/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Valgboks
Fra : bangsi
Vist : 385 gange
50 point
Dato : 25-11-06 13:45

Valgboksen vil ikke sende de valgte enmer med i mailen

Hej

Er der nogen som kan hjælpe.... Jeg kan ikke få min valgboks til at sende de valgte emner med i mailen, når den sendes som en formular. Det skulle gerne være sådan at, man kan vælge flere ting i hver valgboks, så det kommer med i mailen. Hvad har jeg gjort galt?

Hvem kan hjælpe.... På forhånd tak for hjælpen

Kode
<form action="form2mail.php" method="post" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" language="JavaScript" name="FrontPage_Form1">
   <input type="hidden" name="modtager" value="xx@xx.dk">
<input type="hidden" name="afsender" value="xx@xx.dk">

   <input type="hidden" name="emne" value="Tilmelding til stævne>
   <input type="hidden" name="svarside" value="tak1.htm">
   <input type="hidden" name="fejlside" value="fejl.htm">
</td>
<td width="77%" colspan="4" height="18">
<b><font face="Verdana" size="2">Skal udfyldes for hver tilmelding.</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" height="22">
<p align="right"><font face="Verdana" size="2">*Stævne:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="4"
i-maximum-length="30" --><input type="text" name="Staevne_01" size="40" tabindex="1" maxlength="30"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*Kontaktper.:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22"><font face="Verdana" size="2">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="5"
i-maximum-length="40" --><input type="text" name="kontaktperson_02" size="40" maxlength="40" tabindex="3"></font></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*Adresse:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22"><font face="Verdana" size="2">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="5"
i-maximum-length="40" --><input type="text" name="kontaktpersonadresse_03" size="40" maxlength="40" tabindex="4"></font></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*Postnr./by:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="5"
i-maximum-length="40" --><input type="text" name="postnrby_04" size="40" maxlength="40" tabindex="5"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*E-mail:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="5"
i-maximum-length="40" --><input type="text" name="email_05" size="40" maxlength="40" tabindex="6"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19"><b><font face="Verdana" size="2">Spillerinfo</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*Spillernavn:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<font face="Verdana" size="2">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="5"
i-maximum-length="40" --><input type="text" name="spillernavn_06" size="30" maxlength="40" tabindex="9"></font></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*Fødselsdato:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<!--webbot bot="Validation" s-display-name="fdato" s-data-type="Integer"
s-number-separators="x" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="6" --><input type="text" name="spiller_fdato_07" size="10" tabindex="10"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">*Ratingtal:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="4"
i-maximum-length="4" --><input type="text" name="ratingtal_08" size="5" maxlength="4" tabindex="11"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19"><font size="2" face="Verdana">
<a target="_blank" href="http://www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.dbtu/ratingliste.hms?fb=DBTU&ss=1">
Se dit ratingtal lige her</a>, kun for spillere med licens!</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19"><font face="Verdana" size="2">Hold &quot;<b>Ctrl</b>&quot;
nede for at markere flere rækker.</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">Single
      ungdom:</font></td>
<td width="30%" colspan="2" height="22">
<select size="5" name="single_ungdom_09" multiple tabindex="12">
<option selected>Vælg her...</option>
<option value="Dame U 21">Dame U 21</option>
<option value="Herre U 21">Herre U 21</option>
<option value="Dame Junior Elite">Dame Junior Elite</option>
<option value="Dame Junior A">Dame Junior A</option>
<option value="Dame Junior B">Dame Junior B</option>
<option value="Herre Junior Elite">Herre Junior Elite</option>
<option value="Herre Junior M">Herre Junior M</option>
<option value="Herre Junior A">Herre Junior A</option>
<option value="Herre Junior B">Herre Junior B</option>
<option value="Herre Junior C">Herre Junior C</option>
<option value="Herre Junior D">Herre Junior D</option>
<option value="Pige Elite">Pige Elite</option>
<option value="Pige A">Pige A</option>
<option value="Pige B">Pige B</option>
<option value="Drenge Elite">Drenge Elite</option>
<option value="Drenge M">Drenge M</option>
<option value="Drenge A">Drenge A</option>
<option value="Drenge B">Drenge B</option>
<option value="Drenge C">Drenge C</option>
<option value="Drenge D">Drenge D</option>
<option value="Yng. drenge M">Yng. drenge M</option>
<option value="Yng. drenge A">Yng. drenge A</option>
<option value="Yng. drenge B">Yng. drenge B</option>
<option value="Yng. drenge C>Yng. drenge C</option>
<option value="Yng. Pige A">Yng. Pige A</option>
<option value="Yng. Pige B">Yng. Pige B</option>
<option value="Puslinge Dr.">Puslinge Dr.</option>
<option value="Puslinge A">Puslinge A</option>
<option value="Puslinge B">Puslinge B</option>
<option value="Yngre pige Elite">Yngre pige Elite</option>
<option value="Puslinge pige">Puslinge pige</option>
</select></td>
<td width="17%" height="22">
<font face="Verdana" size="2">Single senior:</font></td>
<td width="30%" height="22">
<select size="5" name="single_senior_10" multiple tabindex="13">
<option selected>Vælg her...</option>
<option value="Dame Elite">Dame Elite</option>
<option value="Dame M">Dame M</option>
<option value="Dame kl. 1">Dame kl. 1</option>
      <option value="Dame kl. 2">Dame kl. 2</option>
      <option value="Dame kl. 3">Dame kl. 3</option>
<option value="Dame A">Dame A</option>
<option value="Herre Elite">Herre Elite</option>
<option value="Herre kl. 1">Herre kl. 1</option>
      <option value="Herre kl. 2">Herre kl. 2</option>
      <option value="Herre kl. 3">Herre kl. 3</option>
      <option value="Herre kl. 4">Herre kl. 4</option>
      <option value="Herre kl. 5">Herre kl. 5</option>
<option value="Herre M">Herre M</option>
<option value="Herre A">Herre A</option>
<option value="Herre B">Herre B</option>
<option value="Herre C">Herre C</option>
<option value="Herre D">Herre D</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="29%" height="19">&nbsp;</td>
<td width="42%" align="right" height="19" colspan="3">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">Double
      ungdom:</font></td>
<td width="29%" height="22">
<select size="5" name="double_ungdom_11" multiple tabindex="14">
<option selected>Vælg her...</option>
<option value="Dame U 21">Dame U 21</option>
<option value="Herre U 21">Herre U 21</option>
<option value="Ung+Jun. Double M">Ung+Jun. Double M</option>
<option value="Junior Elite">Junior Elite</option>
<option value="Ung+Jun. Double A">Ung+Jun. Double A</option>
<option value="Dame Junior">Dame Junior</option>
<option value="Herre Junior">Herre Junior</option>
<option value="Drenge">Drenge</option>
<option value="Yngre Drenge">Yngre Drenge</option>
<option value="Puslinge Dr.">Puslinge Dr.</option>
<option value="Pige">Pige</option>
<option value="Yngre pige">Yngre pige</option>
<option value="Puslinge pige">Puslinge pige</option>
</select></td>
<td width="18%" align="right" height="22" colspan="2">
      <p align="left"><font face="Verdana" size="2">Double senior:</font></td>
<td width="30%" height="22">
<select size="5" name="double_senior_13" multiple tabindex="15">
<option selected>Vælg her...</option>
<option>Dame Elite</option>
      <option value="Herre Elite">Herre Elite</option>
      <option value="Dame kl. 1">Dame kl. 1</option>
      <option value="Dame kl. 2">Dame kl. 2</option>
      <option value="Dame kl. 3">Dame kl. 3</option>
      <option value="Herre kl. 1>Herre kl. 1</option>
      <option value="Herre kl. 2">Herre kl. 2</option>
      <option value="Herre kl. 3">Herre kl. 3</option>
      <option value="Herre kl. 4">Herre kl. 4</option>
      <option value="Herre kl. 5">Herre kl. 5</option>
<option value=Seniordouble M">Seniordouble M</option>
<option value="Seniordouble A">Seniordouble A</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font size="2" face="Verdana">Makker:</font></td>
<td width="29%" height="22">
<input type="text" name="doublemakker_ungdom_12" size="30" maxlength="25" tabindex="16"></td>
<td width="42%" align="right" height="22" colspan="3">
      <p align="left"><font size="2" face="Verdana">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Makker:</font><input type="text" name="doublemakker_senior_14" size="30" maxlength="25" tabindex="17"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="29%" height="19">&nbsp;</td>
<td width="42%" align="right" height="19" colspan="3">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font face="Verdana" size="2">Mixdouble:</font></td>
<td width="29%" height="22">
<select size="5" name="mixdouble_15" multiple tabindex="18">
<option selected>Vælg her...</option>
<option value="Elite">Elite</option>
<option value="Sekunda">Sekunda</option>
<option value="Herre/Dame U 21">Herre/Dame U 21</option>
<option value="Junior">Junior</option>
<option value="Drenge/pige">Drenge/pige</option>
<option value="Yngre Drenge/pige">Yngre Drenge/pige</option>
</select></td>
<td width="42%" align="right" height="22" colspan="3">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="22"><font size="2" face="Verdana">Makker:</font></td>
<td width="77%" colspan="4" height="22">
<input type="text" name="mixmakker_16" size="30" maxlength="25" tabindex="19"></td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="19">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="19">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="22%" align="right" height="27">&nbsp;</td>
<td width="77%" colspan="4" height="27">
<p align="center"><input type="submit" value="Send tilmelding" name="send">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="reset" value="Nulstil alt" name="slet"></p>
</td>
</tr>
</table>
<font size="2" face="Verdana" color="#000000"><script language="JavaScript">

