/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nedluknings problemer i xp
Fra : frederikshavn
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 25-11-06 15:05

Hej
Jeg har fået et dtort problem,det drejer sig om,når jeg vil lukke/genstarte min pc,går der omkring 3min,før den lukkes/genstarted,det er der hvor der kommer det billed der står windows lukkes,det er der den står og tyggeri ca 3min,der er ingen programmer der kører når jeg skal lukke,og jeg har har tjekket for spyware+virus,og der er intet,kører med xp pro sp2+alle updates,har ikke haft problemet før,PLEASE HELP

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-06 16:23

Der må ligge nogle programmer i baggrunden der ikke lukker ned hurtigt nok. Tjek det ved at gå i

Start- Kør - skriv msconfig - vælg sidste faneblad Start - Det er de programmer starter op sammen med windows - Der er ikke ret mange af dem der er nødvendige at starte sammen med Windows, antivirus o.lign skal selvfølgelig.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-11-06 16:31

det eneste der køre ved opstart,og ned lukning er virus program,som er avg,det er et pludselig opstået problem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-06 16:38

Så prøv lige at i Denne computer - højreklik din HD med styresystem - vælg egenskaber - vælg funktioner - sæt flueben i begge muligheder og klik undersøg nu. Så vil pcen genstarte og din disk bliver rettet for fejl i filer o.lign

Kommentar
Fra : peacekeeper

Dato : 25-11-06 19:47

Det er garantert 2 user profile bagrunds programmer der ikke kan lukke ordenligt ned

Hentede dette software fra windows det løste mit nedluknings problem:
User Profile Hive Cleanup Service

Den gøre computer ikke sidder og tygger på at lukke dem ned for at være sikker på om det er det
kan du gå ind i Event log og se om du får en usernv fejl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-11-06 20:07
Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-11-06 20:14

Hej
Tror der var gået Microsoft i maskinen,så fik den skiven,og nu kører den optimalt igen,jeg bliver nød til at,give poiet til den første som svarede,men tak til jer alle,der gad komme med forslag

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-06 17:36

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-11-06 21:21

Tak for svaret Fijala.