/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er det rimeligt
Fra : ans
Vist : 1126 gange
500 point
Dato : 23-11-06 20:10

at stille et spørgsmål på kandu.

Acceptere et svar fra et privat indlæg (som kun spørgsmålsstilleren kan læse).

Point er for mit vedkommende uden betydning. Jeg tænker på de brugere, som køber sig til et "svar"
Det får brugeren så ikke, men har brugt unødige point til !!!!!!

Ja ja ja jeg ved at det så er muligt at kontakte brugeren med det "rigtige" svar i et privat indlæg.

Men er det sådan vi brugere vil have det skal fungere???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 20:18

Altså
En spørger stiller et spørgsmål via et privat besked/indlæg.
Og svareren får point bagefter
Ja - det har jeg prøvet...................................
Jeg prøver så vidt muligt at henvise til vores forum, så alle kan deltage og evt. nyde godt af dialogen.

Var det sådan eller har jeg igen misforstået.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-11-06 20:19

DEN er registreret.

Jeg var deltagende part i det spørgsmål, der hentydes til.
Jeg har undskyldt min andel i "fadæsen" andet steds.

Men vil da meget gerne trampe lidt i takt lidt endnu

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 20:25

- Alle bekender brødebetynget nu.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-11-06 20:26

E.C.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-11-06 20:36

Hvis en løsning på et spørgsmål foregår via private indlæg, så ødelægges ideen i kandu, og nej det er ikke rimeligt.

Men man kan komme ud for at det kan være nødvendigt at løse et problem via email, måske fordi spørgeren ikke kan finde ud af at bruge det man har skrevet - her tænker jeg specielt på hjemmeside spørgsmål, men svaret på løsningen skal altid findes i spørgsmålet.

Private indlæg er ment som private indlæg fra kandu's side og kan være meget rart.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 20:36

Ja e.c der er noget du har misforstået

[/citat]
Altså
En spørger stiller et spørgsmål via et privat besked/indlæg.
Og svareren får point bagefter
[/citat]

Spørgsmålet er ikke stillet via et privat indlæg, men besvaret via et privat indlæg.

Skærer det lige ud i pap for dig e.c

Der bliver stillet et spørgsmål på "seneste" indlæg.

Spørgsmålet bliver besvaret via et "privat" indlæg.

Er det sådan kandu skal fungere? Skriv et spørgsmål, svar privat og du får point.

e.c

Nu skal du jo heller ikke gøre dig dummere end du er.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-11-06 20:48

Nu har du fået ret ANS..... og helt fint med mig. Godt der er "Kandu-betjente", der kan sørge for orden......Hvis vi nu havde haft mulighed for at trække "møget" tilbage herfra, ville vi så kunne undgå løftede pegefingre fra højre, venstre, oppe og nede.....

Jeg takkede for den venlige hjælp fra vedkommende, og er osse godt klar over at Kandu´s paragraffer måske ikke var TYDELIGT overholdt.....

Men hva´..........Der findes da osse noget godt hér?.....ikke?

Rigtig go´ weekend.....TIL ALLE ! ! ! !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 20:52

Jammen det er næsten sådan jeg lige har fået point. Og jeg foregiver ikke at være dum/uvidende.

Jeg kiggede ind på en Kandubrugers hjemmeside som viste sig at have lidt bøvl.
Jeg hjalp med at rette og det var til glæde og defor fik jeg lige lidt point.
Jeg kunne ikke referere til private indlæg - men modtog bare de point.

Men det er ikke lige min kop the.

Så derfor følte jeg mig ramt i dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 20:56

Hov hov - nu opfattede jeg dit spørgsmål-------------------nej sådan bør det ikke være.

Når man selv har dårlig samvittighed, er det svært at se ud gennem øjenbrynene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-06 21:19

Citat
eller har jeg igen misforstået

Er det sådan en livsstil EC, at du elsker at gøre dig dummere end du er... Tjaeee det er selvfølgelig osse en facon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 21:31

Ans - jeg forlader din tråd.
Der er ikke plads til mig og min facon.
Men hvad min facon kan komme andre ved forstår jeg ikke.
Og hvorfor jeg syntes at kunne genkende ordvalget og sprogbruget ved jeg heller ikke.
<tvetydig smiley>

[ V ] >>>>> [ ]

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 21:34

Citat
Når man selv har dårlig samvittighed, er det svært at se ud gennem øjenbrynene.

