/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Punkter vs. cm. i word!
Fra : beckski
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 26-11-06 09:03

HEJ!
jeg er så frustreret! Linealerne i word laver sig hele tiden om til at vise punkter i stedet for cm. Jeg kan godt rette det tilbage til cm, men kan ikke få den til at gøre det hver gang!!!
HJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!

Beck!!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-11-06 09:39

Gå ind i "funtioner" "indstilinger" og fanen "generelt" der kan du indstille til cm eller pkt. eller millimeter m.m.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-11-06 09:40

I Indstillinger under fanebladet Generelt vælger du centimeter istedet for punkter, så skulle den være der.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-11-06 09:40

Ja nu skulle der jo selvfølgelig stå "Funktioner"

iah

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 26-11-06 09:40

ja. tak ... men det er jo det jeg godt kan finde ud af!!!!!
hvordan får jeg den til IKKE at skifte tilbage!!!!!!!???????

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-11-06 09:55

har du prøvet at lukke og genstarte word efter du har lavet ændringen?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 26-11-06 09:59

hmmm ikke sådan lige efter, men gør det nogen forskel ...
jeg står i et dokument, laver ændringen, arbejder videre lukker på et eller andet tidspunkt og så er word tilbage til 'punkter' når man åbner dokumentet igen!?!?!
er ved at blive desperat!!!!

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-11-06 10:44

Lav ændringen i et tomt dokument. Gå til Filer --> Gem som. Forneden på menuen er der en rubrik, der hedder Filtype. Her vælger du "dokumentskabelon". Nu ændrer den øverste rude sig til Skabeloner, og der ligger et dokument, der hedder Normal.dot. Det vælger du, og der kommer er advarsel frem, der siger, at du ikke kan gemme oveni Normal.dot. Derfor kalder du din skabelon Normal1.dot og gemmer.
Nu har du to Normal-filer, og det vil altid være den første, der vælges, når du åbner et nyt dokument, så derfor går du igen ind i Skabeloner og omdøber de to filer, så Normal.dot bliver til Normal1.dot og omvendt. Du kan også bare vælge at slette Normal.dot og så omdøbe Normal1.dot, men indtil du ser, om alt er OK, er det nok klogt bare at bytte navnene om, så kan du altid slette 1'eren - altså den oprindelige - senere.
Denne ændring gælder kun fremtidige filer - ikke dem, du allerede har lavet.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 26-11-06 10:58

wow --- det lyder vildt
meget avanceret! jeg kigger på det
TAK!

Kommentar
Fra : kromann01

Dato : 29-12-06 07:59

Har tidligere skrevet ind med en løsning på denne. Problemet med at "den" hele tiden skifter tilbage til punkter er hos microsoft registreret som en fejl når man opgradere fra 97 til 2000. Er ikke noteret som fejl ved opgradering til 2003.

Løsning: Lav en macro. Vælg redigere macro - slet indholdet af macroen - og skriv i stedet:

Options.UseCharacterUnit = False

Makroen skal blot køres en gang.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-12-06 13:49

Citat
Gå ind i "funktioner" "indstilinger" og fanen "generelt" der kan du indstille til cm eller pkt. eller millimeter m.m.
skrev jeg tidligere...

Der er måske lige en ting til: under fanebladet GEM skal du lige huske at sætte et mærke i "Spørg om Normal.dot skal gemmes" så vil du få en forespørgsel om du vil gemme de ændringer du laver.

iah