/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista
Fra : marcussen1
Vist : 521 gange
500 point
Dato : 24-11-06 13:15

Skal blot høre om jeg kan instal. Windows Vista på min PC, der indeholder følgende:
3 harddiske
HD 1: C-drevet på 25 GB + 1 partition på ca 40 GB
HD 2: 3 partitioner på hver ca 50 GB
HD 3: 3 partitioner på hver ca 50 GB.
Jeg bruger XP Pro, og har ca 2056 MB ram.
Jeg vil helst lægge Vista på enten HD 1 eller HD 2.
Mon det kan lade sig gøre?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : me67

Dato : 24-11-06 13:19

Hej "marcussen1 "

Svaret er ja da jeg selv har gjort dette.

Venligat ME67

Kommentar
Fra : smut1

Dato : 24-11-06 13:23

du kan kontrolere det her med en lille scanner
http://www.crucial.com/uk/vista/index.aspx?cmp=NLC-XR8758448072;-)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-11-06 14:38

hej me67
hvilken HD har du instal. Vista på? Kan jeg lægge den på den 1. HD på en partition der, altså samme HD, hvor XP PRO ligger? Eller skal de måske helst på HD 2 elle 3?
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-11-06 14:53

.........og skal jeg bruge de blå 32-bit eller den grønne 64-bit inst.-disk

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 500 point
Dato : 24-11-06 14:56

Hej "marcussen1 "

Min HD er delt i 3 partitioner hvor jeg har XP PRO på den første partition, Vista på den anden partition og så lidt blandet data på den tredje partition.

Så du får ingen problemer med at installere Vista på din HD1 bare den ikke ligger på samme
partition som din XP er på.

Som jeg forstår dit spørgsmål har du XP til at ligge på den 25 Gb store partition.
Du kan sagtens ligge Vista på den partition på de 40 Gb som du har på samme disk.

Du bliver under installationen spurgt hvilken partition du ønsker at installere Vista på.

Håber det var svar ellers spørger du bare igen.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : me67

Dato : 24-11-06 14:58

........jeg har installeret den blå 32-bit version.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 24-11-06 15:33

Hej. Hvilken Vista version er der tale om? Vista Basic kræver ikke der helt vilde plads osv. hvor i mod Vista Ultimate suger de fleste ældre systemer tør for kræfter. smider lige et link til en artikkel om det senere, da jeg har lidt travlt lige pt. Men jeg vil gerne hører hvilket grafik kort du har osv, da Vista kræver minimum 128 MB grafikkort. (læs: 256 hvis det skal kører bare nogenlunde).

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-11-06 16:51

me67.....
Vista er nu instal. (det tog kun 22 min), men jeg ville godt høre om, jeg skal inst. andet f.eks Antivirus, Ad-aware og lignende. Ligeledes, skal min printer inst.igen, den er på XP, og hvorledes gøres det? Jeg er ikke den meget øvede. Jeg går ud fra at alle andre programmer skal inst. forfra.
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 24-11-06 16:56

til lassethorsted
grafikkortet har 256 MB, og Vista-versionen er "Candidate 1" 32-bit

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 26-11-06 17:05

Tak for svaret me67. Jeg desværre først kommet hjem nu, derfor det sene svar.
Mvh
Niels