/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
olie lampe lyser ikke :(
Fra : dayworker24
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 27-11-06 15:10

Hej jeg har lige fået min scooter op og køre, men nu lyser olie lampen ikke.

Hver gang jeg drejer nøglen om i start position, plejer den at lyse, men det gør den ikke mere.

Jeg er ikke sikker på om pæren er ødelagt, eller om det er maskineriet der er gået i stykker.

Er der en måde jeg kan teste det???

Eller hvad kan der være galt?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-06 16:01

Det kan være et stik ved tændingsnøglen ude i frontskjoldet.
Et stik/forbindelse oppe ved pæren.
Pæren er sprunget eller har dårlig forbindelse i soklen.
Dårlig forbindelse ovenpå måleren eller måleren er defekt (Måleren sidder henne på oliebeholderen)

Tjekke det selv, jaa, du kan trække en ledning fra plus på batteriet, og hen til pærens bundforbindelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-11-06 16:22

Men nu kan dy nok huske at du skrev med mig om min dr. big.

Det er lidt mærkeligt at det er efter den omgang synes jeg.

Men jeg kan ikke se hvad det skulle være at vi har pillet ved

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-06 17:57

I langt de fleste tilfælde er det pæren der er irret i enden, og så skal enden bare lige køres lidt hen af en flise, for at blive frisket op.
Du er jo alligevel nødt til at åbne op for instrumentpanelet, for at afprøve. Eller leve med det, og så altid være 100% sikker på der er olie nok på beholderen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-11-06 18:34

Hej palle vi har lige haft instrument brættet af.

Pæren ser ud til at virke (vi skiftede med blinklys pæren)

men hvad kan det så være???

hvor stor crance er der for at det er noget med selve beholdren???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-06 19:41

Jamen prøv da med en ledning fra plus, nu du har den skildt ad.
Hvis det så virker, er det strømforsyningen op til pæren den er gal med.
Hvis den ikke lyser, så prøv fra minus og op til pærens sokkel, samtidig med at du drejer nøglen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kawa-kongen

Dato : 11-12-06 12:05

Det kan også være du ikke sat ledningerne rigtig i.

Ellers kan du bruge en strøm måler, sæt den ind hvor der er hul i stikkene, hvis den lyser er det bare pæren der skal skiftes

Kawa-kongen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-12-06 20:19

Hej igen havde desværre helt glemt spørgsmålet, men fandt ud af at det var en samling der var gået i stykker :)

Men mange tak for alle besvarelserne

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 11-12-06 20:32

Tak for svaret pallebhansen.