/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fundament priser
Fra : Peter1056
Vist : 12587 gange
100 point
Dato : 26-11-06 12:31

Vi skal i gang med at bygge et nyt hus har købt grund og fået tegnet samt byggetilladelse.
huset er på 182+garage ialt 252 m2. Er der nogen der ved hvad man ca skal regne med i m2 pris m/moms for selve fundamentet med kloark,regnvand+tilslutning samt gulv. Byggetilladelsen er efter d 1-4-06 så det er 410mm brede blokke (Tegninger viser legatermblokke)?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-06 12:36

Alt sådan noget har I vel tjekket inden......

Eller bygger I i blinde

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 26-11-06 12:50

Nej vi bygger ikke I blinde. Har fået en pris samt hørt fra andre hvad det har kostet dem, ville bare høre om der var nogle herinde der hvave en mere fast kvm pris

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 26-11-06 13:02

Var det en dum bemærkning for at score billige point uden at vide en pind???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-06 13:10

Hvad skulle jeg dog bruge dem til

Men hvis du allerede har forhørt dig omkring og fået priser er det da næppe her du finder et billigere tilbud....

Såååå mange håndværkere er der heller ikke her mellem de 50-100 medlemmer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-11-06 13:26

du skal regne med omkring 15000 -18000 pr km2

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 26-11-06 13:40

15-18000 kr vi snakker altså kun om fundamentet med kloark, det er til og med gulv

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-11-06 14:32

jeg har en søster der bygger og hun skulle give 200.000 for 200 m2 så det er vel omk i det prisleje + moms og afhængig af hvor i landet det er. Det er uden varmeslanger og vvs

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 26-11-06 14:57

Tusind tak Nielsjs

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 27-11-06 09:38

Det var også mit ummidelbare bud.. ca. 1000 kr pr m2. men det er sikkert meget der afhænger (er grunden skrå, hvortykt er muldlaget...)

Du skal huske det der med merpriser...

Da jeg undersøgte priser kunne jeg se enkelte firmaer, der forlangte ublu priser for ekstra matrialer / stikledninger under byggeriet, og så kan det jo godt være at det billigt tilbud ender med at blive dyrt...

Vi valgte at få gravet ud til indkørsel og gårdsplads samtidig med at fundamentet blev lavet, det var rigtig godt...

Michael

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 30-11-06 09:51

Det Vi gjorde var at kikke lidt på andres byggeri andg. kvm pris derefter fik vi et tilbud der så fornuftigt ud, vores grund skråner 80 cm. Under arbejdet fik jeg af vide at jeg nok skulle regne med 50.000 da der var blød bund de sidste 3 meter af grunden, dette viste jordprøverne også. Men da regningen kom lød kvm prisen på 1824 med moms. tak for kaffe siger man så, når det første tilbud lå på 1413 pr kvm. Der er 250 kvm så lidt bliver det da til. 102.750 kr mere for blød bund så er den da også betalt.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 30-11-06 16:15

Det lydder ummidelbart rigtig dyrt.

Efter de var gået igang med at grave fandt man en masse sten/vand/mudder/ler, som man valgte at grave bort, det blev til 250m3 ekstra sand, vi hade på forhånd aftalt at vi "kun" skulle betale 110 kr+moms pr m3 ekstra sand, incl arbejdsløn. (sand koster ca. 25 kr pr m3 ved indkøb)

Under vores køkken er der ca. 2,5-3 meter "nyt" sand.

Men en ekstra regning på 100.000 er meget i mine ører...

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 02-12-06 00:19

ja det gør det også i mine ører. Han forlanger 265.-kr pr meter sandfyld samt 39 kbm beton a 900.-kr og 15 timer a 450.- i arbejdsløn med rendegraver + moms. Men en ting er godt JEG HAR IKKE betalt endnu. Jeg er bange for at han tror at træerne vokser ind i himlen, de har alt for meget at lave og det er svært at finde arbejdskraft, men der må da være måde med galskaben. Jeg tror at vi nok skal have en tredepar med i regnskabet inden mønterne falder.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 02-12-06 18:12

Der mega overpris for matrialer.... ØV