/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
opvaskemaskiner flyverrust
Fra : fleng
Vist : 4393 gange
200 point
Dato : 27-11-06 20:30

Er der nogen som kender et godt middel mod flyverrust i opvaskemaskiner.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 27-11-06 20:34
Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 27-11-06 20:44

Har lige kigget en del sites igennem om flyverust. Og behandlingen er lidt forskelligt.
Ved du hvor det stammer fra... Er det dine bestikkurve der ruster eller er det bestikket...

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 210 point
Dato : 27-11-06 20:47

Hey igen

Fandt lige dette: Flyverust

Man kan formindske risikoen for, at bestikket ruster i opvaskemaskinen ved at undlade at vaske genstande, der er fremstillet af ikke-rustfrit stål. Af eksempler kan nævnes osteskæreren, æggedeleren, hvidløgspresseren og sigter.
Skulle man have fået flyverust i opvaskemaskinen, kan man vaske en tom maskine med citronsyre. Det fjerner eventuel flyverust.

fra http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=3830

Jeg har gode erfaringer med citronsyre når mine glas for eksempel bliver matte. De får en tur i maskinen med dette og vupti er de bare så flotte igen. Du må IKKE komme andet end glas i maskinen når du bruger citronsyre.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-11-06 21:32

Vi havde en del problemer med flyverust, efter et fif fra en bekendt kom vi det til livs.

Vi fik af vide at klingen på ostehøvlen er en stor synder når det kommer til flyverust, nu vasker vi aldrig ostehøvlen med klinge i vores maskine, efter kort tid kom vi problemet til livs, uden at gøre noget, blot ved at fjerne ostehøvlen.

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 10-12-06 15:28

Tak for svaret hyggemor.