Har du dårlig samvitighed e.c !!!!!!

Citat
Jeg kunne ikke referere til private indlæg - men modtog bare de point.

Men det er ikke lige min kop the.

Du modtog dem jo, ved at skrive i indlægget

Det er ikke en bestemt bruger, jeg er ude efter.

Men er det korrekt at

A stiller et spørgsmål.

Får et svar fra B via et privat indlæg.

Dette svar fra det private indlæg bliver så accepteret.

Er det korrekt???????

yearhouse

Jeg har ikke været ude efter dig og er heller ikke en kandu betjent men det sker mere og mere her på kandu at et svar fra et privat indlæg bliver accepteret.

Det mener jeg ikke er korrekt, men der kan jo være de brugere, der har en anden mening.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-06 21:34

Citat
eller har jeg igen misforstået

Ordet IGEN i din sætning, kan da ikke misforstås

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-11-06 22:12

Andre tilsvarende fora har en regel om at der ikke må gives point for løsniger som ikke alle kan få gavn af.

På Kandu, hvor man også skal betale for at se løsningen, er det endnu mere urimeligt.
For så har man jo betalt for ingenting.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-11-06 23:48

Man behøver ialtså kke en gang besvare noget for at blive tilbudt point via PB.
Den. 16 januar 2006 fik jeg en privat besked af en for mig fuldkommen fremmed profil.

I PB'en stod der kort og godt: "skriv noget posetivt så er der 500 p til dig" - og så var der medsendt et link til et eller andet spørgsmål i kategorien "Økonomi"

Jeg takkede nej til det generøse tilbud, og det sidste jeg har set til denne profil var den 17 Januar, hvor vedkommende oprettede en tråd gående på hvorledes man udmelder sig kandu. Jeg var i øvrigt BL fra dette spørgsmål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 15:31

Øeh... var det ik' os' såd'n i "gamle dage" på kandu.dk?

Eks.

1.) Hvis du sender mig en email på XXX@XXX.XX , så hjælper jeg dig videre og/eller sender filen.

2.) Tak for svaret XXX

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 15:35

Poæng skulle såmænd bare fjernes.................... De er ikke til en skid alligevel! Og alt det der bavl med at låse svar og spørgsmål skal købes er direkte åndsvagt.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 500 point
Dato : 24-11-06 15:41

Og misbruget af private spørgsmål og svar kan simpelt fixes vha simpel selvjustits. Dvs seriøse brugere ganske simpelt lægger de private indlæg frem til skue!. Iøvrigt er det med de private indlæg noget skrammel! Hvad skal det til for? Er det for at kandu-teamet gerne vil snage i mails mellem kanduer? Endvidere er systemet antagelig ikke tæt!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-06 15:48

Molo

Jo sådan var det i "gamle" dage, men ikke så udbredt, som det er nu, efter det er muligt at skrive i "private indlæg"

Kandu "Vejen til hurtig løsning" det er det så for nogle brugeres vedkommende.

Citat
Og alt det der bavl med at låse svar og spørgsmål skal købes er direkte åndsvagt.

Ja 3773 det giver jeg dig ret i.

Mange brugere køber sig til et ubrugeligt svar. Der er intet svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-06 15:53

Jeg er heller ikke tryg ved de private indlæg. Jeg tror, der bliver snaget i indlæggene

Det er da klart at teamet bag kandu kan læse private indlæg.

Og hvem er så teamet bag kandu? Vi ved jo at Pavel står bag, men han er ikke den eneste. Er det brugere på kandu, der er hjælpere?????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 16:20

Arh ja Ans. Og tænk dig alle dem der har købt bavle-tråde uden indhold. Dem har jeg da fået ikke så få returpoæng på. Eller neverending stories der vender i en anden retning end overskriften antyder.

Men whatever, søgesystemet duer jo alligevel ikke!

Se bare denne her. Masser følger med, men har åbenbart ingen mening de vil give til kende. Men at lure ved plankeværket kan man. Vist lige nu 177 gange.

Min tvindtråd trak 1298 visninger

Min sidste krydsen klinge med en anden kandu rykkede 401 visning.

Dvs der er en del der følger med uden at give deres mening til kende. Og ofte kigger jeg da også selv uden at kommentere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 16:21

Ja Creamy fandt et par stykker. Kan ikke huske hvem!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-11-06 16:28

Sæfølgelig skal point ikke fjernes, hvad er matador uden de der papirlapper!

