/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Er det for sent at bytte?
Fra : SandraFalk
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 23-11-06 13:56

Jeg købte i Elgiganten for 2½ måned siden en uhf digital antenne. Vi har haft forskellige problemer og kan ikke få signal nok til vores digitale tv, og har først fundet ud af nu, at det højst sandsynlig er antennen, der ikke er god nok! Vi skal nu ud og investere i en anden antenne.. Elgiganten har noget med 30 dages fuld returret..men de er jo gået.. Jeg har kvittering.. og der er jo også noget der hedder 2 års reklamationsret.. Hvad kan jeg gøre? Er der noget jeg kan gøre? Kan jeg evt. bytte den antenne til noget andet? eller..??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 14:07

Jeg ville da tage kontakt til forretningen og forklare problemet. Måske de tager antennen retur mod køb af en, der er bedre.

Reklamationsretten kan du kun bruge hvis antennen er defekt.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 23-11-06 14:08

De har ikke andre der er bedre.. De har slet ikke nogen andre udendørs antenner..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 14:26

Hæng dig ikke så meget i de 30 dage

Har de IKKE noget der er bedre - så sig at du ikke kan bruge den alligevel men gerne vil købe noget andet for pengene.....

Så er de garanteret til at handle med - og et eller andet i nærmeste fremtid kan du sikkert finde og købe hos dem ....

Så dyr var den vel heller ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-06 14:27

SandraFalk.... Så må du ønske at forretningen er velvillig indstillet, for du har ikke krav på at få den byttet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 14:34

Nææhhh

Loven gavner IKKE i dette tilfælde

Kun forretningens velvillighed

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 14:38

Hvis du bor inden for det normale dækningsområde må du jo kræve varen repareret, byttet eller pengene tilbage da produktet ikke kan anvendes.

Hvis en vare ikke kan fungere efter hensigten og forholdene er normale er varen enten defekt eller utilstrækkelig i konstruktionen og den slags plejer Elgiganten da nok at kunne forstå.

Du kan på denne side finde dine signalforhold og har du gode signalforhold må produktet være defekt eller for dårligt/uanvendeligt: http://www.digi-tv.dk/

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-06 14:49

Reklamationsretten kan kun bruges hvis antennen er defekt eller ikke lever op til det, der er angivet.

Som tidligere skrevet. Tag kontakt til forretningen.

Citat
Vi har haft forskellige problemer og kan ikke få signal nok til vores digitale tv, og har først fundet ud af nu, at det højst sandsynlig er antennen, der ikke er god nok!

Noget tyder jo på at antennen ikke er i stand til at klare det signal, der skal til, for at få det til at fungere.

Måske forretningen vil gi' et tilgodebevis.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-11-06 10:02

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-06 10:15

Selv tak og god weekend

Håber du finder en løsning.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 24-11-06 11:50

Så længe at den ikke er mere end 6 måneder gammel så er det dem som skal bevise at det er din skyld at den ikke virker, da de ikke kan vise dette, har du ret til at få pengen tilbage eller få noget andet.

Kommentar
Fra : BjarneD