/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan ?
Fra : Vonna
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 27-11-06 22:57

min Pc er delt opp i 2 partioner C og D men vil gerne samle den igen så jeg kun har C men aner ikke hvordan man gør ,håber der er en her på Kandu som vil give meg en forklaring VH.vonna

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:10

Er der noget der skal gemmes på de to partitioner

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-11-06 23:12

Nei

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:13

Så skal du bare installere det hele forfra ved at smide din XP cd i drevet og starte derfra.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-11-06 23:14

Nej intet skal gemmes skal formatere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:16

1: Start din pc og gå i bios( Del eller F2 eller hvad der nu skal til for at komme i bios)
2: Find det sted der hedder boot ohg sæt dit cdrom som FIRST BOOT DEVICE gem ændringerne og genstart med din xp skive i dit cdrom drev
3: Når pcen under opstart kommer og spørger om du vil Boot Fra cd strykker du på en vilkårlig tast og den vil starte op på XP skiven

Fortsættelse følger

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-11-06 23:17

ja det har jeg prøvet skal jeg så sige at jeg vil slette D

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-11-06 23:20

Ja alt det har jeg gjort .Men det forandrer ikke noget PCen er forsat delt i 2 partioner C og D

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 27-11-06 23:21

4: Lad skiven gøre det den skal uden at du blander dig indtil denkommer med en skærmhvor du bliver spurgt om hvad du vil. Der taster du ny installation.
5: Du vil nu blive spurgt om hvor den skal ligge og der vælger du så dit c drev.
6: Du vil så blive spurgt omhvordan du vil formatere og da vælger du at slette de partitioner der er i forvejen og når den er færdig skal du så vælge en ny partition der har den maximale størrelse som dit c drev nu har. Formater endelig med NTFS.
7: Så er der kun lige en install tilbage og du følger blot anvisningerne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:22

yes du skal slette D:

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:23

bemærk igen at når du fjerne en partition slettes alt på disken jo. så husk backup

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-11-06 23:24

Tak Fjala jeg vender tilbage da jeg har prøvet det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:26

held og lykke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:28

jeg har dog også et program der hedder Partition Magic som kan lave det lille nummer uden at slette noget, men det er jo et købe program

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 27-11-06 23:59

Tusin tak Fjala ,så blev jeg det klogere .Så nu skal der soves God Nat

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 28-11-06 00:05

jeg har også det program du snakker om , men tør ikke bruge det ,da det er på Engelsk som jeg ikke er serlig god til ,Nå men endnu en gang tak.