/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
appelsiner og nelliker
Fra : sanne6
Vist : 1022 gange
27 point
Dato : 27-11-06 19:10

hej er der nogen der ved hvordan man får nellikerne til at dufte når man sætter dem ind i appelsinerne.... for jeg kan ikke få dem til at dufte
vh sanne

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-11-06 19:17

Det plejer de da sørme at gøre af sig selv, når de hænger, hvor der er lidt lunt.

Skal have hængt nogle op.

frieda

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 27-11-06 19:20

jamen det gør de ikke når jeg gør det....det skal dufte i stuen knus sanne

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 27-11-06 20:12

Prøv at købe nogle nye, hvis det er nogen der ligget for længe (nellikerne) hos dig eller købmanden, kan de være blevet for gamle. mvh B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 20:15

nellikerne er for gamle - duft før du køber og så skal duften være rimelig stærk - men et lille ps - af og til kommer duften efter et par døgn

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-11-06 21:08

Selv gamle nelleker dufter voldsomt når de isættes appelsiner...til hovedpinegrænsen.,da de ikke taber nævneværdigt i kraft, så enten har du en magisk evne til at neutralisere dufte eller også har du nedsat lugtesans. Det tager et par dage før duften afgives og forplanter sig i stuen

Jeg har selv frembragt den mest bedøvende nellikeduft med 8-9 gamle nelleker

Hvad siger dine omgivelser??

Ziggy99

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 21:15

Citat
Det tager et par dage før duften afgives og forplanter sig i stuen
JA !!!! normalt gør de - men der sælges nogen nelliker der stort set netop ikke dufter særlig meget - jeg har også været ude for at de ikke gav duft

Men - som sagt før - normalt vil de dufte efter op til et par døgn - og så er man ikke i tvivl

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 28-11-06 12:02

hej!
Det siges at krydderier afgiver flere æteriske olier, hvis de lige bliver vendt på en meget varm pande prøv det!! Om ikke andet, så dufter det herligt mens du varmer dem!
Go´jul : la

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 13 point
Dato : 28-11-06 12:17

Citat
Jeg har selv frembragt den mest bedøvende nellikeduft med 8-9 gamle nelleker

tjahhh - nelliker er gode til akut opstået tandpine - hvis man kan holde tungen fra dem - der bruges - brugtes - nellike olie hos tandlæger til at bedøve med

Sanne - har du fået din duft tilbage ?? Ellers gå en tur i den friske luft og når du kommer tilbage skulle du kunne dufte både nellikke og appelsin

Godkendelse af svar
Fra : sanne6

Dato : 28-11-06 15:11

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-06 17:38

gem nellikerne til tandpine hvis nu ---