/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pgo Comet
Fra : jonasmadsen
Vist : 674 gange
20 point
Dato : 27-11-06 14:38

Hey jeg har en Pgo Comet, jeg har købt et powerluft-filter da jeg har hørt man skal omdyse den!
Jeg stiler mig selv det spørgsmål er det noget man selv kan gøre, eller er det for svært for en med alm viden inden for scooter!
Ps. ville blive meget glad hvis i kunne svare!

Mvh. Jonas Madsen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 27-11-06 16:22

Det er tvivlsomt om det hjælper at gå lidt op i dysestørrelse, hvis det kun er powerfilter der er ændret, og heller ikke en nødvendighed. Noget andet var hvis du havde sat anden udstødning på.
Men du bør selv kunne gøre det:
Skrå oppe under sidedækselet kan du nok komme til din karburator, som skal løsnes fra studsen, så karburatoren kan drejes 45 grader, så du kan tage dens bundkar af, og hælde den sjat benzin ud der står der.
Bundkarskruer nr: 20
http://www.2wheeler.dk/Pgo%20manual/pgo%204.JPG
Så skrues messingdysen nr. 14 ud med en fladskruetrækker, den sidder på strålerøret nr 13 lige midt i karburatoren. Så kan du læse på siden af den hvor stor den er, og købe en der er 5-8 numre størrer. Altså er den nu nr. 60 så køb en feks 66
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jonasmadsen

Dato : 27-11-06 22:32

Mange Tak, for svaret...... det blev meget lettere nu....

Hilsen Jonas Madsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-06 22:59

Hvis du ikke har andet at spørge om, kan du lukke spørgsmålet, ved at trykke accepter ud for mit svar.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jonasmadsen

Dato : 27-11-06 23:07

Tak for svaret pallebhansen.