/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
BlogBloggerBlogværktøjer
Fra : svendgiversen
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 26-11-06 19:58

Nu spørger jeg nok naivt efter manges overbevisning,
men en bekendt spurgte mig forleden om jeg også var begyndt at Blogge?

Hvad mente hun med det??
(hvor blogger man sig uden at blotte sig???)

Er den form for smådrillerier vi ynder at lave her i kandu / smalltalk mon en slags blog????
Svend

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 26-11-06 20:20

Her er et eksempel med forklaring på en blog.
http://ebblog.dk/
Seipe.

Accepteret svar
Fra : the.saint

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-06 23:28

weblog - blog - internetdagbog

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-11-06 15:48

Foreløbigt tak,
jeg fortsætter med at spørge dumt...

Er en dagbog ikke ens hemmelige tanker, med lås på, som man gemmer under hovedpuden?
Hvad opnår man ved lægge dem ud på nettet: i forhold til eksempelvis at spørge i kandu??

Hvorfor hedder det Blog, med B og g ikke k?
Er det ret nyt, eller er det mig der ikke følger med tiden??
Måske også af amerikansk oprindelse???

Er det mest kendt / udbredt blandt teenagere i stil med SMS,
eller er det kendte folk som politikere, film og og pressefolk, der prøver at profilere sig??

I kandu har vi da (et forsøg på) en emne gruppering,
Udbuddet af Blogs er det ikke helt uoverskueligt??
Svend

Kommentar
Fra : the.saint

Dato : 27-11-06 16:41

blog fordi ordet er afledt af weblog.
En dagbog med lås på er vist noget fra ungpigeværelser
En kalender af dem med plads til at skrive aftaler og ting man ellers skal huske time for time osv kaldes da også en dagbog, men en blog er jo noget hvor man kan delagtiggøre andre i hvad man oplever eller de kommentarer man kunne have til de ting der sker omkring en osv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-11-06 17:31

tak igen mr/mrs. helgen?

Det er stadig en gåde for mig hvordan man finder de relevante Blog' s og specifikke Blog kyndige,
indtil jeg finder ud af dette vil jeg nok fortsat spørge her i kandu...

Eksempelvis henter jeg i morgen et camera anbefalet her og købt til under 3.000 kr;
det koster 3.700 kr i vor lokale foto forretning på "strøget", og 3.800 hos "billige" wupti...

Hvis jeg nu skulle finde en Blog om køb af de bedste camera'er til prisen?
eller endnu værre, hvis jeg skulle vejlede andre i deres camera søgnings blog' s... Svend

Kommentar
Fra : the.saint

Dato : 27-11-06 19:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-11-06 19:15

Ja Helgen

men er det en Blog?
og hvordan fandt du frem til den??

men du har svaret på mit spørgsmål,
jeg lader det stå lidt endnu; Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-06 22:38

Tak for svaret the.saint.

Kommentar
Fra : the.saint

Dato : 28-11-06 22:42

Ja det er hvad jeg forstår ved en blog, og en brugelig en af slagsen hvis man er interesseret i emnet.