Svar og 'side' henvendelser er ikke godt, det ødelægger en helhed og som jeg forstår, et svar.
Ligeledes syntes jeg heller ikke at superbruger er noget man skal beslutte sig for at være, det er noget man skal arbejde for at blive !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 17:07

Hvorfor Natmad?

Cyberpoæng.....Dimser de kommer seks måneder efter folk har vundet. Og nu penge. Det er jo at tage pis på folk. Ligeledes har der været utallige eksempler på kreative klovner der giver sig selv poæng. Ikke at forglemme al balladen med vurderingerne af tips! Når man f. eks. får 0 stjerner for et aldeles brugbart musik-tip af en åbenlys "ikke-musik-kyndig" er det jo lamt. Endvidere skal jeg jo gerne medgive at nogle kanduer har fået 0 stjerner fra mig pga min antipati mod dem.

Fjernelse af poængerne vil formentlig fjerne lysten til at lave alle de der lal-tips vi har set rigeligt af.

Klogere ville det være at stramme reglerne lidt og blandt andet forbyde reklame for egne forretninger, f. eks.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-11-06 02:24

Hvorfor al den snak om 'ligegyldige' points?

I mit univers er det således at - jo mere der bliver talt om, diskuteret og rkevet om et eller andet, jo MINDRE ligegyldigt er det!

Og den her:

Citat
Point er for mit vedkommende uden betydning. Jeg tænker på de brugere, som køber sig til et "svar"
Det får brugeren så ikke, men har brugt unødige point til !!!!!!

- hvorfor skriver sådan? Er det nu osse så 'uden betydning' og er det nu så synd for de brugere der køber sig til et svar - og får et ubrugeligt...fordi der ikke er noget svar?

Jeg tror vi er flere der husker nogle dage hvor 'seneste indlæg' nærmest blev belejret af 'nye' "spørgsmål" - som altså blot havde til hensigt at uddele points til en anden. Dét var urimeligt og dét var unødvendigt og desuden skubbede disse 'Nye spørgsmål' hele tiden rækken af 'seneste' nedad så seriøse spørgsmål derved forsvandt ud i usynligheden.

Nu har vi altså, her på kandu.dk muligheden for at bruge private indlæg, denne mulighed bliver selvfølgelig brugt af folk og så må vi gå ud fra at den seriøse kandubruger, i respekt for konceptet, vil sætte et evt. relevant men privat svar ind i det specifikke spørgsmål - evt. kan man jo redigere så eventuelle private oplysninger som ikke har relevans for spørgsmål/svar sorteres fra.

Jeg eyns i grunden at kandu.dk kører fint som det gør nu, jeg har ikke noget at klage over.
Dét med at der 'tages pis' på folk - fordi man kan vinde et eller andet og oven i købet modtager sin gevinst, godt nok forsinket - men den KOMMER dog - er dette da at 'tage pis' på nogen?? Vi er her GRATIS - der KAN ikke tages pis på os - kan der?
Jamen det går da osse helt over gevind - nu kan vi vinde PENGE? Er dét så monstro ENDNU værre 'pis' der bliver taget på os?
NUVEL - værsågod at sende hele gevinsten til mig, jeg vil gerne være den der bliver 'taget pis på' hvis dette blot indebærer at modtage gaver eller penge UDEN en enste sølle indsats - ingen lodsedler er købt, ingen hovedbrud er løst - vi gør INTET for at få mulighed for at vinde disse gaver?

Beklager mit arrige indløg men jeg synes altså at alt dette brokkeri over ingenting er for meget.

Herregud da - vi kan jo lide kandu.dk, det er jo derfor vi bruger det?
Vi er her gratis og hvor meget tror I så at vi egentlig kan være bekendt at forlange mere end her allerede er? Hvad synes I her mangler, hvad er der at tølføje - når man samtidig skal holde sig indenfor konceptet?

Hmm..Natmadens ide med at man skal 'arbejde' sig til at blive 'superbruger' - det er da, efter min usle mening, en god ide - prøv at skrive den til kanduteamet, det tror jeg at de måske vil tage op til overvejelse.

