/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Dual Skærme?
Fra : Hypacia
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 26-11-06 20:05

Hej Kandu.dk.

Nu skal i høre, jeg har min computer sat til mit TV via S-Video så jeg kan se film fra min computer på mit tv.
Det jeg så tænkte på var om det kan lade sig gøre at køre eks. en film på mit TV mens jeg kørte eks. firefox på min computerskærm?

Det ville nemlig være rigtig smart da jeg ikke kan bruge min pc mens jeg køre et "hometheather" program på min computer.

Som i kan se på dette billede: http://i2.photobucket.com/albums/y25/orestes1984/MPC/IMG_3446.jpg
Så køre han/hun sit "hometheater" på sit TV og sit "skrivebord" på sin computerskærm.

Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 26-11-06 20:19

det vil jeg tro. du kan jo bare prøve

Kommentar
Fra : Hypacia

Dato : 26-11-06 20:29

den_bedste30:

Men hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-11-06 20:36

Det kan du kun hvis du har installeret Microsoft's Media Center eller et lignende program.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Vektor

Dato : 26-11-06 22:58

Det burde du sagtens kunne med XP - det afhænger mere af dit grafikkort. Som det er muligt at køre dual screen med to alm. monitor, burde den ene sagtens kunne være dit TV.

Start med at gå ind i "Egenskaber for skærm" ved at højreklikke på skrivebordet og vælge egenskaber. Under fanen indstillinger vil du kunne vælge en primær skærm og en sekundær skærm. TV (der oftest vil være skærm 2) bør være primær, hvis du skal vise film på det. Og omvendt i modsatte tilfælde.

For at få begge skærme til at virke samtidig, skal du ind og lave indstillingen dual screen. Stadig under danen indstillinger er der en knap der hedder "Avanceret", derinde burde der være en fane eller flere faner med dit grafikkort logo. Et eller andet sted burde der være en "skærmindstillinger" eller noget i retningen af det. Derinde skal du vælge "Dual screen"/"DuelView"/"Dobbelt skærm" - you get the picture - og sige anvend.

Der burde nu komme et skrivebord frem på dit TV (evt. kun baggrundsbilledet). Din mus kan nu vandre gennem højre side på din alm. skærm og over til TV'et, eller omvendt.
For at vise film på TV'et, starter du programmet til at vise filmen og sender over på den anden skærm. Eller modsat - du sender firefox over på den anden skærm. Du vil typisk kunne gøre det ved at højreklikke på programmet i start-bjælken eller i den blå bjælke i selve programmet.

Jeg har kun selv gjort dette med to alm. skærme - altså ikke gennem en S-Video udgang. Men det burde stadig virke.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-06 09:00

Som vektor skriver, dog er kan det være lidt forskelligt efter mærke af grafikkort.
vigtigt er nok at få opdateret grafikkort drivere (og tilbehørstool) for at det kører så godt som muligt.

Win-MCE er bestem ikke et krav, jeg har brugt det siden win98.
og til tider har jeg kørt 2 monitore + 1 tv (med hvert deres billede)
på en 1.8Ghz uden de store problemer.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 27-11-06 13:31

Jeg kan gøre det ved at vælge "Dualview" under mine grafikkort egenskaber. Derved jeg jeg se film på mit Tv kørende fra min comp, mens jeg kan sidde og surfe på min skærm.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-06 19:15

Nemlig DJ_Puden