/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm efter windows logo
Fra : oleeliassen
Vist : 840 gange
500 point
Dato : 24-11-06 16:12

Når jeg starter min pc kommer der sort skærm efter windows xp (home sp2) logoet og derefter går skærmen på stand by (gul lampe). Det samme sker når jeg starter i fejlsikret tilstand og fejlen er kommet pludseligt og uprovokeret. Da der er billede på under opstart til og med windowslogo går jeg ikke ud fra at det er en hardwarefejl og jeg har prøvet at tage skærmkortet ud og rense polerne. En enkelt gang har den skrevet:

"systemprossen windows logon process afsluttede uventet med status 0xc0000135 (0x00000000 0x00000000). Systemet er blevet lukket."

Er der nogle af jer der kan hjælpe med at få min maskine til at køre igen?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 16:41

Sandsynligvis fejl i regbasen

Se her

http://support.microsoft.com/?kbid=318159

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 24-11-06 17:00

Det kunne godt ligne en reg-fejl efter at have set dit link, refi. Men jeg kører med automatiske opdateringer og burde derfor have de nyeste hotfix. Og hvordan reparere jeg evt. regdatabasen når jeg ikke kan starte windows????

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 17:11

Kan du ikke starte op med cden og lave en repair

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 24-11-06 17:25

Jeg kan ikke finde min cd. Kan jeg få tilsend en ny fra microsoft når jeg har ægthedsbeviset? Jeg har taget en ghost men fik aldrig lavet en recover cd, kan jeg lave den på min bærbare og køre den på den stationære tror du?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 17:49
Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-11-06 18:31

Jeg synes det er problem med dit pc ram. Fjren den du set dem igen på plads eller kan også være problem i din grafik kort.... Prøve at tjekke din ram ( memory)...held og lykke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-11-06 18:39

Har du din Originale XP cd, så sæt den at Boote fra den, lad den køre indtil der kommer første blå skærm //////REPARER ELLER INSTALLER - der klikke du på REPARER.
--------------------------
Der kommer en skærm, vælg tastatur, vælg DK - muligt du skal logge ind på din XP, bare klik enter - medmindre der er koder til ADMIN
---------------------------
så kommer der en DOS skærm, skriv HELP -
indtast FIXBOOT ELLER FIXMBR HUSK AT SKRIVE j/ ja
Tag Cdén ud og genstart
Virker det ikke så lad den tage samme tur engang mere, men bliv ved, til du kommer til 2´blå skærm-
der vælger du også REPARER, og din pc begynder at reparere din XP
DER SKER INTET MED FILER ELLER PROGRAMMER....
Bortset fra at dine opdateringer RYGER EN TUR, men det er vel til at leve med.
Er der andre der mener dette ikke er rette metode - tager jeg gerne mod KRITIK.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-11-06 18:41

Eller glemte jeg denne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 18:45

Du er bare toppen "Disken"

Du har med sikkerhed IKKE læst trådene

Snup et par mere

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-11-06 19:00

Citat
Du har med sikkerhed IKKE læst trådene

Totalt misset et eller andet,,,,,,,,,men HVAD.

Brugeren kan ikke bruge sin PC, grundet en fejl - der ikke kan rettes ---NORMALT
var det så bare det, men vedkommende kan JO ikke komme ind på sin PC, og lave noget, ELLER

refi --------- bare ROLIG, der skal nok komme gang i den....

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 24-11-06 19:02

Nu har jeg lånt min nabo's cd da jeg ikke kan finde min egen, men hans er en xp pro så jeg formatere lortet, installerer hans xp pro og kører derefter en ghostrecover og får mit eget gamle styresystem tilbage. Det er med garanti den mest bøvlede og tidskrævende måde at gøre det på så af samme årsag har jeg lige hentet 12 x-mas, men det er hvad talentet rækker til
nu håber jeg bare ikke at pk2dk99 har ret for så har jeg ondt i hovedet i morgen og min computer virker stadig ikke...

-Ole

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-11-06 19:13

Sikkert en ligeså god måde, men husk LICENSEN.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 19:14

Det vil jo hurtigt vise sig når du sætter cden i

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-11-06 19:15

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-06 22:02

Fuldstændig tåbeligt at køre andet ind, du kan jo bare recover fra dos, men dig om det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-02-07 13:32

Efter lang tid og mange forsøg købte jeg en ny harddisk og kunne dermed installere på ny. Men ny nu fryser XP maskinen et par minutter efter opstart. Aktiv systemproces kører på 99% på trods af at det eneste der er installeret er XP home sp1. Har i et bud på en løsning så jeg kan få lukket spørgsmålet?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-07 13:38

Installer sp2

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-02-07 13:41

Det er også min plan, men den går i stå inden at jeg kan nå at køre windows update.

-Ole

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 250 point
Dato : 09-02-07 13:55

Så har fejlen åbenbart ikke kun været harddisk.

Der må være en graverende hardware fejl....

Få en bekendt (eller anden kompetent) til at tjekke den igennem....

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-02-07 14:00

Der er sgu ikke meget opmundring at hente hos dig refi, men jeg frygter lidt at du har ret...

Jeg lukker her nu og åbner evt. et nyt senere når jeg fortsætter projektet

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-07 14:05

Det er jo lidt svært på afstand....

Der kan jo være mange forskellige steder fejlen ligger....

Og sålænge DEN ikke er indkredset kommer du ikke videre.....