/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Grå bjælke i browser
Fra : amandaKanDu
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 24-11-06 09:27

1.Hvordan får jeg fjernet den afsindigt irriterende grå bjælke der hele tiden kommer frem når jeg scroller ned af en side? Det er den hvor man kan gemme kopiere osv.
Jeg bruger både Avant, IE og Firefox og den fremkommer i alle browserne

2. Et andet problem i Firefox er, at den ikke vil vise æøå, hvordan får jeg den til det?

På forhånd tak!
Amanda

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 09:55

Er det en dansk Firefox du har:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

Den grå bjælke
H-klik på den blælke og vælg tilpas
Nu skulle du kunne fjerne det du ikke vil bruge.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-11-06 10:09

man kan ikke højreklikke på bjælken

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 10:14

Bruger du Spybot Search & Destroy
For der kan man låse IE så der ikke kan rettes.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-11-06 10:23

Det har vist ikke noget med spyware at gøre. Det forekommer på alle mine pc'er i alle browsere. Andre må have det samme problem?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 10:34

Ok - men så er jeg slet ikke klar over hvad det er for en grå bjælke.
Jeg har i
Firefox:
Blå line med navn på den side jeg er på
Grå linie med filer / rediger / osv
grå linie med frem retur adressefelt
grå linie til faner

Internet Explorer:
Blå line med navn på den side jeg er på
grå linie med filer/ rediger / osv
grå linie med frem retur opdater osv
grå linie med adressefelt

Har du flere linier.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-11-06 10:56

ja, bjælken kommer frem og 'kører med' og dækker for tekst når man scroller. Bare man bevæger musen en lille smule kommer den frem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 12:33

Hvis det så ikke er "vis alternativ tekst ved billeder" så må jeg opgive at regne ud hvad det er.
Det undrer mig lidt at du har samme problem i både IE og Firefox.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-06 13:23

I Firefox gå i menuen "VIS" rul ned til "tegnsæt" og vælg "Unicode (UTF-8)
Jeg håber det kan hjælpe dig med at se æøå.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-06 14:00

Med hensyn til bjælken - så prøv i IE at vælge "Funktioner" videre til "Internetindstilling" vælg fanebladet "Avanceret" rul ned til "Multimedier" og fjern flueben ud for "Aktiver værktøjslinien Billeder" herefter genstarter du og så håber jeg det har hjulpet !

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-06 14:33

Hvad er det for en mus du har? Kunne tyde på du har noget musesoftware installeret!

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-11-06 09:19

jeg har wacom og alm. pc mus installeret