/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
acer fra tdc
Fra : ultra2
Vist : 2145 gange
100 point
Dato : 24-11-06 12:32

min kammerat har en acer bærebar
ved op start af win xp home kommer der en meddelelse browseui.dll mangler
vi kan ikke starte op i fejlsikreret tilstand
hvad gør man så

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 24-11-06 12:40

Hvad mener du med 'kan ikke starte op i fejlsikret tilstand'? At du ikke kan finde ud af hvad man skal trykke for at komme i fejlsikret tilstand eller at når du vælger fejlsikret tilstand så låser eller sker der intet? Under opstart trykker du F8 også vælger du fejlsikret tilstand med kommandoprompt.

Her er hvad folk anbefaler man gør for at løse browserui.dll problemet. Det kræver dog at man er i fejlsikret tilstand med konsole mode.

http://xperiencexp.blogspot.com/2005/06/browseuidll-missing.html

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 12:48

win vil ikke starte i fejl sikker tilstand så vi kan ikke komme ind til gendan

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 24-11-06 13:31

Hellere ikke hvis i boot med windows xp installationscd'en?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 13:47

den er pre instaleret men backup på d drev
så det er en gen instalerings cd med. intet andet
så hvis vi kører den går alt jo tabt

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 24-11-06 14:02

Så ville jeg downloade og brænde en Ubuntu CD (http://www.ubuntu.com/). En Linux rescue cd der har hjulpet mig meget når xp ikke gider!

Start maskinen op med denne cd (fungerer som et styresystem) og foretage herefter 'C:\>CD\windows\system32 C:\>ren browseui.dll browseui.old' som beskrevet i linket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 14:02

Selvom den er preinstalleret har der ligget en kopi på komputeren til at brænde ud.....

Så er man da også for dum hvis man ikke har gjort det.....

Start op med en anden cd eller diskette og læg filen ind.....

Den kan findes her http://www.dll-download.net/browseui.html

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 14:33

kopien er der men hvis du bruger den forsvinder alt
den formatere c: ved install

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 14:41

DU SKAL IKKE FORMATERE

Du skal bare starte op og lægge filen ind

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 16:28

ligge filen ind hvordan

den kan ikke starte i fejl sikker. den viser velkommen og så står den stille

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 16:43

Derfor skal du bruge cden

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 16:46

så bliver alt jo slettet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 16:57

Jeg opgiver

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 17:08

hvad er det refi opgiver

jeg har en medion og den kan jeg rep win med ved at bruge rekover skiven
jeg har mange flere skiver

men såden virker den acer ikke på skiven ligger et meget lille program som går over på D: og så starter
den rekover fra d :
denne lille skive er alt hvad der fulgte med maskinen
hans hd er 40 gb delt op i C: 20 D: 20 på D: ligger hele svineriet

jeg ved godt hvad du mener,men jeg kan ikke få det til at virke på den forbbbbbbbb acer

ved op start af recover er der ikke noget at vælge den hopper bare over på D: og kører

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 17:16

Prøv mickey´s råd.....

Du må bruge en anden cd/diskette til at starte op med og så lægge filen ind

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 17:20

så skal jeg bruge min win
går det
det er godt nok også en home
men vil den så ikke have koden fra min

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-06 17:41

Hvis du kan køre en repair med den - eller boote på den - så prøv

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-06 18:45

jeg prøver

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-11-06 21:00

Ellers vil du kunne komme ind i Windows med denne -> http://www.ubcd4win.com/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-11-06 13:42

nu prøver jeg at kører en scf /scannow igennem job listen
(der er jeg kommet ind)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-11-06 15:06

C:\>CD\windows\system32 C:\>ren browseui.dll browseui.old' som beskrevet i linket.
det virker ikke
så jeg instalerer en ny win

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 25-11-06 15:11

Tak for svaret refi.