/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
telio.dk
Fra : tcolsen
Vist : 970 gange
100 point
Dato : 27-11-06 17:06

Hej
er der nogen der kender dette ip telefoni selskab?
Kan jeg opsige tdc og bruge dette istedet ?(de siger selvfølgelig at man kan), men jeg skal bruge en adsl internet forbindelse og tdc er de eneste der dækker i mit område i Vestsjælland, så jeg skal opsige fastnet og beholde mit adsl.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 27-11-06 17:09

har selv lige opdaget det :
Kan jeg benytte TDC ADSL og Tellio uden at have fastnettelefon fra TDC?
Ja, du skal bare ændre din TDC fastlinje til TDC Basislinje. TDC Basislinje koster 40,- kr. pr. måned. Ring til TDC Kundeservice på 80 80 80 10 for at ændre til Basislinje.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-11-06 17:52

I forbindelse med IP telefoni skal du være opmærksom på at du begrænser din båndbredde med ca. +100kbs, på din ADSL forbindelse (husk at opsætte din router 's QOS så båndbredden alokeres til tale), sørg for at fåen båndbredde med minimum 128 kbs upload, ellers kan det gå ud over talekvaliteten (skrat og klirren).
Hvis du har kabel TV kan man med fordel vælge "WEBSpeed" med "Cabletalk". Jeg ved ikke helt om man via TDC's ADSL kan vælge IP telefoni, der var engangat man var tvunget til at have en fastnet telefon for at få ADSL.?

vh ol