/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Emhætte klapper
Fra : pentium
Vist : 8078 gange
50 point
Dato : 25-11-06 22:01

Hejsa

Jeg har en enhætte som står og klapper når det stormer.

Hvordan kan jeg stoppe dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-06 00:05

Tænd den på lav hastighed......

Det er ikke emhættens skyld - det er træk i dit hus/lejlighed

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-06 00:35

Grunden til det klaprer er at de spjæld der skal åbne når emhætten tændes virker

Klaprelyden kommer af, at vinden kan komme ind i aftrækskanalen og når den så "suges" ud igen, løftes spjældet, sådan at vindstødene medfører den klaprende lyd.

Måske du skal kigge på, om aftrækket uden på huset sidder et sted der er for udsat for vind, og om der sidder en ordentlig aftrækshætte på der er god nok til at forhindre vinden i at komme ind.

mvh dova

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-11-06 01:01

Hvis det kun er når det stormer så lyt til Dova, og sæt evt en skrå plade eller lille kasse foran så vinden ikke kan komme direkte ind.
Er det ved lavere vindhastigheder kan det være at de to fjedre der holder klapperne nede når emhætten er slukket er blevet svage eller evt. knækket.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-11-06 10:01

du kan brække 2 stk af spjæledet de er af mærket der på
det har jeg gjort på vores så vi har
ikke noge klapper lyd mere

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-11-06 10:48

Jaja du kan også fjerne spjældene helt, så har du en varmeudsugning (varmetab) der vil noget.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-11-06 16:31

Vær du glad for, at den klapper. Det fortæller dig, at uvejret ikke kommer ind den vej! Og heller ikke alle de fedtede nullermænd, det sidder oppe i aftrækket. Kort sagt: Det er en feature - et fortrin - som emhættefabrikanten har bygget ind for at skåne dig for ubehagelige overraskelser.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pentium

Dato : 27-11-06 11:04

Okai, jeg vil undersøsge det nærmere og vender tilbage, takker ind til vider.