/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kender du?
Fra : Silas4
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 25-11-06 03:27

Er der nogen der kender McAfee SiteAdviser et lille gratis program der kontrollerer sider man besøger på nettet,og giver melding om der er noget snavs på siden,jeg har nu prøvet det et stykke tid,og mener det giver en mening andre med en anden erfaring.
Silas4

Kommentar
Fra : janing

Dato : 25-11-06 06:20

Hejsa, Som jeg har forstået dette program, så er det folk i hele verden, der selv skal give tilbage melding om at der er fundet snavs, på de sider de har været inde på.

Og som sådan, så er det jo ikke selve programmet der kontrolere noget, det giver bare en besked videre til os om at der er nogen som har rapporteret at de har fået snavs, fra den pågældende side.

Det er da et meget sjovt program, men det er ikke et sikkerheds program i den forstand.

Hilsen Jan

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-06 09:17

Hej jeg bruger det og har installeret det fra Spywarefri.

Hvis du er i tvivl om, du besøger en legal webside uden en masse snavs, så kan du tjekke det, ved at installere et lille program som hedder Siteadvisor.

En undersøgelse har vist, at du får en eller anden form for spyware, eller bliver forsøgt franarret oplysninger på 1 ud af 20 hjemmesider.

Programmet kan ikke beskytte din computer, men blot oplyse dig om siden hører til de gode eller onde sider.

Du kan installere det lille program, hvis du bruger enten IExplorer eller Firefox. Programmet finder du her

Programmet er gratis.

Hilsen fra chaufrat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-11-06 12:16

Mcafee undersøger selv en masse sider hele tiden på eget initiativ, men undersøger også sider på opfordring fra brugerne.

Jeg bruger den selv, og den er da ok. MEN pas lidt på. Du kan ikke altid regne 100% med den. Der er set flere fejl i dens bedømmelser af siderne, så vær altid selv opmærksom på hvad downloader.

Tip: Læs hvad de skriver om siderne. Der kan være en del nyttig info.

Godkendelse af svar
Fra : Silas4

Dato : 25-11-06 12:39

Tak for svaret chaufrat.Jeg vidste godt det ikke er noget sikkerhedsprogram,men MacAfee er jo ikke et hvilket som helst programfirma så helt umuligt tror jeg ikke det er,
Silas4

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 25-11-06 12:50

Selv tak. Jeg synes det er et godt lille program. Jeg bruger det bla.a til at se hvad de skriver om siderne.
chaufrat