Jeg er godt tilfreds og nej - jeg synes ikke oplægget til denne tråd viser nogen som helst urimelighed. Og ja - skulle jeg ryge ud i at 'mangle' et svar i en tråd som jeg evt. har købt mig til, så kan jeg godt finde ud af at skrive til rette vedkommende og bede om svaret - men jeg ville så samtidig bede vedkommende om at sætte et svar ud i tråden, evt. redigeret som før beskrevet.

Jeg fornemmer at der ligger andet bag dette oplæg men det har jeg ikke kendskab til (endnu - vil da kigge mig lidt omkring). Hvis jeg har ret i min formodning, så vender jeg nok tilbage - måske i en ny tråd.

På forhånd undskyld hvis jeg har trådt nogen over tæerne med mit indlæg, hvilket aldrig var meningen

Pænt godnat herfra
Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-11-06 03:07

Citat
Jeg eyns i grunden at kandu.dk kører fint som det gør nu, jeg har ikke noget at klage over.

Er du nu helt sikker?! Måske er det rigtigt, at ikke ligefrem har noget at klage over vedrørende kandu, men hele din lange smøre er stort set ikke spor andet end brok brok brok. Den eneste forskel på det Ans brokker sig over, og det du brokker dig over, er at Ans brokker sig over en funktion på kandu – og du brokker dig over, at Ans brokker sig LOOL

Moral er godt, dobbeltmoral er bedre, men Dortes moral slår alt

På forhånd undskyld hvis jeg har trådt dig over tæerne med mit indlæg, hvilket aldrig var meningen, men dén lå sq lige til højre benet *L*

De ynkeligste er vel dem der får ondt i røven, over dem der har ondt i røven… Cirka! og er
det rimeligt?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-11-06 03:26

Hvor mange rynker kan en høne ha' i røven??

En hel røvfuld >LOOOOL Måske en brokrøvfuld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-06 12:30

vil.du

Citat
Jeg er godt tilfreds og nej - jeg synes ikke oplægget til denne tråd viser nogen som helst urimelighed.

Det fortolker jeg på den måde, at du mener, det er rimeligt at stille spørgsmålet.

A stiller et spørgsmål

B svarer i privat indlæg

A accepterer svaret fra det private indlæg.

Det er kun A + B der har mulighed for at læse det private indlæg.

Hverken A eller B lægger svaret i den oprindelige tråd.

Er det på den måde kandu skal bruges ?????? Der er flere eksempler på kandu at denne løsning bliver brugt.

Citat
Jeg fornemmer at der ligger andet bag dette oplæg men det har jeg ikke kendskab til (endnu - vil da kigge mig lidt omkring). Hvis jeg har ret i min formodning, så vender jeg nok tilbage - måske i en ny tråd.

vil.du jeg vil da vente på din fornemmelse, så kig dig godt omkring. Der er ingen tvivl om, hvad jeg mener med mit spørgsmål. Hvis du kan finde noget andet, der ligger bag, så opretter jeg en tråd til dig, hvor jeg så vil forære dig point LOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-06 12:43

Jeg glemte lige min egen fornemmelse og det er kun en fornemmelse - ingen beviser.

Jeg tror også at private indlæg bliver brugt til at:

"A skriver privat til B, jeg opretter lige dette spørgsmål xxxxx svaret er xxxxx skriv det og du får point."

Der er mange spørgsmål hvor B næsten kommer med svaret før A har skrevet det og det er på seneste indlæg LOOL

Ingen beviser det er så ikke sandt, creamy skriver

Citat
Man behøver ialtså kke en gang besvare noget for at blive tilbudt point via PB.
Den. 16 januar 2006 fik jeg en privat besked af en for mig fuldkommen fremmed profil.

I PB'en stod der kort og godt: "skriv noget posetivt så er der 500 p til dig" - og så var der medsendt et link til et eller andet spørgsmål i kategorien "Økonomi"

Jeg takkede nej til det generøse tilbud, og det sidste jeg har set til denne profil var den 17 Januar, hvor vedkommende oprettede en tråd gående på hvorledes man udmelder sig kandu. Jeg var i øvrigt BL fra dette spørgsmål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-06 14:40

Fuck påængårnø

..men det er da klart at med 'privat besked' funktionen er der kommet endnu et redskab til at snage i borgernes privatsfære.

..præcis som at 'blacklist' funktionen undergraver den frie debat

..og at kandu.dk er begyndt at lade 3 parts cookies implemtere som 'tracking cookis' (..uden som loven foreskriver: At oplyse derom !)

