/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
teglsten med synopal
Fra : ejay1982
Vist : 3641 gange
100 point
Dato : 23-11-06 12:55

Er der nogen der kender noget til hvide mursten? Jeg har fundet ud af de er fremstillet med synopal? Vil meget gerne finde en hjemmeside hvor man kan finde dette produkt og evt. også med priser.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-11-06 18:19

Jeg er selv vild med petersen tegl - prøv at se på deres hjemmeside http://www.petersen-tegl.dk/
hjemmesiden har pt nogle problemer, men du kan se deres adresse her og evt ringe. De laver alt på bestilling og bare det at besøge firmaet er en stor oplevelse.
Ps jeg får ikke procenter, er bare vild med stenenes liv og alsidighed.

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 24-11-06 00:27

I gamle dage var det jysk kalksandsten, de kunne både levere skaller og hele sten samt kløvede...
de mest hvide hed kalsalux og de andre kalksandsten...hvad betyder synopal...

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 30-11-06 15:08

Umidlbart kan jeg ikke se nogen hvide på petersen
Synopal er noget de putter i for at gøre dem hvide men jeg ved ikke så meget

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-11-06 17:03

Det har de nu ellers - det første billede du ser når du trykker på linket så er de der nederst til venstre. ellers kan du se under blådæmpede.
Petersen tegl er kulbrændte og det giver ikke en legoklods men en chancerende varm farve.
Hvis du har brug for helt ensartede sten, så skal du have fat i et af de andre teglværker.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 01-12-06 09:32

Der er nogen de kalder reducerede hvide men de er ikke rigtig hvide

Annuller spørgsmålet
Fra : ejay1982

Dato : 11-12-06 11:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål