/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
adgang nægtes til gl harddisk
Fra : imbos
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 25-11-06 01:08

Min gamle pc gik ned, og jeg fik (vist nok) skiftet både bundkort og harddisk. Da reparatøren satte ny harddisk i, satte han også den gamle i, men jeg kan kun få adgang til mine børns dokumenter, billeder og musik - min egen profil var beskyttet med adgangskode i windows XP, og derfor kan jeg nu ikke få adgang til mine dokumenter mv. på den gamle harddisk, og det er en katastrofe - kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-11-06 01:45

Kan du ikke kopiere dem over på den nye og derved få adgang, det er jo på den nye at xp ligger, og med i adgangen sger koden vel at de ligger på samme harddisk (c:)

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 20 point
Dato : 25-11-06 08:58

Du skal overtage ejerskabet af disken, du har sikkert haft adgangskode på din gamle bruger.

Godkendelse af svar
Fra : imbos

Dato : 25-11-06 14:12

Tak for svaret peet49.
Du har ret: Jeg havde adgangskode på min gamle bruger, men hvordan overtager jeg ejerskabet af disken? sådan het præcist

mvh
Imbos

Kommentar
Fra : peet49