/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genfinde dokumenter efter inst
Fra : zxcvbnm1
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 28-11-06 09:42

Jeg har et problem, som jeg håber nogen kan hjælpe med at løse.

På computeren lå der en XP home, som så ikke duede.
Jeg installerede så en engelsk XP professionel i et andet bibliotek - desværre ikke på en anden partition.
Den overskrev desværre biblioteket " Documents and settings", hvor dokumenterne lå.

Jeg kan nu ikke se de gamle dokumenter.

Kan det lade sig gøre ved at afinstallere XP professionel at genskabe det gamle bibliotek?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 09:46

Ducoments and settings-se under dit gamle navn.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 09:47

Du skal dobbeltklikke på C:

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 10:14

En opgradering som du nok har lavet bør ikke slette det hele.
Men har du slettet partitionen og måske samtidig skiftet filsystem fra Fat 32 til NTFS er den nok svær.
Men prøv lige at lade den søge på et unikt ord fra dit dokument.
start > søg > filer og mapper > alle filer > lad den søge i denne computer (altså det hele)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-06 10:41

Du skal ind og lave om på ejerskabet af de damle dokumenter. Da der er installeret en ny xp ind oveni har du mistet dine rettigheder til de "gamle" filer og skal ind og lave om på det. Jeg skal lige rode lidt i hukommelsen for at finde ud af hvordan. Lige et øjeblik

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 10:44

Ejerskabet skal kun overtages, hvis der har været adgangskode til bruger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-06 10:48

nja og så ikke peet, jeg har selv siddet i saksen hvor jeg også smed en anden version ind oven i og der skulle jeg igennem møllen. Jeg leder stadig efter how to do

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 10:52

Det problem har jeg aldrig haft, medmindre der har været kode på, og jeg har dog gjort det x gange 100 gange, men det kan jo være, det sker for os også.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-06 11:00

Om det er det ved jeg ikke med det skader jo ikke med lidt læsning

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421#2#2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 11:03

Det er jo lige det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 11:15

zxcvbnm1 - har du under opstart nogen valgmuligheder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-06 11:44

Citat
Den overskrev desværre biblioteket " Documents and settings", hvor dokumenterne lå.

Jeg kan nu ikke se de gamle dokumenter

kan være jeg ikke ved nok om det - men for mig at se er ovennævnte blevet slettet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-06 11:49

tja jeg har siddet med den samme tanke, men så er installatione jo ikke en recovery eller dobbelt boot men en hel clean

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 12:06

Har du lavet en ren ny indstallation, skal du bruge GetDataBack eller lign.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-06 14:24

En installation der ligger et andet sted, bør ikke overskrive noget af den gamle, men det afhænger selvfølgelig af hvordan den er udført.
Prøv start/søg: "alle filer og mapper" og vælg "flere avancerede indstillinger" hvor du sætter flueben i systemmapper,skjulte, og undermapper.
Så søg ved at vælge: *.doc så finder du alle word-dokumenter på harddisken
Hvis der findes et dokument, som du manglede, kan du jo højreklikke på det, og i egenskaber finde placering, hvor der gerne skulle være alle dine dokumenter, du mangler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-06 14:27

Se feter om du ikke har en mappe-documents and settings på et andet drev, så ligger de der.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 29-11-06 22:11

Til e.c
Ja, jeg kan vælge mellem den ene eller den anden version af XP.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 23:12

Så kan det være at den gamle dokumnts and settings ligger på en af dem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-06 00:05

Jamen så vælger du da den gamle version og flytter alle dine dokumenter ind på den nye versions delte dokumenter, eller højreklikker på den gamle versions dokumentmappe, og vælger at dele den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-11-06 00:12

Har du på noget tidspunkt gjort dette:
H-klik på dokumenter på skrivebordet. og vælg egenskaber.

Og evt. i placering valgt et andet sted end
C:\dokuments and settings\dit navn\dokumenter

og måske skrevet D:\dokumenter

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 03-12-06 22:36

Til pallebhansen: Det lyder som en go´ idé.
Til e.c: Det mindes jeg ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-12-06 22:50

Jammen så prøver du da bare først den ene version og næste gang du starter prøver du den anden vesion.
Finder du dine dokumenter, så slap af så vi flytter dem på en sikker måde.

Jeg går ud fra at når du kigger i denne computer så står der (C:)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-12-06 09:05

Du kan sagtens tilgå ducoments and setings på f.eks.D:\ fra C:\ eller omvendt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-12-06 09:12

zxcvbnm1 - for ikke at du skal blive forvirret af for mange forslag..........så hopper jeg af her.