</script></form>
</div>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 25-11-06 14:25

Hvad får du med og hvad får du ikke med?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-06 14:48

Øeh... hvad laver denne konstruktion?

Kode
<script language="JavaScript">

</script>

..i de sidste linjer. Den er ikke bare non-standard-compliant, det er også oldgammel kode og uden funktion 'what so ever'.

Kunne du ikke uploade et eksempel? Jeg tror du har seriøse problemer med bare nogenlunde at overholde (X-)HTML standarden anno 2006

Du kunne jo begynde med at tjekke din kode på HELE siden i sin helhed ved at validere din lokale *.html fil hos: The World Wide Web Consortium (W3C): http://validator.w3.org/

..så får du også 'hints' til, hvad du 'gør galt'

Min personlige mening er at man skal holde sig fra tabeller og i stedet lave layout med CSS.

..efter devicen: Adskil: Indhold, repræsentation og dynamik. (HTML + CSS + Javascript)

For at kunne tolke din kode korrekt? Så bør vi som minimum vide hvilken !DOCTYPE du anvender:

http://www.ericmeyeroncss.com/bonus/render-mode.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-06 15:08

Efter at have lagt den angivne kode ind i editoren, viste den en række fejl og mangler.
Der mangler en del gåseøjne, og så er der en del tags der er et ulig antal af.
Jeg syntes heller ikke at kunne se hvilken data du vil have overført via serveren til din mail, så det er nok derfor du ikke får noget resultat af indtastningerne.