/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kunstig drypstenshule?
Fra : sonjajensen
Vist : 812 gange
154 point
Dato : 23-11-06 11:11

Sad lige og så en genudsendelse af "Fra skrot til slot", hvor de havde lavet en seng til en dreng, hvor stolperne var beklædt, altså nærmest sprøjtet til med noget (bygge)skum og derefter påført noget, så det lignede noget fra sådan en drypstenshule..

Tænkte, man kunne lave noget lignende til børneværelset..altså en hel hule.. måske noget papmache, med byggeskum på, og så pensle noget sandspartel eller sådan på, så det blev rigtig huleagtig?

Nogle ideer'? Opskrifter?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-11-06 11:17

Gazebind dyppes i gibs eller sandspartel fortyndet med hæftegrund.
Lav det af flere gange så det kan tørre mellem hvert lag.
Et tip:
Falk har masser af gazebind til fri afhentning. Fordel afhentninge over forskellige stationer og forskellige familiemedlemmer.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-06 11:47

Du kan også bruge sammenkrøllede aviser "klistret" fast med gips.Derefter male det over, og hvis det skal glimte lidt som i en ægte dryppestenshule, kan du drysse lidt glimmer på den våde maling (det er ikke sikkert det er et must til en dreng?)

Ehm... Når jeg henter gaze hos Falck, vil de altid have mit abb. nummer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-06 12:00

Hvis du kan huske hvor i landet udsendelsen blev lavet, er der en materialeliste på deres hjemmeside, måske det kan hjælpe dig???

http://fraskrottilslot.tv3.dk/Byggeregnskab2006/Vipperod22november9/

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-11-06 12:01

De små Falkstationer er ikke bemandet, der står "varene" i forgangen,

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 23-11-06 12:01

På vægen kan du tapetsere ujævnt med stofrester af forskellig kvallitet, evt med paprør inde under. Derefter males af flere gange med forskellige farver der passer sammen.

Skal det være mere fritstående , kan du lave et skelet i træ, som beklædes med hessian. Skydes fast, eller syes med kraftig tråd. der kan syes flere lag på, og stoppes hessian ind mellem lagene. Præpareres med filtfylder fra flygger. Slipes og præpareres en 2-5 gange.
Her kan du se forskellige kunstværker der er lavet efter den opskrift.
http://www.rosmon.dk/rosmon/rg/thumbnails.php?album=2
det er ganske holdbart

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-06 12:03

Brug hønsetråd og ståltråd som du først former i den hulefacon du vil lave.

Derefter kan du beklæde med enten aviser dyppet i tapetklister eller noget skum.

Og så lakere det bagefter.

Gips holder ikke, det smuldrer fra hinanden og laver et farligt svineri....det vil også blive halvdyrt i gips og gaze.

Allerbedst vil selvfølgelig være et trådskelet beklædt med glasfibermåtter, men det er meget dyrt og noget giftigt skidt at arbejde med.

mvh dova

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-11-06 13:12

skummet er noget stads. I konstruktionsfasen er det ikke til at få af tøj og fingre, og når det en gang ryger på forbrændingsanstalten, blir en stor del af forvandlet til cyanbrinte, som er en giftgas. (men nedbrydes i atmosfæren)

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-11-06 23:09

Dovas forslag er godt nok Hvis du skal fylde meget ud.
Gibs smuldre ikke hvis der er blandet på den rigtige måde og overflade behandles, med f.eks. maling, gerne vandbaceret.

Bjørn

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-11-06 00:13

Ellers fiberbeton