/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SOLTEK OG PLUDSELIG GENSTART
Fra : Zune76
Vist : 290 gange
40 point
Dato : 05-01-03 00:13

Min computer laver ged i den 8(

Den genstarter hvis jeg ;

1) brænder filer større end 650Mb ( og muligvis også mindre )
2) ripper med "CloneCD" ( kun nogle gange )
2) Kopierer større filer
3) Udpakker større pakkede filer ( ace & zip )

og fryser derudover også en gang imellem - ahhhh det er da bare rart - NOT !!!

Mit system er som følger :

WinXP Pro. / Nero v5.5.8.0 / CloneCD v4.0.1.3

MB : Soltek SL-85ERV2 - Via P4X400 Chipset silver glacier
CPU : Intel P4 2,4GHz In-a-box, 512KB Chache, 533MHz bus
RAM : 512 MB V-Data PC3200 DDR400 RAM ( jeg har prøvet at smide 256Mb DDR2700 i den også, uden at det gjorde nogen forskel )
HD : 80Gb Seagate Barracuda
CD-R/CR-RW : Liteon 24X10X40
CD-R : Acorp 56X
Kabinet : Chieftec Midi DX-01BD
PSU : 300w Standard NoiseControl

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 01:02

Har du hentet service pack 1 samt andre kritiske opdateringer på http://windowsupdate.microsoft.com/

Hvis du har det, så prøv at hente BurnInTest Professional edition fra http://www.passmark.com/download/index.htm

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 05-01-03 07:14

Fællesnævner er tidskritiske multitråde. Fixet i SP1.
A Program That Is Running at Real Time Can Lock Windows XP If Themes Are Enabled - http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317159

Kommentar
Fra : Zune76

Dato : 05-01-03 11:32

Hmmm - desværre har jeg allerede SP1, så det er ikke der den ligger 8( - ellers tak !

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 12:20

Har du prøvet at hente BurnInTest, den laver test på cpu, lydkort, osv.

Står der noget i event loggen ??

Kommentar
Fra : Zune76

Dato : 06-01-03 00:27

Jeg har kørt den 4 gange nu. Den 2. gang var der en fejl "Error code 3" på min Liteon brænder, men det var der ikke de efterfølgende gange. Jeg har ikke kunnet lokalisere lige præcic "error code 3" betyder, men den må jeg jo kunne finde et eller andet sted !?!

P.S. Jeg kørte testen med CPU, RAM og optiske drev på max belastning !

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:58

Zune, har du fundet en løsning. Hvis ikke, hvor får du så error code 3, er det i burnintest

Kommentar
Fra : Zune76

Dato : 14-01-03 23:42

Hej Uffe

Nej - jeg har desværre ikke fundet en løsning, og ja - det er i "burnintest" ( godt program forøvrigt )

Zune !!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-01-03 00:03

Jeg kom lige til at tænke på om du har opdateret dine VIA-drivere http://www.viaarena.com/?PageID=2

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-01-03 18:48

kontrol panel-system-start og genoprettelse
fra vælg kryset start automatisk ved system fejl.

Kommentar
Fra : renekok

Dato : 20-01-03 17:29

Har engang set samme fejl på et cddrev i en spritny pc, der fra fabrikken havde 1 lille ben bøjet i stikket til idecontrolleren???????????? Pling plang, ned med pcen, frøs fast ved læsning af cddrevet. En fejl der næsten ikke er til at opdage, ellers er der skrevet nok om opdatering af Via. Det skal man....
Hilsen..René

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 20:51

zune76, er du der stadigvæk

Kommentar
Fra : Zune76

Dato : 20-01-03 21:24

Yep - Det er jeg 8)

Hmmm - desværre er der ikke rigtig noget der hjælper, men nu prøver jeg at skifte bundkortet og så skulle det gerne hjælpe !

C.U.

Zune !

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 21:38

Oki,
Hvis det hjælper og du ikke mere har problemmer så husk at lukke for spørgsmålet ved at trykke på "accepter som svar" over en af kommentar-boksene, ellers vil spørgsmålet fremstå som værende ikke løst, og derfor vil folk bruge tid på et problem som ikke er der mere.
1) Dine point er allerede trukket på "kontoen" alligevel
2) Du kan få op til 50% af dine point igen hvis nogen køber spørgsmålet

Havde du prøvet VIA-drivere forresten ??

Kommentar
Fra : Zune76

Dato : 20-01-03 22:09

OK det gør jeg så - og yepper ! jeg har prøvet VIA driverne nu og kan hermed udnævne dig til "DEN STORE SVARER" Hohohohohooooooooo ! 8) hehe

Tak for hjælpen ! og så må jeg jo se om jeg kan sørge for at holde skidtet opdateret for fremtiden, det burde jeg have tænkt på - men sådan kan man jo altid være så sk... bagklog Hmmmm !

C.U.

Zune !!!

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 40 point
Dato : 20-01-03 22:16

Det var så lidt