/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Køb af luftgevær fra U.S.A
Fra : ThaCovenant
Vist : 2427 gange
100 point
Dato : 26-11-06 23:10

Jeg tænker på at købe et Gamo Maxima gevær fra http://www.amazon.com/Gamo-HUNTER-MAXIMA-air-rifle/dp/B00099R2Y4/sr=1-59/qid=1164577696/ref=sr_1_59/102-0991404-6069750?ie=UTF8&m=A3VW7SN5AUIBC8&s=sporting-goods

Da det er et rigtigt godt tilbud. Men har jeg stadig de samme garantier når jeg køber våbnet fra USA?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : netper

Dato : 26-11-06 23:19

Køber du fra Amerika så er det de Amerikanske regler der gælder, med mindre at du køber vi en hjemmeside der er rettet mod det danske marked, altså er på dansk, så vil de danske regler kunne bruges.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-11-06 15:22

Mener at der er 12 mdr. garanti i USA.

Du skal bare huske på at du skal betale 25% moms, når du importerer et luftgevær, og evt. told aner ikke hvilken toldsats våben har.
Du skal selvfølgelig ikke betale dem amerikanske moms.

Kan du få butikken til at skrive på postsedlen, at det er en gave, så skal du ikke betale moms eller told.
Nogle firmaer går med til det, ellers kan man bestille den til en bekendt i USA, som så sender den videre til dig, som "julegave", så slipper du også for moms/told

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-06 16:57

Og så skal den lige overholde de danske regler for den slags - ellers får du slet ikke lov at importere den

Kommentar
Fra : ThaCovenant

Dato : 27-11-06 20:59

Hvilke danske regler? Man skal da bare være over 18 for at købe et luftgevær

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-11-06 21:28

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2267&vare_id=392405

Jeg kan godt se at der er en del for dig at spare.

Den koster 2800,- i DK
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2267&vare_id=392405

Men du kan få den lidt billigere her:
http://www.airgundepot.com/gamo-maxima-combo.html

Men du står så med samme problem med hensyn til betaling af told m.m.

Kommentar
Fra : ThaCovenant

Dato : 28-11-06 22:47

Så I anbefaler altså ikke at jeg køber den via en amerikansk side?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-11-06 12:15

Tjaaaa---hvis det drejer sig om at spare en hundredelap eller to???
Køb den dog her i landet, så ved du hvad garanti du har, og slipper for bøvl med import og alverdens dukumentation.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-06 16:54

Jeg anbefaler ikke noget.
Oplyser dig bare om at der er told og moms, hvis tilbudet er super godt, så skal du da købe det i USA.

Du kunne også ringe til den danske leverandør og fortælle at du har fundet det til den og den pris, om han vil sætte hans pris 500,- ned for så køber du af ham.

Så har du sparet 500,- kr på den danske pris, og er fri for at vente 1 mdr. på at få varen, det kan også nemt koste 3-400,- kr at få den sendt med UPS.

Personligt handler jeg ofte på udenlandske hjemmesider, hvis produktet er unikt.

Kommentar
Fra : ThaCovenant

Dato : 30-11-06 13:15

well..Prisen er næsten 50% mindre i usa end her hjemme, så tror jeg køber den fra usa..

Godkendelse af svar
Fra : ThaCovenant

Dato : 30-11-06 13:17

Tak for svaret thulin.