/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lopslag i 3 excel regne ark
Fra : flemdam0
Vist : 6422 gange
20 point
Dato : 23-11-06 18:28

Jeg har en excel mappe der indeholder 3 ark.

I de 3 ark er der varenumre og priser.

Ved at indtaste et varenummer i et felt skal der returneres en pris i et andet felt, dette skal ske ved hjælp af Lopslag.

Jeg kan få opslaget til at søge i ark 1 og 2 og også komme tilbage med den rigtige pris, men jeg kan ikke få den til at søge i ark 3 hvis den ikke finder varenummeret i ark 1 eller 2.

Er der nogen der har en god ide?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-11-06 21:43

Det kommer an på, hvorledes du har sat formlen op.

Jeg kunne forestille mig, at du har formlen liggen i ark 1, og at den er sat til at søge i ark 2, men ikke i ark 3. Er det korrekt?

Du skriver ikke noget om det.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 23-11-06 22:16

jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men denne VBA-funktion søger i alle ark undtaget den, funktionen skrives i.
Indsæt den i et alm. modul.
bruges sådan
=vlookup_allsheets(Søgeværdi;område; kolonne til højre)
=vlookup_allsheets(C1;A1:B10; 2)

Function Vlookup_AllSheets(opslag, matrix As Range, kol)
Dim ws As Worksheet
Dim StartArk As String
Dim x As Long
Dim var As Variant
StartArk = ActiveSheet.Name
For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
If ws.Name <> StartArk Then
var = ws.Range(matrix.Address)
For x = 1 To UBound(var, 1)
If var(x, 1) = opslag Then
Vlookup_AllSheets = var(x, kol)
Exit Function
End If
Next
End If
Next
End Function

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-11-06 09:11

Hej
Det nemmeste er vel at de områder der skal søges i navngives, og så sættes LOPSLAG til at kigge i disse områder. Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvordan man kigger i forskellige områder i flere ark. Men det kan vel komme an på en prøve.

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 20 point
Dato : 24-11-06 13:07

Jeg vil mene denne formel kan bruges: =HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B1;Ark1!A1:B10;2;FALSK));HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B1;Ark2!A1:B10;2;FALSK));HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B1;Ark3!A1:B10;2;FALSK));"INGEN VARER FUNDET";LOPSLAG(B1;Ark3!A1:B10;2;FALSK));LOPSLAG(B1;Ark2!A1:B10;2;FALSK));LOPSLAG(B1;Ark1!A1:B10;2;FALSK))

Den består af disse tre formler (sat ind i hinanden ved "INGEN VARER FUNDET"):
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B1;Ark1!A1:B10;2;FALSK));));"INGEN VARER FUNDET";LOPSLAG(B1;Ark1!A1:B10;2;FALSK))
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B1;Ark2!A1:B10;2;FALSK));));"INGEN VARER FUNDET";LOPSLAG(B1;Ark2!A1:B10;2;FALSK))
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(B1;Ark3!A1:B10;2;FALSK));));"INGEN VARER FUNDET";LOPSLAG(B1;Ark3!A1:B10;2;FALSK))

Simon

Kommentar
Fra : flemdam0

Dato : 26-11-06 10:42

Hej Simon

Din formel virker, tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : flemdam0

Dato : 26-11-06 10:42

Hej Simon

Din formel virker, tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : flemdam0

Dato : 26-11-06 10:44

Tak for svaret simon.