/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
svchost.exe
Fra : britj
Vist : 792 gange
500 point
Dato : 23-11-06 11:27

WIN2000 - jeg har hele tiden et sort DOS-vindue fremme med titlen svchost.exe - det er irriterende, for jeg aner ikke, hvad det er.
Jeg har kørt en SuperAntiSpyware-Test på "running applications" og dér står "svchost.exe Generic Host Process for Win32 Services" nævnt 5 gange.

Er der én, der på almen dansk kan forklare mig, hvad jeg bør gøre?
Det ville bare være rigtig rart

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 12:01
Kommentar
Fra : britj

Dato : 23-11-06 12:24

Hej refi

Jeg har nu hakket mig igennem dit link - men kan ikke rigtig omsætte det til praksis - mit niveau er ikke højt nok - ingen anelse om, hvordan jeg er blevet "superbruger" på listen.

britj

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-11-06 12:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 12:42

Tjek lige dit c-drev...... (lav en søgning i stifinder)

Hvor ligger filen/filerne

Kommentar
Fra : britj

Dato : 23-11-06 12:55

Hej disken

De links henviser til fejlmeddelse - dét har jeg ikke - der står kun stien

britj

Kommentar
Fra : britj

Dato : 23-11-06 13:02

Hej refi

stien er c:\WINNT\system32\scvhost.exe

ingen fejlmeddelse
men jeg har i sidste uge under en virusskanning fået denne: TROJAN/trojan.CSVHost.Process

Jeg rensede i fejlsikker tilstand og dér var ingen fejl, men det har ikke været nok alligevel?

britj

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 23-11-06 13:16

Tror lige du skal besøge www.spywarefri.dk ....

Stien er god - der SKAL den ligge

Men da du kører Win2000 mener jeg slet ikke den skal være der - i win2000 hedder den vist noget andet....

Men jeg er absolut IKKE sikker - så besøg lige spywarefri (medmindre stl_s tilfældigvis ser dette)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-11-06 13:17

du kan finde en forklaring på svchost.exe her:
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no57

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-06 13:32

Svchost.exe er en "værts" proces for andre services (tjenesteprogrammer) der kører fra dynamic-link libraries (DLLer).

Du har vel ikke kommet til at tilføje dospromten(Det åbne dosvindue) i din startmeny: Start/alle programmer/start ?
http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=33&S_Menu=25

"Service Host - Generic Host Process for Win32 Services. Windows 2000/XP
only. SVCHOST is a generic process which acts as a host for processes that
run from DLLs rather than EXEs. At startup SVCHOST checks the Services
portion of the Registry to construct a list of DLL-based services that it
needs to load, and then loads them. There can be many instances of SVCHOST
running, as there will be one instance of SVCHOST for every DLL-based
service or grouping of services (the grouping of services is determined by
the programmers who wrote the services in question). Under Windows XP
Professional you can find out what DLL-based services SVCHOST is running by
typing Tasklist /SVC at a Command Prompt (MS-DOS Prompt - this command is
not available in Windows XP Home), while under Windows 2000 you need to use
the TLIST -s command from a Command Prompt (MS-DOS Prompt).

Recommendation :
An integral part of the operating system, leave alone - multiple instances
of SVCHOST is a normal occurrence. If you experience SVCHOST errors, the
problem is most likely not with SVCHOST but with the DLLs it is hosting."
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 13:49

Alt det der er godt nok - selvfølgelig skal filen være der.....

Er den ikke andre steder - OK...

Men den KAN være inficeret

Derfor - SIKKERHED FREM FOR ALT.....

Men det er selvfølgelig bare min "humble" mening

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-11-06 14:05

Så længe de ikke tager ressourcer, er det helt i orden.
så er helt enig med refi

Kommentar
Fra : britj

Dato : 23-11-06 15:01

Hej alle

ærgerligt at jeg ikke kan tildele point til flere !!
for jeg har forsøgt mig på div links og gode råd
men har i mellemtiden skannet igen og fundet 84 fejl alligevel,
så jeg må erkende, at jeg må have det skåret ud i pap og på dansk
Derfor følger jeg refi´s forslag med at gå til spywarefri.dk

britj

Godkendelse af svar
Fra : britj

Dato : 23-11-06 15:11

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 15:27

Selv tak....

Du skal nok blive hjulpet på spywarefri..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-11-06 16:17

Når du kommer ind på Spywarefri, så fortæl dem lige at du har haft besøg af denne grimmert http://www.superadblocker.com/definition/csvhost/

Jeg vil anbefale at du ikke bruger netbank indtil Spywarefri har erklæret din maskine fri for snavs, samt at du skifter dine passwords bagefter.

Kommentar
Fra : britj

Dato : 28-11-06 00:21

Hej

Jeg vil lige melde tilbage om resultatet.
Det VAR en trojan crt32_v2.dll
som jeg fixede med kyndig vejledning fra spywarefri fixede med hijackthis + lspfix.zip + SuperAntSpyware
dér var 5 filer at fjerne samt 2 i winnt\system32 og SAS snuppede 7 mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 09:00

Super.....

Godt vi har spywarefri

Held og lykke med din "rene" maskine