/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Strejfende kat
Fra : smillapigen
Vist : 1302 gange
20 point
Dato : 24-11-06 09:27

Min etårige kastrede hankat har nu været væk to døgn. Han plejer aldrig at være ude mere end et par timer og går ikke ret langt. Jeg er både bekymret for at han er blevet ramt af en bil og for at han er begyndt at strejfe. Jeg har været ude og kigge i området og han ligger ikke nogen steder. Jeg ved han render rundt sammen med en anden kat, og de kan muligvis være taget på tur sammen.

Jeg troede ikke kastrede hankatte strejfede, troede de holdt sig mere i ro og var mere hjemme. Er der nogen der ved noget om det og kan give mig lidt gode råd til hvordan jeg skal tackle. Min lille søn savner sådan vores kat

Hilsen Smilla

Accepteret svar
Fra : cjaab

Modtaget 30 point
Dato : 24-11-06 09:34

Bare rolig! Han kommer hjem igen, det er jeg sikker på! Mine kate er også af og til ude et par dage ad gangen, de kommer altid hjem igen, beskidte og hunde-sultne
Han kan både være ude og kigge sig lidt omkring og kan også være lukket inde et eller andet sted. Så hold lidt øje med lukkede garager osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 09:35

Hold katten inde eller i snor

Godkendelse af svar
Fra : smillapigen

Dato : 24-11-06 09:37

Tak for svaret cjaab.

Kommentar
Fra : smillapigen

Dato : 24-11-06 09:40

Det ligner ham bare slet ikke at være ude så længe, han er den vildeste hygge kat og hader kulde og vådt vejr

Kommentar
Fra : smillapigen

Dato : 24-11-06 13:12

Jeg kan så fortælle nu at min kat er blevet fundet, påkørt af en bil ikke så langt fra hvor vi bor

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 25-11-06 09:28

Nej da! Det er jeg da virkelig ked af at høre! Håber da han overlevede???!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-11-06 12:38

det var da super trist, men det er desværre hvad der kan ske med katte. Det er jo desværre ikke et dyr hvor det er påkrævet at man skal bremse op.

Vi bor også nær en stor vej, og frygter da også ind imellem for min egen kat.

Men stakkels jer......