/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bios update farligt???
Fra : dayworker24
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 25-11-06 01:19

Jeg vil gerne opdatere min bios, men kan der ske noget ved det???

og kan i finde en bios update der passer til min???

den hedder: asus M6N
her er 2 link

http://dk.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=m6n

http://www.notebookservice.dk
vælg asus og så model Z7, det skulle være den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-06 08:56

Generelt - kører din maskine som den skal. så hold dig fra en biosupdate, mister du power-loader en forkert update, betyder det nyt bundkort.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-11-06 14:01

Du skal i hvertfald være 100% sikker på bundkort modellen.
Når der som i dette tilfælde er både M6N, M6Na & M6Ne så er der ekstra grund til at passe på.
Jeg opgraderer tit bios, men ikke før jeg fysisk har kigget på bundkortet og tjekket model og versionsnummer.

I mange tilfælde lægger producenten også en beskrivelse ud, hvor du kan se, hvad den opgraderede bios indeholder af ændringer.

Og er det kun understøttelse af nye CPU-typer og lign., så er der jo ingen grund til at opgradere bios, hvis du har en CPU i, der virker upåklageligt.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-11-06 15:41

Hej fordi jeg ville opdatere bios er fordi jeg ikke kan styre særlig mange ting derinde.

Jeg kører tit med programmet everest, og der kan jeg se at mit grafiikkort bruger 256 mb ram af de 512.

Det ville jeg så godt have ændret, men det kan jeg ikke i det nuværende bios.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-06 15:43

Det kan du da ændre i bios.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-11-06 16:21

Jeg får ikke muligheden i bios. Det er derfor jeg spørger om jeg skal opdatere den.

Jeg får overhovedet ikke særlig mange muligheder i forhold til en normal bios

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-11-06 20:26

Prøv at poste modelnummeret på maskinen.
På laptops står det som regel i bunden.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-06 21:00

Er det en labtop bliver VGA i mange tilfælde tildelt efter behov, på disse maski´ner, kan der ikke ændres i bios, heller ikke med en update.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 26-11-06 05:54

Tak for svaret peet49.

Det var da rart at vide :)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-11-06 10:59

Selv tak.