/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til kalendelys på pcén
Fra : vibse68
Vist : 1181 gange
200 point
Dato : 24-11-06 19:00

Hej
Er der nogle der meget letforstålig kan fortælle mig hvordan jeg får det kalenderlys, jeg har downloadet, frem på skærmen.
Jeg gemte filen, og da den lå på mit skrivebord pakkede jeg den ud, men den ligger stadig med 24 billeder i en mappe !!!

Jeg har hentet lyset på det link der er under tips.

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 24-11-06 19:07

måske skal programmet først starte den 1/12 - 06?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-06 19:11

Pak ZIP-filen ud
Gå ud på skrivebordet og højreklik, så du kommer ind i egenskaber for skrivebord
Så går du ind og vælger et nyt baggrundstapet, der skal du finde den mappe, som du udpakkede og vælge kalenderlys.htm
Nu har du fået kalenderlyset som baggrundsskærm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-06 19:14

ps - det havde nu været smartere at lige lave en mappe at lægge den i - og pakke ud i

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 24-11-06 19:17

Er det meningen at man hver dag ændre baggrund , nej vel, er det måske nemmest jeg sletter det jeg har liggende og prøver igen i en ny mappe ??

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 24-11-06 19:38

nej det er ikke meningen - jeg oplever at flere faktisk ikke kan bruge det (jeg kan godt) - alternativet er så at downloade dette - http://www.sol.dk/jul/kalenderlys.zip det plejer at virke

læs installationsvejledningen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-11-06 20:58

Og husk så... at lyset følger den dato du har sat din PC til.

Det virker sådan at når du henter filen til skrivebordet "højreklik på dit skrivebord, - gå i egenskaber, - gå i baggrund, - gå i gennemse, - og find den mappe du har lagt kalenderlyset i, - klik på htm-filen den 1.12.2006 og lyset brænder herefter langsomt ned dag for dag i takt med at din dato på PC'en skifter. Lige til du når den 24.dec. - så er der ikke mere tilbage.

Du kan lave en prøve herpå, ved at skifte datoen på din PC til f.eks. den 13. dec. så starter lyset op på den 13.

Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 24-11-06 22:04

Tak for svaret miritdk.Jeg har nu et flot lys fra sol.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-06 22:11

godt så

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 13-12-07 17:21

Jeg har også problemer med at få julelyset frem på skærmen.

Jeg går ind i: http://www.sol.dk/jul/kalenderlys.zip

Der kommer ingen installationsvejledning.

Jeg pakker den ud – men der ligger 24 billeder i en mappe.

Jeg højreklikker på skivebordet.
Går ind i ”egenskaber”.
”Egenskaber for skærm”
Fanen: ”Skrivebord”
Jeg går ind i ”gennemse”.
Men hvor skal jeg finde filen som skal vælges? Går jeg i ”Programmer” er alle mapper tomme.

Hvad gør jeg?