/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke instalere Vista
Fra : penny
Vist : 492 gange
500 point
Dato : 27-11-06 17:41

Har problem med at installere Vista . Har lavet en ny partion, og under installing få jeg melding mangler "ICH8R/DO/DH Sata Raid controller"
Er det nogen der har et bud ??

Penny

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 18:29

Det er en driver til din sata disk der mangler

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 18:30

Den partition du har lavet hvordan har du laven den, med hvilket filsystem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 18:42

I starten af indstallationen af XP skal der lægges en driver ind til din SATA disk.
Så det skal der nok også til din Vista.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-06 19:42

Jeg har lavet patrionen i ntfs, men jeg mangler den driver "ICH8R/DO/DH Sata Raid controller" hvorhen kan jeg få fat i den?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 19:53

Jeg har lige kigget på min Vista RC1, men der var ingen "løse" SATA drivere.
Måske ligger driverne på din CD til motherboard / harddisk. (utility)
Gør den det skal du lave en diskette som du kan sætte ind når Vista beder om det (lige i starten)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 19:56

Her snakkes der om Vista Sata Drivers:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=vista+SATA+drivere&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Hvad hedder dit motherboard.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-06 20:06

mit motherbord er
Motherboard Navn   Dell Dell DXP061

Men jeg har instaleret alle drivere , det er en ny computer ,med XP home

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 20:14

Ok - men du indstallerer da på en SATA harddisk..........ikke

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-11-06 20:18

ja

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 20:34

Så skal de SATA drivere også lægges ind i starten.
Og de ligger til at trække ud på en diskette fra din CD til motherboard.

Den harddisk du vil lægge vista på - er det en partition som starter længere inde end 10 GB, for så er det muligt at den ikke vil starte op, med mindre den ligger på en extended partition.

Har du brugt Partition Magic til at lave partitioner med eller hvordan..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 23:08

Dine sata diske burde altså blive installeret fra starten. Da jeg installerede var der ikke meget man selv skulle tage vare på, det gik helt af sig selv.
Vær opmærksom på at den fylder ca. 7GB som minimum. Jeg har installeret buisness og den fylder ca, det. Jeg tror ikke min pc kan trække ret meget mer. Jeg kørte en online scanner fra mIcrosoft der kunne tjekke min pc´s ydelse og den mente buisness

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-11-06 07:07

Jeg kan godt installere Windows XP, på partionen og det virker fint, men jeg kan ikke INSTALER Vista. fordi Vista beder om "ICH8R/DO/DH Sata Raid controller", og der stopper installationen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 09:11

Jeg må nok smide håndklædet i ringen..............jeg kan ikke finde den driver nogen steder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-11-06 19:40

32/64 BITS eller-------
så er i da hjulpet lidt på vej.
Skal passe til det,- det er KØBT til, eller er det HACKET.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 29-11-06 20:03

-jeg har fået Vista fra Microsoft på diske 32&64
Du ved godt den kan ikke købes før 31 januar 2007

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-11-06 20:35

Citat
eg har fået Vista fra Microsoft på diske 32&64
Du ved godt den kan ikke købes før 31 januar 2007

Flere gamle NYHEDER.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-06 04:20
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-06 05:11

Så vidt jeg husker er ICH8R et intel chipset,SATA controllere sidder i bundkort's chipset(north chipset)
så driverne/SATA vil så ligge i/under chipset's drivere
(vis du har en cd,men du skal nok have vista drivere)så prøv at gå ind på intels hjemmeside og søg efter SATA driver,søg på f.eks.ICH8R.
Eller hent/brug Everest(system info program)til at få
de nøjaktige informationer om dit north chipset og gå
så ind på intel og søg på disse informationer,det er også muligt at der er et link i programmet som fører direkte til driver downloade siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-06 05:36

Mit sidste link var ikke meget bevendt ser jeg nu

..men driveren hentes her:

http://new.radarsync.com/drivers_details.php?is_software=0&driverid=236470&&driver_vendor=Intel

</MOLOKYLE>