/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hp psc 1600 til trådløs netvær
Fra : janik
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 23-11-06 21:45

Jeg har købt en d-link di-524up og har en hp psc 1600.
Kan jeg printe trådløs fra min bærbare og til printeren
over routeren ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-11-06 21:53

Ja, hvis du anskaffer dig en printserver, som du tilslutter til din trådløse router. Printserveren tilsluttes din printer, og så kan du - efter installation af din printer som net printer) sidde på terrassen (om sommeren :)) og udskrive på printeren.

Jeg har 3 af mine 4 printere koblet op på den måde.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : janik

Dato : 23-11-06 21:57

tak for det ,den router er med indbygget printserver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 21:58

di-524up er da med USB printtilslutning som jeg husker det.
Men du skal lige indstallere printeren på din bærbare.
Og så håber jeg at den viser sig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-06 02:30

Ja det kan du jeg har selv en D-link 524up, satte den op i aftes, havde ikke læst manualen rigtig første gang=systemgendannelse anden gang kom der hul igennem, og jeg kan printe fra den bærbare trådløs manualen er på instalations CDen, den åbner den automatisk når du sætter den i skuffen, klik på Se vejledningen, Tilføj printer er på side 78-83 på engelsk, hvis det er et problem så skriv her i spørgsmålet for at få mere hjælp, gør nøjagtig som det står skrevet, ikke nogen smutveje!!! (du skal selvfølgelig vælge din egen hp psc 1600 i stedet for Canon som i eksemplet) så virker det, det anbefales at selve opsætningen er med ledning, når du har udskrevet en test side, kan du tage ledningen af og printe trådløs, printeren kan selvfølgelig bruges fra alle computere på netværket, samme opsætning klik på Start- Printere og faxenheder- Tilføj en printer på alle computere, til sidst kan du gøre det i søvne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 08:41

Men O.V.N. - man skal stadig indstallere pågældende printer på hver comp...............ikke ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-06 13:32

Hvis printeren kun er tilsluttet usb stikket, sættes flueben i feltet Undlad at instalere printeren nu, når instalations CDen kører, så bliver kun programmerne fra CDen instaleret, der efter går man til Printere og faxenheder og Tilføj en printer, på et tidspunkt skal man klikke på: Har instalations CD eller diskette, der skal sætte CDen i skuffen for at bruge de rigtige drivere, dette skal gentages på hver computer som skal bruge printeren som er tilsluttet routeren, som der står overfor:
Citat
samme opsætning klik på Start- Printere og faxenheder- Tilføj en printer på alle computere, til sidst kan du gøre det i søvne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-06 23:39

Hvordan gårjanik ? får du udskrevet noget

Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-11-06 21:19

Nej jeg har et problem med driver af min psc 1610

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 26-12-06 11:31

Hej Janik - start med at finde manualen til din router d-link di-524up

Her er så 2 ting du skal gøre.
1. Når printeren er tilsluttet routeren skal online lampen lyse for USB. Så skal du logge på routeren med http://192.168.0.1 som er standard gateway for routeren.
Her skal du tjekke printer status og skulle gerne kunne se navnet på printeren i status vinduet.
2. Nu skal du installere printerdrivern som "Local printer driver" på din pc. Her dirigerer du til printeren via Ip 192.168.0.1 som er routerens/printserverens ip. Du skal indstille den til tcp/ip port under porte på driveren og herinde anvende gatway ip igen.

Hvis du anvender standard indstillinger på routeren er det bare ip 192.168.0.1 som skal anvendes - ellers kan du læse om det i din D-link manual - jeg mener de anvender "admin" og "password" til default logon på routeren. Anvender du trådløs så husk at oprette en krypteret forbindelse. - pøj med det....

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 04-01-07 12:26

Noget nyt ?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 04-01-07 18:55

Ja jeg troede at jeg havde lukket spørgsmålet sorry.
Jeg opgav at kører trådløs så jeg installede softwaren til printeren fra cd gik ind
i egenskaber for printeren og satte flueben i rubrik ip så kørte den.