/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Erstatning og sletning
Fra : mikesav
Vist : 990 gange
100 point
Dato : 24-11-06 20:20

Hej hvis jeg har en tekstreng der ser sådan ud "Else Flamoe <elf@xxxxxxxxx.dk>, Jane voldsen <je@xxxxxxxxx.dk>, Jens holt <jls@xxxxxxxxx.dk>, Misa Wrar <mwr@xxxxxxxxx.dk>, Trine Petersen <tlp@xxxxxxxxx.dk>, underviser <underviser@mail.xxxxxxxxx.dk>" blot med flere hundrede af denne slags hvordan filtrere jeg det fra som ikke skal bruges jeg skal kun bruge email adressen.
Altså det jeg skal bruge står imellem <> tegnene

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-11-06 21:15

Kopier det hele ind i word.

Så laver du en makro, så går til nærmeste < og der efter kopierer alt indtil den næste >, det tager ikke mere end 5 min at lave sådan en makro, så du så har sat den igang, tager det kun få sekunder at få kopieret E-mail adr. over i et andet word dok, eller i bunden af dokumentet.

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 25-11-06 11:21

Hej thulin
Nu er det sådan at det med makroer ikke lige er noget jeg har brugt så meget, og mit forsøg som du gav opskrift på virkede ikke lige efter hensigten.
Jeg startede med at indspille ny makro satte markøren foran < og markerede hen til >, derefter kopierede jeg, jeg prøvede flere forsøg med indsætning og andet men i visual bacik editoren fremkom kun de anslag jeg klikke hen over karaktererne.
Når jeg så kørte makroen talte den blot anslag markerede teksten og kopierede, men det kan være der er andre muligheder i visual bacik editoren som kan være afgørende.
Kim

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-11-06 14:08

Kopier hele din tekststreng ind i Excel i celle A1. Vælg derefter "Tekst til kolonner..." i menuen Data (mens du har markeret celle A1). Her vælger du "afgrænset" og krydser af ved Komma som afgrænser. Klik herefter næste eller udfør. Nu har du alle dine kontakter med navn og email i hver sin celle/kolonne.

Indsæt så følgende kode i celle A2: =MIDT(A1;FIND("<";A1)+1;FIND(">";A1)-FIND("<";A1)-1)
Træk formlen til højre hen under alle dine kontaktpersoner, og du har nu udtrukket alle email-adresserne.

Hvis du skal have adresserne ud i én tekststreng bagefter, er det bedst at kopiere alle cellerne i række 2 og indsætte i Notepad/Notesblok (ikke Word, for her indsættes teksten i en tabel). I Notepad kan du søge og erstatte tabulator med ", ", hvis det er sådan tekststrengen skal opbygges.

Simon

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 25-11-06 16:43

Hej Simon
Det er et rigtig godt forslag og det fungerer til dels, når jeg siger til dels er det fordi der er begrænsninger på den mængde af data jeg kan kopiere ind og når jeg har 2400 af den slags adresser bliver jeg begrænset af der kun er 256 kolonner til rådighed i Excel og den vil kun til dels tag det kopierede materiale med ind.

Kim

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-06 16:55

Nej det dur selvfølgelig ikke

Så sæt først tekststrengen ind i word og søg og erstat ", " (komma og mellemrum) med et linieskift (du finder dette ved at klikke på knappen "Flere" og så knappen "Speciel" - vælg "Manuelt linieskift"). Nu har du kontaktpersonerne i hver sin linie.

Kopier så alle linier over i Excel i kolonne A. Der er ca 65.000 rækker i Excel, så nu er der plads nok. Formlen fra tidligere indsætter du nu i celle B1 og trækker den hele vejen ned.

Simon

Godkendelse af svar
Fra : mikesav

Dato : 25-11-06 18:32

Tak for svaret simon. det hjalp jeg havde ikke tænkt på Excel

Kommentar
Fra : sion

Dato : 26-11-06 11:14

Man kan ALT i Excel

Simon