/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Bordplan lavet i Word ?
Fra : Niederhof
Vist : 18476 gange
100 point
Dato : 25-11-06 16:35

Jeg skal bruge en bordplan til en større fest - hvor finder jeg en skabelon til dette ?
Alternativt, hvorledes laver jeg lettest denne ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-06 16:51

i excel - det er da nemmere

Eller publisher hvis du har den

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 25-11-06 17:18

Jeg glemte vist at nævne nogle af bordene skal stå SKRÅ i lokalet.......

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-11-06 17:21

Det kræver da lidt arbejde - men kan laves i såvel Word som i Excel.

Denne bordplan er f.eks. lavet i Excel ved at lege lidt med cellerne: http://peecee.dk/?id=13702

Og denne plan er lavet i Word ved at lege lidt med autofigurer: http://peecee.dk/?id=13703

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-11-06 17:24

Hvis figurerne skal skråtstilles er det bare at lege lidt med funktionen "Roter".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-06 17:33

Eller brug det tegneprogram du nu har til rådighed..... Næsten ligegyldigt hvilket

Hver person en lille firkant - og så er det bare at kopiere og flytte rundt med dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-06 17:35

PS:

Ingen af dine link virker - men copy/paste gør

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-11-06 17:43

Citat
Ingen af dine link virker - men copy/paste gør

Den besked var vist møntet på mig. Men hvordan indsætter man aktive links så de virker, refi?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-06 17:56

Her er den rigtige adresse.... På det ene

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=13702

Du kan bare kopiere fra proceslinien

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-11-06 17:59

Citat
Her er den rigtige adresse.... På det ene

http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=13702

Du kan bare kopiere fra proceslinien

S'følgeli - tak for tippet, refi!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-06 18:24

Der findes skabeloner på Nettet.

Når du starter Word op, kommer der en dialogboks til højre. Her står der noget om dette.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-06 18:36

Korrekt - Men ikke til en bordplan.......

Der er dog en til powerpoint

http://office.microsoft.com/da-dk/templates/TC010184021030.aspx?CategoryID=CT101443491030

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-06 18:44

Jeg tror, det bliver svært at finde en til Word, da det jo er et tekstbehandlingsprogram. Du har ikke f.eks. Pagemaker eller et andet lignende program?

Jeg får en idé:

Har du tegnet en skitse? Kan du scanne den ind?

Så kunne du sende den til mig, og jeg kan lave en plan i Publisher, gemme den som et billede, som du kan hente ind i Word. Så har du alle de bordplaner, du skal bruge (skrives i hånden), indtil det ser rigtigt ud.

What say you?

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-06 18:55

Det er sgu da nemmere at bruge excel

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-06 21:52

Jow, når man kan...

Så kan Niederhof lege med bordplanen i Excel bagefter, igå'..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-11-06 22:22

Jeg ville lave det i PowerPoint
Du kan sætte farvede runde og firkantede figurer ind til at symbolisere mand/kvinde osv.
Et skråt bord laver du lige med linier.
Skal det præsenteres så er det nemt med lidt små tegninger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-11-06 22:36

Den borplan kan da også laves i Word.
H-klik oppe på værktøjslinien og klik på tegning.
Gå op i vis > sidehoved > stil dig i det stiplede felt og brug enter til at udvide feltet.
gå ned og klik på streg/ firkant/ eller rund og lav dit bord. Du kan evt. lige farve det med malerbøtten. klik på luk (striben der hænger inde)
Nu kan du sætte alle på plads.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-06 22:39

Selvfølgelig! Skrå streger som bord, cirkler, firkanter eller andet som gæsterne.

Lav hver ting i sin tekstboks, så kan du flytte rundt på dem, som du vil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-11-06 22:47

brug enter til at udvide feltet.....................du skal ikke udvide feltet.
Men bare lave dit bord
Du kan dreje tekst så du kan overskue hvem der sidder hvor.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-11-06 22:49

Og fidusen ved at lave bordet i sidehovedet er at det ikke flytter sig sammen med gæsterne.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 25-12-06 19:58

Refi var vist den første der nævnte PowerPoint - og det gav en løsning - så : Tak for svaret refi.