Ikke særlig sympatisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-06 14:41

implemtere ??? implementere ..for pokker da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-06 14:44

--og: 'tracking cookis' ??? 'tracking cookies' :
Citat
Tracking-cookie er en permanent cookie af den mere tvivlsomme slags. Den kan sende oplysninger om din færden ud til andre personer, som så kan udnytte, den viden de får. Efterhånden er den slags cookies så avanceret, at det er meget betænkeligt at have den slags liggende på pc'en.

http://www.spywarefri.dk/faq.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-11-06 14:48

3. partscookyer har der da været siden omlægningen, det kan man læse om i ........
Hov feltet "Seneste nyt fra sidste år" en forsvundet.
Hmm der er håndværkere i kulliserne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-06 15:05

Ja oplysningen om det "Nye kandu" er væk.

Men her står der da noget op private indlæg

Citat
Private indlæg

Det er muligt at skrive et indlæg til en anden bruger hos Kandu.dk, som ingen andre af systemet kan læse. Dette er nyttigt hvis du vil udveksle private oplysninger med en bruger, som du ikke ønsker søgemaskinerne eller andre bruger skal kunne se.

Ja gi' mig svaret i et privat indlæg så får du point LOOL

Citat
Hmm der er håndværkere i kulliserne

Det har der altid været, men ikke altid er hullerne blevet repareret, men udnyttet.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-11-06 02:39

craemy> Jeg håber lillepigen trives og har det godt OG - mit navn staves med 'h'
OG - ja, jeg brokker mig over at ans brokker sig - men nu mest fordi jeg ser at ans generer en andne bruger helt uden grund, i en anden tråd - og jeg er overbevist om at det er dén tråd, der har aføødt dette spørgsmål.
M.h.t. 'lang smøre' - så tror jeg såmænd at vi to er lige gode om at fabrikere 'lange smører' Jeg har ofte efterlyst et geni der evt. kunne lære mig at fatte mig i korthed men der er ingen der melder sig

ans>

Næh tak, jeg skal ikke have en pointråd MEN jeg tror sørme jeg fandt det spørgsmål der affødte nærværende og dermed holder jeg så fast i min mening om at dette, endnu en gang, er en 'jegskalkommeefterdigskaljeg-tråd' fra din side - men dette vil jo selvfølgelig være påstand mod påstand

Tråden jeg næsten kan regne ud, ligger til grund for denne, er følgende, hvor du, endnu en gang, hidser dig op overfor en andne bruger og, endnu en gang, over de 'ligegyldige' points

http://www.kandu.dk/spg96837.aspx

Forresten - nordsted1 har engang sendt mig en krydogtværs cd - og dette endda HELT uden jeg 'betalte' for den - hverken med kroner eller....'ligegyldige' points

Og så må det være natnat herfra.

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-11-06 10:40

Ans - hvis du har ondt i røven over yearhouses indlæg om Osvald spillet, så se lige at komme ind i kampen - du er jo helt forkert på den - det må du sku da selv kunne se!

http://www.kandu.dk/spg96837.aspx

Advarsel - det koster HELE 10 poæng at læse tråden

Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-06 10:58

ampere

Jeg har ikke oprettet denne tråd p.g.a. et enkelt spørgsmål/tråd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-06 12:10

Tænk, kun 10 påænger for Oswald !
Stakkels (Happy New)Yearhouse , han måtte betale 100P

Ans hvorfor kan man ikke melde sig ud af denne tråd,
er det en privataftale med kandu ?

God jul !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-06 14:59

hvis det ses hvem der har besvaret - jamen så kan man jo kontakte den der gav hjælpen og nok få samme hjælp

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-12-06 02:54

OSWALD...det´ mig !
Fra : yearhouse Vist : 115 gange
100 point
Dato : 23-11-06 18:56

Er det rimeligt
Fra : ans Vist : 371 gange
100 point
Dato : 23-11-06 20:10

- nej selvfølgelig har du ikke det...

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 12-12-06 12:22

Ans>>
Tillykke med at teamet bag kandu har udnævt dig til sidens hr. betjent, det er rart at vide at moralens vogter lurer derude. Det er godt at du som altid holder os andre i ørene, for vi kan jo tydeligvis ikke finde ud af at opføre os ligeså korrekt som dig.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 22-12-06 00:02

Tak for svaret 3773.

God