan skulle det så hjælpe med en lille dildo?

Min sexolog/gynækolog lagde meget vægt på, at for at jeg kunne lære at tænde på min mand var det vigtig at jeg lærte mig selv bedre at kende, og derfor fik jeg en dildo udleveret. det handler om i første omgang at lære sig selv at slappe af selv om der er et "fremmedlegeme" i skeden og så sidenhen også at nyde denne fornemmelse. Jeg har eksempelvis aldrig kunnet bruge tampon, fordi det gjorde ondt ad H til, men nu har jeg efterhånden lært at nyde samlejet, selvom det staidg ikke er hver gang jeg kan gennemføre, men så kan vi jo heldigvis nyde hinanden på så mange andre måder.

Citat
Hvad er det man snakker med sådan en Sexolog om? Hvad hjælper de med og hvordan gør de det?

Jeg snakkede med ham om rigtig mange ting, min opvækst/baggrund, religion, værdigrundlag, uddanelse (min matematiske, logiske hjerne havde/har svært ved at koncentrere sig om sex uden at der kommer praktiske problemer op) parforhold, tryghedsbehov, hvad vi hver især værdsætter ved vores partner mentalt og sexuelt, you name it. hvad min mand snakkede med ham om i den 1½ time jeg var "sat uden for døren" ved jeg ikke, men det var godt at høre en fagperson sige at jeg ikke var alene i verden med mit problem.

I den mere fysiske afdeling blev jeg blandt andet hypnotiseret (i stil med NLP) så jeg nu har nogle redskaber til at slappe af i min krop og ikke tænke på alt muligt mærkeligt mens vi har sex og derudover var der udblokning. Denne del var ikke specielt rar hverken for mig eller min mand, men formålet med at vi begge skulle være der var at overbevise os begge to om at han med sin penis på ingen måde kan skade mig, når jeg nu kunne rumme de atrapper der var hos lægen.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 14-12-06 11:23

Hej DeZZa

Du har jo fået svar på dit spørgsmål - I eller ihvertfald din kæreste, er nødt til at gå til lægen så problemet kan afklares og din kæreste evt. kan henvises til et andet sted fx. en sexolog. Du kan ikke løse hendes problem for hende - hun er selv nødt til at komme "ind i kampen" og overvinde sin generthed. Du kan desværre kun støtte hende som det ser ud nu og være MEGET tålmodig og kærlig på andre måder end ved at gennemføre et samleje.

Bolden skal desværre spilles over til din kæreste nu, da hun er den eneste der kan medvirke til at problemet bliver løst. Synes det er flot at du takler det på den forstående måde

Held & lykke,

Ampere

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 14-12-06 14:43

Jeg vil gerne sige tak til Ampere og fjendsbo for deres input og også de mange andre gode indlæg der har været i denne tråd, men vil også gerne hvis jeg kunne dele pointene imellem Ampere og fjendsbo, da de på hver deres måde har gjort mig klogere, kan man dele pointene op til 2 brugere? Hvis det er vil jeg meget gerne give jer hver jeres andel.

Mange tusind tak for en informativ tråd.

Accepteret svar
Fra : fjendsbo

Modtaget 182 point
Dato : 14-12-06 17:53

Det var så lidt, og alt muligt held og lykke.

Tror ikke point kan deles så du må trække lod mellem os

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 18-12-06 10:18

Jeg giver fjendsbo pointene fordi han har mindst point, jeg giver kæmpe stor tak til ampere også og de andre der har deltaget.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 18-12-06 18:21

Tak for det dezza, men jeg er nu en kvinde.......
Citat
Jeg giver fjendsbo pointene fordi han har mindst point,

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 21-12-06 13:12

Hehe det må du meget undskylde, men ihvertfald meget tak for hjælpen, har lige vist min kæreste hvad du har skrevet.

Held og lykke i fremtiden!