/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernskrivebord
Fra : michaelmoeslund
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 24-11-06 18:35

Hej

Vil meget gerne kunne gå ind i vores stationære pc, via vores bærbare for at kunne afspille musik der ligger på den stationære...

Tænker det skal foregå gennem fjernskrivebord eller hva??

Har prøvet at sætte det op, begge pc på netværk gennem en linksus router, begge kan se hinanden med delte filer og printer, men kan ikke finde hinanden, når det gælder fjernskrivebordet

Hvis nogen har løsningen på mit problem, bedes de skrive meget langsomt, og forståeligt

da delte ip adresser og ps promt kommandoer ikke får ret mange klokker til at ringe....

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-11-06 20:14

Har du sat et hjemmenetværk op?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 20:26

Jeg går ud fra at du har XP på begge comp.

De to comp sættes i Lan stikkene
Er det XP så skla du lige:
Start > indstillinger > netværksforbindelser
ovre til venstre:
kofigurer et hjemme eller mindre kontornetværk
følg guiden
ja brug den eksisterende........
giv lige din comp et nemt navn
og et arbedsgruppenavn (skal være det samme på begge comp)
slå fil og udskriftdeling til
fortsæt med guiden
Og du kan afslutte eller lave en diskette til den næste comp.

Du kan også h-klikke på en mappe og vælge deling, så vises den på den anden comp.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-11-06 21:58

>bja2
Ja jeg kan se delte mapper på begge pc, så er det vel sat op eller?

>e.c

Har gået guiden til netværksforbindelser igennem en gang til, nu ser den stationære den bærbare
Næste problem er så at "fjernskrivebord" kræver en logonkode som jeg bestemt mener, aldrig at have aktiveret...

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-11-06 22:08

Oki så gå in i programmer / Tilbehør / Kommunikation / og åben forbindelse til fjernskrivebord

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-11-06 22:41

nu har jeg bokset med adgangskoder, og fået det koderne til at virke...

Næste problem er så, at pc'en meddeler- i en noget bidsk tone, at arbejdsgruppen ikke indeholder nogen terminalserver???!!!

-Hva dælen er en "terminalserver"??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-11-06 14:24

For at åbne/tillade for fjernskrivebord skal du være logget ind som aministrator.

Men for at spille musik fra en anden comp. på lokalnetværket, skal musikfilen bare være delt ud.

mappe med musik
H-klik på mappen med musik og vælg deling.
nu fremkommer der en hånd under musikmappen
fra en anden comp. på lokalnettet kan der nu spilles/hentes/indsttes/slettes i denne mappe.
Har du plads nok - så kopier den musikmappe og del den ud.

Terminalservere bruges som jeg husker det, til at styre/vise noget ved undervisning af PC.

Fjernskrivebord bruges mest til fejlfinding.

Først kobler du comp. fra nettet
Noget som kan bruges uden videre, er programmet "netmeeting"
start > søg > filer og mapper > skriv netmeeting > søg på C:
Inde i mappen netmeeting
dobbeltklik på conf (Globus)
ved E-mailadresse = du kan skrive hvad du vil eks. abc@abc.dk
Hvis du ikke vil kontaktes udefra så [ V ] vis ikke mit navn på adresselisten
du skal vælge LAN

Når netmeeting er startet:
funktioner > indstillinger < fanen generelt
du kan vælge at lade netmeeting starte sammen med windows og vise at den er startet.

I ruden skriver du det computernavn du vil snakke med og tryk på telefonen.
Det er kun comp. hvor programmet er startet at der kan kontaktes
Netmeeting har
fælles tegne/skriveplade
chatfunktion
filoverføring
programdeling / fjernstyring af skrivebord.

Alle windows comp har netmeeting indbygget, men skal først indstalleres.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-11-06 17:12

Grunden til at jeg gerne vil kunne bruge skrivebordet på den stationære er, at det kun er den der er koblet til højtalere i huset

Så når jeg ligger og feder den på sofaen, kunne det være rart at kunne skifte nummer på den stationære via den bærbare...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-11-06 17:21

Hvis du via netmeeting starter en afspildning så mener jeg at den kører på pågældende comp.
Jeg har prøvet mange til via netmeeting men ikke at styre computerens musik.
Men da du jo kan se den anden comp og kan røre en mappe så er der hul i gennem.
Prøv at indstallere programmet på begge comp og lad høre.